Kia sorento se ne boji tekmecev

Foto: Žurnal24 kia sorento Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Preizkusili smo novo generacijo Kijinega terenca sorento, ki ima pred seboj težko nalogo nadomestiti uspešnega predhodnika in bíti boj s hudo konkurenco v razredu terenskih vozil.
Oglej si celoten članek

V novi izdanji je bilo delo Kijinih oblikovalcev in inženirjev še veliko težje kot prvič, saj se je konkurenca med suvi v obdobju trženja predhodnika dodobra namnožila.  Pri Kii pa v tem času niso sedeli križem rok in so privlačno obliko in ugodno razmerje med ceno in dobljenim nadgradili še z zmogljivejšim in gospodarnejšim motorjem ter tehniko, ki je pri tej znamki doslej nismo bili vajeni.

Oblika, ki se je ne bi branili prestižni

Oblika je takšna, kot velevajo trendi med srednje velikimi suvi, če ne celo boljša. Tako kot predhodnik namreč obrača glave mimoidočih, kar pomeni, da je delo oblikovalcem dobro uspelo. Če povemo, da je oblika delo Kijinega oblikovalskega tima, ki ga vodi slavni Peter Schreyer, pa to niti ne preseneča. Oblika prednje maske je tako zdaj že ustaljen trend Kijinih modelov, z vseh zornih kotov pa gre za tipičnega predstavnika suvov, kar pomeni visoko nasajenost na kolesa, masivne obrobe kolesnih odprtin in enako masiven celoten videz, ki pa ne deluje glomazno. Vstopanje je suvovsko visoko, nekoliko slabša je preglednost, ki bi bila nazaj lahko  boljša.

In tu pride do izraza prvi tehnološki prijem, ki je bil pred leti pri tej znamki še znansvetna fantastika. Govorimo o kameri za vzvratno vožnjo, katere prikazovalnik je vgrajen v sredinsko ogledalo in se vključi, ko voznik prestavi v vzvratno prestavo. Kia je danes ena redkih znamk, ki ta dodatek ponuja kot del serijske opreme, pa čeprav le pri najdražjem paketu opreme. Na področju notranje ureditve je prav tako pridobil, tako glede ergonomije kot kakovosti materialov. Videz voznikovega delovnega prostora in sredinske konzole je sodoben, nekaj detajlov je vzetih iz cee'da, seveda je na določenih mestih dodanega več prestiža. To velja za foteljasta sedeža v prvi vrsti, kjer je voznikov tudi električno nastavljiv. Vsi pa so odeti v kakovostno dvobarvno usnje, ki poživi sicer relativno monotono notranjost. Te ne uspe poživiti niti kakovostna imitacija kevlarja, ki pa je kljub temu dobrodošla.

Glede prostora zadreg ne bi smelo biti, v drugi vrsti je veliko prostora za kolena, nekoliko manj pa ga je za glave. Prtljažnik je v osnovi 531-litrski, na robovih ni oblazinjen, ima pa povsem ravno dno in dodatna predala v tleh.

Zmogljiv štirivaljni dizel v nosu

Ko obrnete ključ za zagon motorja, se prebudi 2,2-litrski dizelski agregat, ki je zamenjal rahlo ostarelega 2,5-litrskega. Manjši prostornini navkljub zdaj zmore še nekaj več moči in navora, in sicer je teh za 145 kilovatov oziroma 421 Nm. Je pa res, da vso to falango kilovatne konjenice kar dobro skriva, saj pri nižjih obratih ni zaznati pretiranega zaganjanja. Za cestne suve dokaj zmogljiv je tudi priključljivi štirikolesni pogon, kjer elektronika po potrebi del navora prenese na posamezno kolesno os. Mogoče ga je tudi zakleniti v razmerju 50:50, za težje prevozne terene pa sta namenjena še sistema HAC in DBC, kjer prvi pomaga zavirati prevrtena kolesa pri vožnji po klancu, drugi pa vzdrževati hitrost med spuščanjem po njem. Testnik je imel šeststopenjski ročni menjalnik, ki je dovolj prepričljiv, da avtomatike nismo pogrešali. Glede porabe je v primerjavi s predhodnim agregatom pridobil največ, saj je prejšnji porabil 8,6 litra in v ozračje izpustil 296 gramov CO2. Zdaj znaša obljubljena tovarniška poraba dva litra manj, izpusti pa so se spustili na 174 gramov. Mi smo sicer bili bližje drugi številki, je pa to glede na mere in maso soliden dosežek.

Foto: Žurnal24


    
Izenačen z dvokolesno gnanim prestižnim karavanom
Če pogledamo, kaj ponuja paket opreme platinum, vidimo, da dobite za 35 tisočakov skoraj popolno opremljen suv avtomobil, ki preseneti z malenkostmi, kot je kamera v vzvratnem ogledalu in ambientalna osvetlitev notranjosti. Tako smo pogrešali le tovarniško vgrajeno navigacijo. Če se odločite za stopnico slabše opremljeni paket opreme limited, pa boste prav tako deležni veliko opreme, cena pa bo za tri tisočake nižja. S tem pa postane še privlačnejši za nakup.

Podatki o vozilu: (Kia sorento 2.2 CRDi EX platinum)
Motor: 2.199 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 145 kW (194 KM)/pri 3.800 vrtljajih na minuto
Navor: 421 Nm/ med 1.800 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,7 litra/100 km, 174 gramov CO2
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,6 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.685x1.885x 1.710, medosna razdalja 2.700, prtljažnik (v litrih): 531
Cena: 34.990/35.410 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.