Kaj ponuja eden najcenejših avtomobilov ta hip

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto
Čeprav bi ob ostri bitki proti izpustom in onesnaženju, ki ga pomeni uporaba osebnih avtomobilov v prometu, pričakovali, da bodo najbolj uspešni najmanjši avtomobili, je zgodba drugačna, saj na veliko izumirajo.
Oglej si celoten članek

Še vedno pa ostajajo izjeme, ki se še držijo na vodo, vsaj dokler so modeli v trenutno generaciji še lahko aktualni. Takšen je kia picanto, ki so mu pred nedavnim v trenutni generaciji že namenili korenito prenovo.

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Prenovljeni picanto pravzaprav prihaja k nam že s precejšnjo zamudo. Prenova, ki je je bil deležen leta 2017 prvič predstavljeni avtomobil, se je namreč zgodila že poleti 2023, torej pred dobrima dvema letoma. Naj bodo razlogi za zamudo takšni ali drugačni, to niti ni pomembno, saj je prenovljeni picanto končno na voljo tudi pri nas.

Tigrova maska

Najbolj očitne razlike so pravzaprav na zunanjosti, na sprednjem delu in zadku, kjer se je picanto približal sodobnejšim kiam. Spredaj tako izstopa picantova interpretacija "tigrove maske", ki mu v primerjavi s predhodnikom precej "začini" nastop in ga po zaslugi letve, ki poteka čez celo širino, tudi malce optično razširi. Podobna zgodba se ponovi tudi zadaj, kjer rdeči svetlobni pas povezuje luči in prav tako poskrbi za optično razširitev avtomobila.

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Takšen picanto morda deluje celo malo večji, kot kažejo mere. Z dolžino 3,595 metra, širino 1,595 metra in višino 1,485 metra je realno vsekakor majhen avtomobil. Presenetljivo je, da v notranjosti tega niti ne občutite zelo radikalno. Inženirji so namreč picantu namenili tudi solidno medosno razdaljo 2,4 metra, s katero so zagotovili, da imajo potniki, ki sedijo precej pokonci, solidno dovolj prostora. Celo na zadnji klopi, kjer pravih pritožb nad pomanjkanjem prostora za kolena ne bo.

Picantovo mestno uporabnost zaokroži še prtljažnik, ki v osnovi meri 255 litrov. Veliko prtljage vanj ne bo šlo, z nakupi in vsakdanjimi prevozniškimi željami pa bo bolj ali manj solidno opravil. Malce zmotita le razmeroma visok nakladalni rob in izrazita stopnička zaradi zloženih sedežev, vendar se v tem picanto ne razlikuje preveč od podobnih mestnih malčkov.

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Soliden nabor tehnike

Seveda govorimo o udobju in uporabnosti med kratkimi vožnjami, ki jim je picanto tudi primarno namenjen. Najbolje se sicer počutita voznik in sovoznik, ki bosta najverjetneje najpogosteje tudi edina potnika v avtu. Ali pa voznik sam. Temu je namenjene tudi čisto dovolj tehnike, da mu na poteh ne bo dolgčas. Za to bo poskrbel predvsem infotainment s solidnim telefonom in zrcaljenjem telefonov, za katero je sicer potreben kabel, a dobro deluje.

Da bo vožnja varna, pa poskrbi povsem soliden nabor pomembnih pripomočkov. Med katerimi je tudi razmeroma učinkovito vodenje avtomobila po voznem pasu. Vendar ima določene omejitve, ki izhajajo tudi iz razmeroma stare tehnične zasnove avtomobila. Testni picanto je bil denimo opremljen z "navadnim" tempomat, kar glede na njegovo mestno naravo ni prava pomanjkljivost, in ročnim menjalnikom.

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Klasika pod motornim pokrovom

Ta ima pet stopenj in deluje v kombinaciji z 1,2 litrskim štirivaljnikom, ki na plastičnem pokrovu še vedno nosi oznako MPI, torej ima večtočkovno vbrizgavanje goriva v sesalni vod. Gre za malce arhaično tehniko, ki teoretično ne obeta kaj posebnega, a v praksi deluje presenetljivo dobro. Na avtocestah takšen picanto sicer ne bo hiter, v mestnem okolju pa je zelo živahen.

Navsezadnje ima motor z največjo močjo 57,9 kilovata (79 'konjev') in navorom 113 njutonmetrov opravka z avtomobilom, ki prazen tehta le 991 kilogramov, kar je za današnji čas zelo malo. Tudi poraba je s približno šestimi litri na sto kilometrov čisto v redu.

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Picanto je torej povsem soliden predstavnik avtomobilskega segmenta, ki v Evropi žal izumira. Med drugim je privlačen tudi zaradi cene. Solidno opremljeni in motorizirani testni picanto bi namreč stal 18.499 evrov, osnovnega pa lahko kupite že za 16.999 evrov. Če ga kupite za gotovino, lahko od teh cen odštejete še dva tisočaka. Še pred nekaj leti bi se nam takšna vsota za takšen avtomobil zdela osupljivo visoka, danes pa je takšen picanto med cenovno najugodnejšimi avtomobili.

dezurni@styria-media.si

Foto: Anže Petkovšek Kia Picanto

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.