Kaj imaš pa danes to za en stroj?

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW
Prijatelji so vajeni, da vsak teden preizkušam nov avto, zato jim vsi niti niso več zanimivi. Drugače je bilo z atraktivnim karavanom. »Kaj pa imaš danes to za en stroj?«, je sledilo vprašanje. Peugeot 308 SW je res atraktivnega videza, še bolj všeč pa mi je to, da bitka karavanov z SUV-ji še ni izgubljena. Test.
Oglej si celoten članek

Praktični karavani so izumirajoča avtomobilska vrsta, saj jih izpodrivajo trenutno mega priljubljeni športni terenci. Vendar pa se karavani ne dajo in nekateri še vedno suvereno nastopajo na avtomobilskem trgu.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Izmerili smo Kateri mestni avto je najbolj uporaben?

Med njimi je tudi peugeot 308 SW, karavan nižjega srednjega razreda, ob katerem se po vožnji čez serpentine slovenskih hribov voznik vpraša, zakaj bi si zaželel SUV. Razlike v vožnji so očitne, tudi prtljažnik je primerljiv ali pa bolj uporaben s številko večjimi SUV vozili. Da bitka z SUV-ji v popolnosti ni izgubljena potrjuje tudi videz karavanskega leva, ki obrača glave mimoidočih.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Ni še popoln

Res je, novega karavanskega peugeota 308 na cesti ne boste zamenjali s tekmeci. Zunanja in notranja zasnova, vključno z uporabljenimi materiali, ki spominjajo na tiste v premijskih vozilih, so glavne prednosti karavanskega leva pred koncernskimi sorodniki. Pod karoserijo je manj inovativnosti. Postavljen je namreč na platformo EMP2, ki podpira vse Stellantisove modele, od luksuzne limuzine DS 9 do številnih Citroënovih modelov, enako velja za 1,5-litrski dizelski motor BlueHDi, ki je bil vgrajen v številne druge avtomobile znamk Peugeot, Citroën, DS Automobiles ter tudi Opel.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Opa, kaj je to?! Tukaj je, takšen je novi Peugeot s številko 408

Osnove so torej precej predvidljive, je pa vožnja precej drugačna kot v vseh naštetih avtomobilih. Nekako deluje bolj premijski, z izjemo sorodnih DS-ov, na račun i-cockpita z majhnim volanom, pa je kljub podaljšanemu zadku lahkotno obvladljiv in lahkoten tudi v mestu. Kabina je že na prvi pogled poseben prostor, kar so potrdile tudi besede prijateljev, ki se niso mogli načuditi kar malo vesoljskemu videzu z velikim osrednjim zaslonom, digitalnim 3D merilnikom za volanom in predvsem estetsko-športno oblikovanim sedežem. V kabini ni vse idealno, je pa vse estetsko, premišljeno do podrobnosti. Tudi oglata armaturna plošča, polna ravnih linij in kontrastnih površin, ki se pogreznjena vse do vetrobranskega stekla razteza od strani do strani. Majhen volan ob nastavitvi sedeža na najnižjo točke še vedno ne ponuja optimalnega pogleda na digitalne merilnike, zaslon pa je bil ob dotikanju poln prstnih odtisov, ki so bili, ko je nanje posvetilo močno sonce, vidni kot odtisi, ki jih vidimo v akcijskih filmih, ko policija nepridipravom prste potisne v črnilo in potem odtisne na papir.

Personalizirane bližnjice

Sam zaslon je sicer odličen, tudi to, da je treba najti pot do velikega števila sistemov in informacij z dotikanjem zaslona so Francozi rešili na samosvoj način. Pri Peugeotu so se poglobili v kritike pri prejšnji generaciji multimedije in omogočili sestavo različnih vozniških profilov, ki za vsakega voznika ponujajo personalizirane hitre bližnjice do najbolj pogosto uporabljenih ukazov.
Potnika na sprednjih sedežih sedita izjemno udobno, tudi med bolj dinamično vožnjo boki in zadnjica zaradi zajetnega oprijema ne zdrsneta iz sedeža. Kar vedno ni bilo značilno za Peugeot, ima 308 tudi veliko število odprtih in skritih predalov in odlagališč. Pohvalno.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Preizkus Končno! Vrnilo se je slepo upravljanje z gumbi v avtih

Brez kompromisov na dopust

Zadaj je prostora za noge manj, tudi za glavo ga bo pri kakšnem visokem mulcu primanjkovalo. Par pritrdilnih elementov Isofix pomeni, da se bosta dva otroška sedeža dobro prilegala. Isofix priključka sta skrita za zadrgo na sedežih, kar pomeni manj prahu in umazanije v pritrdiščih, kar marsikateremu staršu dela preglavice pri teh sistemih. Karavan ima medosje sicer skoraj šest centimetrov večje od kombilimuzine in bi moral ponuditi več prostora na zadnjih sedežih. Zdi se, da so jih bolje izkoristili v prtljažniku. Ta je res radodaren s prostorom in je lahko za zgled SUV-jem. Kar 608 litrov prostornine ponuja SW različica, skoraj 200 litrov več kot kombilimuzina, s podiranjem zadnjih sedežev v skoraj ravno dno pa lahko povečamo prostornino na 1.634 litrov, vanj pa potisnemo kolesa, samokolnico, ali pa večjo kosilnico, na primer. Tudi na poti na dopust bo kompromisov s prtljago zagotovo manj kot pri SUV-jih. Za razliko od kombilimuzine, se naslonjala sedežev namesto tretjinsko zlagajo v razmerju 40-20-40, in sicer zgolj s potegom vzvoda na robu prtljažnika. Praktičnost uporabe izboljšujejo 12-voltna vtičnica na desni oblogi, osvetlitev na LED diode, dve odlagalni mreži in držala za nakupovalne vrečke.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Še bolj bistvena prednost v primerjavi z SUV-ji, ki jo vidim pri karavanih, pa je vožnja in ekonomičnost. Po navadi se med generaciji modelov ne zgodijo pretirane spremembe, pri peugeotu 308 pa je podvozje povsem drugačno kot smo ga bili vajeni. Napredek je več kot očiten, predvsem v smislu dinamičnosti, boljše lege na cesti, več užitka na cesti. Zelo dobro se znajde v vseh razmerah, avtocesta, mestna vožnja, dobro uravnotežen je pri vožnji po ovinkih in udoben na slabi cesti.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Varčen in uglajen

Občutek uglajenosti povečuje zelo dobra zvočna izolacijo, zdi se kot eden najtišjih avtomobilov v svojem razredu, saj dizelski motor v kabini povzroča komaj kaj hrupa. Želeli bi si še kaj več kot le eno izvedenko dizelskega motorja. Kdor želi več, mora izbrati sicer zelo zmogljiv priključni hibrid, ki pa je dražji in prinaša kompromise tako pri legi na cesti kot prtljažniku, ki je občutno manj uporaben. 130 konjskih moči sicer ni malo, ko pa je avto natovorjen in ga po možnosti obremenite še s strešnim kovčkom ter prtljažno kljuko na katero obesite kolesa, pa bi si želeli še nekaj kilovatov več. Štirivaljni turbodizel je sicer uglajen in lepo sodeluje z natančnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ne moremo pa govoriti o presežkih. Tu je konkurenca z zmogljivejšimi in večjimi turbodizelskimi agregati v prednosti. Poraba je bila na drugi strani zelo ugodna. Na relaciji Kamnik - Ljubljana v ekonomičnem načinu vožnje komaj v povprečju več kot štiri litre na 100 kilometrov, če radi vozite dinamično in več kilometrov naredite na avtocesti računajte na porabo dobrih šest litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW

Avto Eden najbolj atraktivnih ljudskih avtomobilov ta hip

Pod črto

Peugeot 308 SW je markanten karavan, ki bi moral imeti širšo bazo kupcev, ki v navalu čustev raje posežejo po višjem sedenju, večjih kolesih in trendovskem videzu športnih terencev. Tisti, ki prisegate na vozilo, ki obljublja dobro lego med ovinki, udobno potovanje na dolge razdalje in velik prtljažnik, ga ne smete spregledati. Začetna cena je 28 tisočakov, dizelska izbira je še tisočaka dražja. Z vgrajenimi materiali in naprednim multimedijskim sistemom ter res številnimi elektronskimi pomočniki za varnost pa cilja tudi na bolj zahtevne uporabnike, ki drugače avto iščejo tudi v premijskem razredu.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 SW
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:13 17. Avgust 2022.

    Slisi ti njega...STROJ...hahha to je le se en izmed napol narjenih avtov...še zdalec pa ne stroj! Kolk novinar dobi za …

  • 11:31 17. Avgust 2022.

    Grd design, nepregledni števci, slabi sedeži, vsak novi je slabši od predhodnika, varčevanje na vsakem koraku, cene pa čedalje višje....

  • 09:05 17. Avgust 2022.

    Kateri PR članek zapovrstjo o istem avtu je že to? Aja... Lučke, elektronski števčki, ledice,... Prebil pač. Sicer pa tistih, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.