Kaj ponuja vozilo, ki ga lahko vozijo tudi petnajstletniki?

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo
Nekaj dni smo imeli na testu avtomobil, ki v bistvu ni avtomobil, saj ga lahko z dovoljenjem za skuter vozijo že petnajstletniki.
Oglej si celoten članek

V avtomobilskih uredništvih včasih vozimo tudi avtomobile, ki so prava eksotika. Največkrat so to različni športni ali celo superšportni avtomobili, včasih tudi razkošne limuzine, redko pa se zgodi, da bi preskusili avtomobilček, ki bi ga lahko zaupali tudi najstniškemu pripravniku. Če le ima vozniško dovoljenje kategorije AM, torej dovoljenje za vožnjo kolesa z motorjem in podobnih vozil.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Citroën ami namreč popolnoma ustreza tej kategoriji, saj uradno ni avtomobil, ampak motorizirani štirikolesnik. Kot takšen sicer ni nič novega, saj smo tudi pri nas, predvsem pa na italijanskih cestah, že prej pogosto videvali podobne štirikolesnike. Njegova posebnost pa je, da ga poganja elektromotor. Ki ni prav močan, saj mora ustrezati zahtevam po trajni moči nič več kot 4 kilovate in vozilca ne sme pognati čez največjo dovoljeno hitrost 45 kilometrov na uro.

Majhen in skromen

Čeprav bi ga verjetno lahko, saj celotni ami cargo skupaj z baterijo tehta 562 kilogramov, pa tudi prav velik ni. V dolžino namreč meri vsega 2,51 metra, v širino 1,39 metra, v višino pa 1,52 metra. S tem motorju ne naredi prevelikega dela, saj ga z največjo močjo 5,9 kilovata (da, ta je lahko večja od omejitve) hitro pospeši do največje hitrosti in jo tudi z lahkoto vzdržuje.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Pri tem se napaja iz baterije s kapaciteto zgolj 5,5 kilovatne ure, ki se preko navadne šuko vtičnice napolni v dobrih treh do štirih urah in zadostuje za do 75 kilometrov vožnje. Oziroma manj, če je vmes kaj klancev in drugih ovir, saj porabljene elektrike ne vrača v baterijo, ker avtomobil nima sistema za rekuperacijo.

Tisti, ki pogosto vozimo električne avtomobile, vemo, da so njihovi motorji tihi. No, v amiju to pravilo ne velja, saj njegov motor zagotovo slišite. Nekje iz ozadja se namreč oglaša s presunljivim zvokom, ki je še najbolj podoben zvoku cirkluarke ali pa mehanskega kompresorja na motorju bentleya blowerja.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

A to vas niti ne moti, saj v amijevo kabino pride še marsikateri drug zvok in nad tišino med vožnjo se gotovo ne morete pritoževati. Kabino od zunanjosti namreč loči le lupina iz razmeroma tanke in skoraj nič izolirane plastike, ki obdaja osnovno kletko iz oglatih jeklenih profilov. V njej ste torej pred posledicami varni le v primeru, če se sploh ne zaletite. Ste pa seveda bolje kot na skuterju zaščiteni pred muhastim vremenom.

Presenetljivo udoben

In vožnja z amijem pravzaprav sploh ni tako neudobna in neprijetna, kot bi si mislili na prvi pogled. Voznikov sedež je sicer popolnoma plastičen, a se na njem vsak med kratkimi vožnjami, ki jim je ami prednostno namenjen, sedi prav udobno, dovolj ergonomsko pa je nastavljen tudi volanski obroč. Stikal pa je tako ali tako zelo malo in jih ne bo treba prav dolgo iskati. Še najbolj zanimiva so tista za upravljanje elektromotorja, saj jih najdete na levi strani ob voznikovem sedežu.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Sopotnikovega sedeža pa v testnem amiju sploh ni bilo, saj je šlo, kot sem povedal v uvodu, za dostavniško različico ami cargo, ki v plastičnem tovornem prostoru ob vozniku omogoča prevoz do 140 kilogramov tovora. To je sicer dovolj za marsikaterega dostavljavca pošte in podobnih predmetov, ampak je malce nerodno, saj se pokrov odpira proti vozniku in mora ta, če hoče priti do tovora, izstopiti iz kabine in stopiti na drugo stran.

In še nekaj je zanimivo. Citroënovi oblikovalci so karoserijo izdelali iz strehe in po dveh načeloma enakih panelov. Prednji del je zato enak zadnjemu, bočna dela pa sta tudi enaka, zato se voznikova vrata odpirajo nazaj, sovoznikova pa naprej.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Pretresljivo doživetje

Kot rečeno, ami ne pelje več kot štirideset kilometrov na uro in tudi ostala tehnika je temu bolj ali manj prirejena. Zaradi majhne mase je brez serva tudi volan, ki je poleg tega trd in nenatančen. A na kratkih mestnih razdaljah, ki jim je ami namenjen, vas to niti ne moti preveč. Je pa tudi res, da je največja hitrost 45 kilometrov na uro lahko precejšnja hiba.

Najpočasnejši ste že na mestnih vpadnicah z omejitvijo hitrosti na 60 ali 70 kilometrov na uro, na regionalnih cestah z omejitvijo 90 kilometrov na uro ste v napoto tako osebnim kot tudi tovornim avtomobilom, na avtoceste pa tako ali tako ne smete in se na njih niti ne bi želeli zapeljati, saj je dovolj pretresljiva že izkušnja vožnja na cestah z mestnimi omejitvami.

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Citroën ami je torej precej omejeno uporaben avtomobil. Poleg tega pa tudi ni najbolj poceni. Ob visokih cenah električnih avtomobilov se 9.900 evrov, kolikor stane citroën ami cargo, morda ne sliši veliko, prav nasprotno, a dejstvo je, da proti rabljenim "pravim" majhnim avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem nima možnosti. Ga pa lahko v nasprotju z njimi kupite kar na spletu.

Gre torej za nišno vozilo, ki ga bo kupil le tisti, ki ceni in potrebuje njegove lastnosti ali pa še nima vozniškega dovoljenja kategorije B.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Citroen Ami Cargo

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 10:02 6. December 2023.

    ja no še en primer norosti kapitala, zapravlja se energija in materiali za nekaj popolnoma nekoristnega. glede hitrosti na cesti …

  • 08:24 6. December 2023.

    Ja,5 konjskih sil na 562 kilogramov +teža tovora mora pa res biti doživetje in veselje vseh,ki se znajdejo v koloni …

  • 08:11 6. December 2023.

    In ta avtomobilček gre lahko po glavni cesti da ovira promet,voznik pa brez izpita, ja bravo

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.