Karavana katrc v Novem mestu

Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu. Foto: Anže Petkovšek Karavana renaultov 4 v Revozu v Novem mestu.
V Novem mestu se je ob 50. obletnici renaulta 4 oziroma priljubljene katrce ustavila karavana omenjenih vozil, ki je na pot proti Parizu krenila iz Srbije. V Sloveniji, v Revozu, je bil izdelan zadnji legenedarni primerek renaulta 4.
Oglej si celoten članek

"Katrca je eden največjih uspehov v svetovni avtomobilski industriji," je ob 50. obletnici renaulta 4 oziroma ob sprejemu karavane teh vozil danes v Novem mestu dejal predsednik uprave Revoza Aleš Bratož. Dodal je, da se tako imenovana katrca z več kot osmimi milijoni prodanih primerkov v več kot sto državah po svetu uvršča med pet avtomobilskih ikon.

"Renault 4, ki je eden prvih iz Renaultove družine avtomobilov življenja, je plod genialne ideje: ponuditi vsestransko vozilo, s katerim se lahko pripelješ kamorkoli in v kakršnihkoli okoliščinah," je poudaril Bratož.

Spomnil je, da je prodaja katrc stekla leta 1961 oziroma ravno v času, ko je proizvajalec avtomobilov Renault vzpostavil svojo komercialno mrežo izven Francije. Renault 4 je bil prvi model, s katerim je družba nastopila izven francoskega tržišča, njegov uspeh pa je bil takojšen.

V Sloveniji oziroma takratni Jugoslaviji se je zgodba renaulta 4 začela pisati marca 1969, ko je Renault sklenil pogodbo o proizvodnji katrce z Litostrojem in jo leta 1972 prenesel na novomeški IMV oziroma današnji Revoz.

"Na začetku je šlo le za sestavo, površinsko zaščito in montažo vozil za jugoslovansko tržišče, kjer je renault 4 doživel velik uspeh in dobil priljubljeno ime 'katrca'. V naslednjih letih se je proizvodni proces skupaj z objektom posodobil in že leta 1979 je IMV začel izdelovati katrce za izvoz," je spomine obujal Bratož.

Sprva je bilo izvoza po njegovih besedah le za tretjino - od skupno blizu 30 tisoč izdelanih vozil -, a je ta delež kmalu zrasel na več kot polovico. Izvoz je bil sprva namenjen predvsem Franciji, proizvodne količine pa so se iz leta v leto povečevale.

V 19 letih je bilo v novomeški tovarni izdelanih 575.824 vozil tega modela, "in šele letos so bile skupne proizvodne količine katrce presežene", je tudi povedal prvi mož Revoza. "To je uspelo twingu, in to v le treh letih in pol proizvodnje, medtem ko smo katrco proizvajali kar 19 let," je dodal.

Bratož je pojasnil še, da ima Slovenija za katrco poseben pomen - zadnja nasploh je namreč leta 1992 s proizvodnih trakov zapeljala ravno iz novomeške tovarne.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.