Kaj v avtomobile prihaja po zaslonih na dotik?

Foto: GHSP
Foto: GHSP
Zasloni na dotik so se z vidika varnosti izkazali za orodje, ki voznika ovira pri osredotočanju na vožnjo. Ameriško podjetje GHSP je morda našlo rešitev za veliko težavo današnjih avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Se še spomnite prihoda revolucionarnega sistema BMW iDrive leta 2001? Nekaj sto funkcij vozila je lahko nenadoma nadziral en sam krmilnik na sredinski konzoli, med sedežema. To je bila elegantna rešitev, ki je notranjost pri tedanjem BMW serije 7 odvzela številne tradicionalne gumbe.

NAZAJ K OSNOVAM Pri Fordu so se z multimedijo vrnili k osnovam

Čeprav smo BMW-jev iDrive vedno hvalili in ga hvalimo še danes, rešitev pa so posnemali številni drugi proizvajalci vozil, predvsem premijski, pa so se proizvajalci avtomobilov na na koncu odločili z množičnim vgrajevanjem zaslonov na dotik. Prav v zaslone so vključili večino nadzornih funkcij. A v zadnjem času prav na dotikanje zaslonov leti veliko kritik, saj odvračajo voznikov pogled na cesto, zaradi česar lahko pride med vožnjo do nevarnih situacij.

Svetujemo Nov infotainment v star avto, kaj morate vedeti?

Vrnitev v preteklost

Pri ameriškem podjetju GHSP, ki je glavni dobavitelj elektronskih komponent za proizvajalce avtomobilov, menijo, da imajo rešitev. Na sejmu potrošniške elektronike CES, tradicionalno poteka v Las Vegasu, letos pa je salon digitalen, je predstavilo rotacijski sistem Dual Stack, ki nas bo vrnil v preteklost.

Avto Mercedes v Slovenijo pripeljal avto, ki ve, koga boste klicali

Do prej omenjenega BMW serije 7 iz leta 2001. Ker sta od takrat minili že dve desetletji, je tudi krmilnik zelo drugačen. Kot pove že ime, gre za dvojni krmilnik, oziroma dvoslojni krmilnik, saj ima ta "krmilnik" dve "nadstropji". Vključuje celo funkcije upravljanja prenosa in zagona.

Foto: GHSP

Tem funkcijam je namenjen zgornji vrtljivi del. Zažene se s senzorjem prstnih odtisov na površini krmilnika, z obračanjem gumba v desno ali v levo se vnesejo klasične funkcije za vožnjo naprej, nazaj ali parkiranje. Spodnji del je namenjen infotainmentu in služi za zabavo ali komunikacijo. Vsako "nadstropje" krmilnika ima drugačno površino in premer, tako da jih voznik ne zamenja. Da sistem ve, katere funkcije namerava voznik uporabljati, je izbirnik še vedno povezan z zaslonom na dotik na sredinski konzoli, ki prikazuje ikone za vstop v veje glavnega menija. Izbrano funkcijo potrjuje močan haptični odziv zaslona oziroma dregljaj.

Avto Sodobna multimedija komplicirana bolj kot ves avto pred 10 leti

To prispeva k intuitivnosti celotnega sistema, za katerega pri GHSP trdijo, da je bolj varen kot trenutni vmesniki. Kakorkoli že, voznik mora med vožnjo odmakniti pogled od ceste, saj ikone na dotik niso v njegovem vidnem polju.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.