Kako varni so najmanjši avtomobili?

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Ali je avtomobil A razreda dovolj varen za mlade voznike? S tem vprašanjem smo se obrnili na priznano neodvisno agencijo Euro NCAP, ki se ukvarja s preizkusnimi trki in postavlja merila pri varnosti vozil.
Oglej si celoten članek

"Če primerjamo varnost modernih avtomobilov z varnostjo izpred desetih do petnajstih let, je napredek izjemen," je za zurnal24.si dejala predstavnica za javnost pri Euro NCAP Marie Brasseur in pojasnila, da se ni izboljšala le pasivna varnost malih vozil: "Še bolj pomembno je, da so se avtomobilski proizvajalci začeli zavedati, da morajo biti tudi mala vozila opremljena z naprednimi asistenčnimi sistemi, ki pa jih do zdaj zaradi večjih stroškov in posledično višje nakupne cene, niso vgrajevali v vozila A segmenta."

Tudi s testi trčenj vzpodbujajo proizvajalce

Pri Euro NCAP menijo, da bi morali imeti vsi kupci dostop do varnih vozil z najnovejšimi varnostnimi sistemi. "Menimo, da napredni varnostni sistemi v vozilih ne smejo biti vgrajeni le v premium vozila višjega razreda, pač pa tudi v najmanjša vozila. Še posebej zdaj, ko je prodaja vozil najmanjšega A avtomobilskega razreda v strmem porastu. Stalno poskušamo vzpodbujati proizvajalce vozil, da varnostne asistenčne sisteme ponudijo v tovrstnih vozilih. Upamo, da bo sistem samodejnega zaviranja pri nizkih hitrostih (AEB) postal čim prej razširjen pri vseh znamkah. Tudi zato smo postavili višje standarde ocenjevanja varnosti vozil in dodeljevanja ocen," pravi sogovornica in dodaja, da v Bruslju, kjer je sedež neodvisne organizacije, ocenjujejo, da bi lahko samo sistem AEB za 27 odstotkov zmanjšal število prometnih nesreč.

Razlike v varnosti med generacijami velike

Kaj pa mladi vozniki? Ti so po besedah Brasseurjeve še vedno najbolj rizična skupina voznikov, ki posega po vozilih A segmenta. To so ugotovili tudi proizvajalci vozil, ki z obliko vozil in njihovo vsebino ter tehnologijo povezljivo s pametnimi telefoni in tablicami odkrito ciljajo na mlade voznike. "Pred kratkim smo preizkusili novi renault twingo in toyoto aygo. Oba sta se izkazala za veliko bolj varna, kot kvadricikli, po katerih pogosto posegajo mladi voznikih."


Pomena varnosti v malih vozilih se danes zavedajo tudi proizvajalci. Toyota in PSA (Peugeot-Citroën) so letos predstavili novo generacijo modelov, ki si delijo platformo in tehnologijo. Varnosti predhodne generacije sorodnih toyote aygo, peugeota 107 in citroëna C1 so pri Euro NCAP leta 2012 ocenili s skromno oceno treh zvezdic. V dveh letih so se zahteve po pridobitvi višje ocene zelo zaostrile, trojček pa je pred kratkim na testiranjih vseeno prejel štiri zvezdice za varnost.

Kako je torej napredovala varnost toyote aygo v novi generaciji? "Leta 2012 je prejela le tri zvezdice za varnost, samo dve leti kasneje, ko smo močno zaostrili standarde varnosti, pa je prejela štiri zvezdice. Tudi to kaže, da se proizvajalci vozil zavedajo, da morajo vlagati v male avtomobile. Tovrstni avtomobili so bili še slabo desetletje nazaj zelo podcenjeni, standardi varnosti pa so postali pomembnejši, kot kdajkoli prej. Tudi zato težko primerjamo varnost predhodne generacije ayga, ki je bila predstavljena leta 2005 in so jo kasneje posodabljali ter nove generacije, predstavljene letos. Povem lahko le, da je napredek v varnosti ogromen," dodaja Brasseurjeva.

Foto: Euro NCAP Toyota aygo

Rabljen golf ali novi aygo?

Mladi vozniki se zaradi omejenih financ najpogosteje odločijo za nakup rabljenega vozila. Zanimalo nas je, kako varen je šest ali osem let star volkswagen golf, kot glavni akter C razreda vozil, v primerjavi z povsem novim predstavnikom A razreda, toyoto aygo? "Pri Euro NCAP se zavedamo, da si, še posebej mladi ljudje, zelo težko privoščijo nakup novega avtomobila. Ko se odločate za nakup rabljenega vozila, ne morete primerjati stare ocene o varnosti pri trčenju z novimi ocenami. Novi avtomobili morajo biti veliko bolj varni, da pridobijo pet zvezdic za varnost, kot pred dvema letoma. Zahteve smo zelo zaostrili. Natančne primerjave v varnosti med omenjenima modeloma zato ne moremo podati. Lahko pa svetujemo, da pred nakupom pogledate spisek varnostne opreme. ESP mora biti obvezen del opreme."

Preveč informacij škodi

Pri Euro NCAP ne nasprotujejo uvajanju tehnologij za večjo povezljivost v vozilih. V najmanjših vozilih so ekrani na dotik in povezljivost s pametnimi telefoni že del obvezne opreme. "Večja povezljivost je lahko prednost za vse udeležence v prometu, ne le za uporabnike avtomobilov. Povezljivost je zelo pomembna za varnost. Na drugi strani je lahko to tudi nevarna, saj vozniku nove tehnologije zagotavljajo nove in nove informacije. Naše mnenje je, da voznik ne sme biti zasut z najrazličnejšimi podatki, ki bi lahko motili njegovo osredotočenost na vožnjo."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:01 29. Oktober 2014.

    Od kdaj pa je NCAP tako neodvisna organizacija.. .a po zadnjih aferah?!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.