Karavan, spolzek kot kupe

Foto: Gregor Prebil Mazda6 sportcombi Foto: Gregor Prebil Mazda6 sportcombi Foto: Gregor Prebil Mazda6 sportcombi Foto: Gregor Prebil Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi
Mazda6. Z opremo in obliko v vrhu, prtljažnik ponuja pametne rešitve.
Oglej si celoten članek

Test. Mazda6 je tudi s tretjo generacijo na avtomobilski trg karavanov vnesla svežino, čeprav se oblikovno navezuje na suv CX-5.

Pregleden s tehnologijo

Da oblikovno spada v razredni vrh, med drugim dokazuje nizek količnik zračnega upora (0,26), ki bi ga prej kot karavanu pripisali kupejem. Zaradi tega so morali z majhnimi bočnimi stekli žrtvovati preglednost nazaj, kar so deloma rešili s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj ter kamero za pomoč pri vzvratni vožnji (najvišja stopnja opreme).

Mogočen videz na eni strani, a stroške pri nakupu novih na drugi strani, povečujejo velika 19-palčna platišča, antena skrita v plavut morskega psa na strehi je del najvišjega paketa opreme, za dodatno varnost skrbijo biksenonski žarometi, ki prihajajo že s stopnjo nižjo opremo od najvišje Revolution.

Uporabne rešitve

Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Pri izdelavi notranje opreme so z uporabo lahkih materialov pridobili nekaj prostora za kolena zadaj, kjer izstopa prostornost v širino. Tudi trije odrasli se zadaj ne bi smeli “komolčkati”, medtem ko potnika spredaj udobno sedita v električno nastavljivih sedežih. Dovolj centimetrov ostane tudi za glavo in stopala, ko jih porinemo pod prednje sedeže.

Prav tako dovolj je odlagalnih površin, pika na i je globok predal na sredinskem zaslonu za roke. Vozniku delo olajšajo stikala na dosegu roke in vmesnik (vrtljivi gumb med sedežema) za upravljanje s podatki navigacije, radia, telefona, ki jih spremlja na velikem osrednjem zaslonu. Čeprav je s športnimi detajli notranjost moderna z dobrimi materiali, pa jo obilica črnine in siva grafiko naredi preveč dolgočasno.

Prtljažnik ni rekorder, a je zasnovan pametno

Prtljažnik je s 522 litri prostornine manjši kot pri najboljših (octavia combi ima 610-litrski prtljažnik), a uporabnost večajo dobra obdelava in pametne rešitve v obliki roloja, ki se dvigne sam in se ga lahko pospravi v ravno dno, stranskih žepov in širšega nakladalnega dela. Zadnjo klop podremo z enim potegom; takrat dobimo ravno dno in 1.632 litrov prostora.

Manjkal radarski tempomat

Izboljšan sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, Mazda je bila v preteklosti zaradi tega sistema nagrajena s strani organizacije EuroNCAP, deluje natančno, biksenonski žarometi daleč v ovinek osvetljujejo cestišče, sistem sam prilagaja dolge in kratke luči, kar vožnjo naredi še udobnejšo. Pohvalno vsi ti sistemi niso namenjeni najvišji stopnji opreme, ampak jih najdemo že v stopnji ali dve nižje opremljenih mazd6, zato nam je bilo toliko bolj nerazumljivo, da je v najbolje opremljenemu vozilu manjkal radarski tempomat.

Foto: Žurnal24 Mazda6 sportcombi Slednjega smo preizkusili na testu limuzinske mazde6 in deluje odlično. Radarski tempomat, ki samodejno ohranja razdaljo do spredaj vozečega vozila do hitrosti 200 kilometrov na uro in po potrebi samodejno zavira, je na voljo le v kombinaciji z najmočnejšim bencinskim in dizelskim agregatom s samodejnima menjalnikoma, ne pa tudi za 2,2-litrski 110-kilovatni turbodizel s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je dober kompromis med dinamiko in porabo.

Na novo razviti motor je bogat z navorom in dobro pospešuje od nizkih do visokih vrtljajev, kar smo bolj vajeni pri bencinskih motorjih. Kratka prestavna razmerja menjalnika, natančen volan in zmogljivo podvozje so pisani na kožo dinamičnim voznikom, na luknjasti cesti pa je celo (pre)trd. Poraba je bila od 4,5 (primestna vožnja) do 8,5 litra (dinamična vožnja).

Podatki o vozilu: (Mazda6 sportcombi 2.2 CD150 (Revolution)
Motor: 2.191 cm3, turbo dizelski
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrt.
Navor: 380 Nm med 1.800 in 2.000 vrtljaji
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 116 g CO2/km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.805 × 1.840 × 1.475, medosna razdalja 2.750
Prtljažnik: 522-1632litrov
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (v evrih): 29.790 (osnovni)/30.840 evrov (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 20:10 28. Maj 2013.

    Količnik zračnega upora je pri karavanu 0,28. 0,26 je namreč pri limuzini. Škoda da ste tako površni. :(

  • 12:58 27. Maj 2013.

    Najvišja moč: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt.<br /><br />Poprav to, zdej takoj!!!<br />Smrduh se pač ne zavrti tako …

  • 12:24 27. Maj 2013.

    Sem v živo videl model črne barve - zelo všečno!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.