Kia je zame nov začetek

Foto: Žurnal24 Peter Schreyer velja za enega najbolj slavnih svetovnih oblikovalcev avtomobilov
Petinpetdesetletni šef oblikovanja gleda na Kio kot na novo priložnost. Nekdanji vodilni oblikovalec pri Audiju si je za nalogo zadal oblikovno prenovo celotne modelne palete.
Oglej si celoten članek
Kako finančna kriza, sredi katere smo, vpliva na delo oblikovalca?
Oblikovalci smo se vedno prilagajali zahtevam naročnika. Je pa res, da so v zadnjem času te povezane bodisi s finančno krizo bodisi z zelenimi tehnologijami.

Torej predvidevate, da bo šel razvoj v smer zniževanja stroškov in zmanjševanja izpustov?
Vsekakor. Je pa tudi res, da bo trajanje krize v veliki meri botrovalo k implementaciji marsikaterega projekta. Vsi nestrpno pričakujemo, kaj se bo zgodilo v naslednjih nekaj mesecih.

Kako se delo za korejskega delodajalca razlikuje od dela za znamko, kot je Volkswagen (VW)?
Kia zame predstavlja predvsem priložnost za utemeljitev moje vizije oblikovanja ter nov začetek, če tako rečem. Pri Kii gre zlasti za to, da je znamka iskala neko bistvo svojega oblikovanja. Zaradi tega so zasnovali mlad in zelo sposoben oblikovalski tim, katerega naloga je prenova znamke in oblikovanja njenih modelov. To je velik izziv, hkrati pa je velika priložnost. Model, kot je soul, pa je dokaz, da se gibljemo v pravi smeri.

Govorite o tem, da imate v nasprotju z VW pri Kii proste roke?
Pri Kii je vse predvsem veliko lažje. Razlike sicer so, zlasti jezik predstavlja veliko oviro. Pozna se, da si želijo prodora in da so zato pripravljeni narediti vse. Primerjave z delom pri VW pa ne bi delal.

Več kot 25 let je avtomobile oblikoval pri Audiju. © Kia

 
Katere nove modele torej lahko pričakujemo v naslednjih nekaj letih?
V Ženevi bomo predstavili povsem nov in zelo dinamičen enoprostorec z zanimivimi rešitvami. Lahko vam povem, da bo ena od teh izviren sistem steklene panoramske strehe. Letos bomo lansirali kar pet novih modelov. Celotna paleta pa bo prenovljena v naslednjih dveh ali treh letih.

Kako nova tehnologija, kot so LED-diode, spremeni obliko in poveča stroške izdelave modela?
Oblikovanje je razvejan in dalj časa trajajoč proces. Tudi ko je neka oblika že sprejeta, se spremeni še marsikaj. Za koliko, pa velikokrat odloča, kako daleč v razvoju ste.

Kako komentirate preboj kitajskih in indijskih znamk na evropske trge? Lahko ocenimo, ali so te že konkurenčne ali bo za to potrebnih še nekaj let?

Zanimivo bo videti, kako se bo ta zgodba razvijala, saj je po prvih poskusih, ki so bili vse prej kot uspešni, vse kar malo zamrlo. Je pa res, da se odgovorni pri teh znamkah zelo hitro učijo, saj so za nekaj, za kar smo mi potrebovali deset let, oni porabili pet ali še manj.

Katero znamko pa bi izpostavil kot najbolj obetavno? Gledano tako s stališča oblikovanja kot razvoja novih tehnologij.
Menim, da se uspešnost pri razvoju in kakovosti dizajna kažeta neposredno v prodajnih številkah. Torej veste, katere znamke so najboljše.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.