Kaj ne narediti in kaj morate danes narediti z vročim avtom

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Obeta se zelo vroč dan. Kaj narediti in česa ne v avtu?
Oglej si celoten članek

Vročina zelo obremenilno deluje na voznike, še posebej, ko se na začetku vožnje usedemo v razbeljen avto. 

V parkiranem avtu lahko temperatura naraste na za telo zelo obremenilne temperature. Razlika med zunanjo in notranjo temperaturo je že po eni uri lahko tudi več kot 25 stopinj Celzija. Nikoli ne vozite dehidrirani, saj je to zelo nevarno! V avtu morate še posebej poskrbeti za redno uživanje pijač, ki odžejajo.

Nikar ne puščajte v avtu na vročini otrok ali živali, niti za "minutko" ne!

Kaj ne bo pomagalo? Če boste parkiran avto puščali s priprtimi stekli. 

Številni vozniki upajo, da bodo notranjost avta med poletno pripeko ohranjali hladnejšo, če bodo okna na vratih pustili nekaj centimetrov odprta. S tem naj bi omogočili pretok oziroma mešanje vročega zraka iz potniške kabine z ambientalnim.

Vendar ta ukrep nima praktično nobene koristi, je dokazala ameriška znanstvena študija. Čeprav se sprva hitreje segreva notranjost v avtu z zaprtimi stekli, pa se že po okoli 50 minutah temperatura v notranjosti avta praktično izenači ne glede na to, ali ste pustili stekla zaprta ali odprta. 

Kaj bo pomagalo? Če boste mahali z vrati in pritisnili tipko.

Zimzelen nasvet je, da skušajte avto parkirati v senci. Ker te ni nikoli dovolj za vse, imejte v vročih dneh vsaj armaturno ploščo oziroma vetrobransko steklo prekrito, saj bo to bistveno zmanjšalo efekt žarilnega telesa, ki med vožnjo oddaja vročino.

Preden speljete, si vzemite minutko, da dobro prezračite avto, saj bo to zelo pomagalo tudi pri učinkovitosti klime. Zelo pomaga hitri trik, da na eni strani odprete stekla, nato pa na drugi nekajkrat zamahnete z vrati, s čimer ustvarjate nadtlak in podtlak za hitro izmenjavo zraka v avtu. 

Zelo zapostavljena tipka v avtu je tista za vklop recirkulacije zraka, čeprav je njena uporabnost zelo široka. Tudi poleti. Če vklopimo recirkulacijo, povzročimo, da kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila in ne zunanjega vročega. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 10:37 20. Junij 2017.

    Se ne strinjam. Termometer je verjetno bolj natančna zadeva kot "občutek". Z odprtimi šipami bi pomagalo edin ov primeru če …

  • 10:11 20. Junij 2017.

    Se strinjam. Ta je malo mimo. Če okna zapreš ustvariš toplo gredo. Temperatura v avtu lahko doseže 60 °C. Če …

  • 09:05 20. Junij 2017.

    Mislim pa da je to zmotno, da ne pripomore, da če so šipi na obeh straneh spuščeni za dva ali …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.