Zdaj je čas za novega in pri Fordu so se odločili za skupen razvoj z italijanskim Fiatom, ki svojega malčka že okroglo leto zelo uspešno trži – model 500.
Torej bo ka posebne vrste avto in ne zgolj sredstvo za prevoz od točke A do B. In res je tako. Poudarek pri modelu ka je na individualizaciji in personalizaciji malega vozila, ki je namenjen mladim in uspešnim samostojnim ženskam od 25 do 45 let. Oboje se ka trudi pričarati s široko izbiro barv zunanjosti, različnimi notranjimi ureditvami ter tremi posebnimi paketi glede na želje.
Inženirji so veliko pozornosti pri razvoju namenili tudi zmanjšanju hrupa v notranjosti, zaradi česar je vožnja udobnejša. Druga stvar, ki so jo želeli izboljšati, je varnost potnikov in peščev, da so delo dobro opravili, pa pričajo ocene na testu Euro NCAP, kjer so za varnost potnikov dosegli štiri zvezdice in tri za varnost peščev.
Zunanjost ni preveč podobna zunanji podobi fiata 500, prej kot to opazovalec vidi hišni izvor modelov z modrim ovalom na nosu. Prepoznaven je po veliki odprtini za zajem zraka pod motorno masko, izrazito športni bočni liniji ter prav tako dinamično zaključenim zadkom. Na boku je vedno le en par vrat, ki pa so velika, zaradi česar je vstopanje predvsem v drugo vrsto močno olajšano. Zaključimo lahko, da gre v kajevem primeru za kinetic dizajn, ki ga pri fordih občudujemo zadnjih nekaj let.
Notranjost deluje na trenutke znano (saj spominja na tisto v fiat pandi in modelu 500), a
zmeraj prijetno. Prostora je glede na skromne mere dovolj, vsaj potniki v prvi vrsti ne bi smeli
nergati nad pomanjkanjem. Drugačna zgodba je v drugi vrsti, ampak glede na dolžino, ki znaša 362
centimetrov, in 166 centimetrsko širino prostorskih čudežev ne gre pričakovati. So pa manjko v
dolžino do določene mere nadomestili z višino, ki je pri kaju 150 centimetrov. Pomemben podatek je
tudi obračalni krog, ta znaša med 9,3 in 9,5 metra.
V prtljažnik bodo dame spravile veliko več kot le kreditno kartico, saj prtljažnik sprejme v osnovni postavitvi 210 litrov prtljage. Kako resen avtomobil je ka v resnici postal, priča podatek, da ima lahko malček veliko opremskih dodatkov, ki so bili do pred kratkim rezervirani izključno za mnogo dražje modele: ESP-sistem, parkirna pomagala, usnjeni in ogrevani sedeži, potovalni računalnik, funkcija follow me home pri žarometih, potovalni računalnik in tempomat, pomoč pri speljevanju v klanec, zmogljiv avdiosistem z ukazi na volanu, sistem za prostoročno telefoniranje bluetooth, USB-priključek in še marsikaj. Veliko tega je sicer na voljo proti doplačilu, je pa ka že v osnovi dovolj bogato opremljen.
Opremska paketa sta dva, in sicer ambiente in titanium, slednji vsebuje tudi klimatsko
napravo s popolno elektrifikacijo, potovalni računalnik in 15- palčna platišča. Kot smo že uvodoma
povedali, je poudarek pri kaju na personalizaciji in temu so namenjeni trije posebni paketi opreme,
imenovani individual. Prvi, grand prix, izžareva športnost, tatto je bolj ženstven in z usnjenim
oblazinjenjem tudi prestižen, digital pa je z živimi barvnimi kontrasti namenjen predvsem mladim.
Razlike pri paketih so tudi v notranjosti, predvsem pri barvi armaturne plošče, volana in
sedežev.
Tako kot pri paketih opreme sta tudi motorja dva, in sicer 1,2- litrski bencinski, ki zmore 50 kW ali 69 KM, in 1,3-litrski TDCi, ki razvije 55 kW ali 75 KM.
Cene so, kot pri Fordu radi poudarijo, kar za 32 odstotkov nižje kot pri fiatu 500, od twinga pa osem odstotkov višje. Osnovni ka z bencinskim motorjem tako stane 9860 evrov, s paketom titanium ga boste lahko odpeljali za okroglih 10.000. Za dizelskega s paketom ambiente boste odšteli najmanj 11.580 evrov, 12.200 pa vas bo stal opremljen s filtrom trdih delcev. Pri uvozniku letos načrtujejo prodati okoli 120 kajev, kar bi predstavljalo 4,5-odstotni tržni delež. Večina prodanih naj bi bilo opremljenih z bencinskim motorjem in paketom titanium.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲