Kako bralci vidijo finaliste

Foto: Anže Petkovšek Mercedes-Benz CLA Foto: Anže Petkovšek Toyota auris touring sports Foto: Anže Petkovšek BMW serije3 touring Foto: Anže Petkovšek Honda CR-V Foto: Anže Petkovšek Mazda6 Foto: Anže Petkovšek Škoda octavia kombi Foto: Anže Petkovšek Opel adam Foto: Anže Petkovšek Volkswagen golf Foto: Anže Petkovšek Audi A3 sportback Foto: Anže Petkovšek Ford B-max Foto: Anže Petkovšek Renault captur Foto: Anže Petkovšek Citroën C3 Foto: Anže Petkovšek Renault clio Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Ford fiesta Foto: Anže Petkovšek Volkswagen golf Foto: Anže Petkovšek Hyundai i20 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 2008 Foto: Anže Petkovšek Škoda rapid Foto: Anže Petkovšek Toyota auris hybrid
"Ko kupujem avto, sta na prvem mestu varnost in funkcionalnost. Na obliko ne gledam toliko kot na to, da je avto udoben in varen,“ pravi Robert Guštin, ki je skupaj s še devetimi izbranimi bralci Žurnala24 ocenjeval finaliste v izboru za Žurnalov avto leta 2013.
Oglej si celoten članek

Bralci so na poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem temeljito preizkusili avtomobile, ki so prišli v finale šestega izbora za Žurnalov avto leta. Pod vodstvom inštruktorjev varne vožnje AMZS so mestne, male družinske, poslovno-družinske in ekološke avtomobile preizkusili v losovem testu, vožnji v ovinek na mokri in suhi podlagi, preizkusili so pospeške, zaviranje v sili na mokri in suhi podlagi, veliko časa so si vzeli tudi za pregled uporabnosti prtljažnika in notranjosti vozila, ocenili so videz, napredna pomagala, trajnost in sestavo materialov …

Mnenja so bila različna


Mnenja so se kresala, a so nekateri avtomobili izstopali v posameznih segmentih. So se pa žiranti strinjali, da so varnostna pomagala pozitiven trend in bi jih morali proizvajalci vse več vključiti tudi v serijsko opremo. Zagotovo pa se posameznih asistenčnih sistemov ne sme spregledati ob nakupu novega avtomobila.


"Glede na to, da sem študent, bi si privoščil rabljen avto. Moral bi razmisliti, koliko varnosti lahko vključim v to ceno, saj je to pomembna odločitev pri nakupu vozila. Pri malo novejših avtih so zračne blazine in ABS osnova. Pomembno pa je tudi, da se v avtu dobro počutiš, saj le tako lahko dobro voziš,“ meni Jure Zagoranski, ki se je prvič spoznal s hibridom: "Za vožnjo po mestu se mi zdi zelo primeren, so pa tudi drugi motorji, tudi bencinski, ki smo jih preizkusili, že zelo ekološki. V celoti me je najbolj prepričal golf.“

Koncern Volkswagen je izpostavil tudi Aleksander Žnidarko, ki si bo zaradi prostorne notranjosti in uporabnega prtljažnika zapomnil škodo octavio kombi. Bolj utesnjeno in zato manj udobno se je počutil v BMW serije 3 touriong, ki pa ga je po drugi strani prepričal z voznimi lastnostmi.

Spoznavanje s hibridi

Žnidarko pravi, da je rad in veliko za volanom, zato so napredne tehnologije dobrodošel pripomoček v avtomobilih: "Sistem, ki vzdržuje varnostno razdaljo v kolonah, je dobra zadeva, preostale tehnologije, ki gredo v smer, da bi avto že lahko vozil sam, pa mi niso všeč. To ni več to. To je že tako, kot da bi šel na avtobus ali vlak. Sicer menim, da napredne tehnologije lahko pomagajo pri varnosti v nevarnih in nepredvidljivih situacijah, še vedno pa imajo pri varni vožnji veliko vlogo voznik in pnevmatike na vozilu.“

Žirantko Doris Komen je na prvi pogled z atraktivnim videzom in udobjem prepričala mazda6, pri ekoavtih z majhno porabo citroën C3 1,6 e-HDI, s praktičnostjo in mestno uporabnostjo pa tudi fiesta z 1,0-litrskim turbobencinskim trivaljnikom ecoboost.

"Toyotin hibrid mi je bil všeč, a se je treba navaditi na njegove specifike, od vžiga naprej,“ pravi Robert Guštin, ki zato, ker ima hčerko in psa, ki sta vzrok za številne izlete, v avtomobilu zelo ceni trpežne materiale.

Gledati je treba na stroške

Trend pri novih, predvsem urbanih avtomobilih je personalizacija, ki vključuje tudi izbiro nalepk za popestritev zunanjega videza avtomobila. "To je za tiste do 25. leta, ki še hodijo v šolo. Ko si starejši, gledaš bolj praktično. Če avto popraskaš, se stroški kopičijo. Menjati je treba nalepko, plastiko, čakati na del, da ti pobarvajo plastiko v barvo karoserije,“ pravi Marjan Molek, ki je razkril, kateri avtomobil iz kategorije mestni avto bi izbrala hči in sin: “Hči renault capturja, sin pa tistega, ki ima več konjev (smeh).“

Čeprav so danes številni avtomobili znotraj koncerna narejeni na istih platformah, primer premium audija A3 in ljudskega volkswagen golfa sedme generacije, je cenovna razlika med avtomobiloma po mnenju Simona Cerkvenika upravičena: "Razlika ni samo v materialih, temveč tudi v obdelavi, poziciji vsega, razporeditvi stikal. Audi je še vedno višje zastavljen, in prav je, da to tradicijo nadaljuje.“

Gregorja Tovornika je prevzel med Slovenci najbolj priljubljen avtomobil renault clio: "Med mestnimi mi je bil najbolj všeč, dobro se sedi in pelje. B-max ima izpopolnjeno ergonomijo, drsna vrata so zelo uporabna, a nekoliko pretežka.“

Lepotni naslov so ocenjevalci prisodili mercedes-benzu CLA, ki jih je prepričal tudi z voznimi lastnostmi, pri fiatu 500L so izpostavili prostornost, visoko je v videzu in vožnji kotiral peugeot 2008: "Je zelo dobro vodljiv in udoben, pa tudi prikupen,“ je levčka ocenila Darinka Mauh.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.