Kitajci skopirali "slovensko" vozilo

Foto: Proizvajalec Rayttle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Proizvajalec Rattle Foto: Andrej Leban Renault twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy Foto: Anže Petkovšek Renault Twizy
Za nekatere ni nič sveto. Na Kitajskem prodajajo po obliki skoraj povsem kloniran model Renaultovega električnega twizzyja. Slednjega poganja slovensko znanje, so torej Kitajci kopirali tudi Letrikin elektromotor?
Oglej si celoten članek

Kopiranje neznanih kitajskih znamk, ki skušajo na poceni način priti do atraktivne oblike svojih modelov s tem, da skoraj do potankosti prekopirajo evropske modele, ni nič novega. Zgodilo se je že audiju A6, pred časom tudi range rover evoqueju, pri čemer se je klon na Kitajskem pričel prodajati celo pred originalom.

Zadnja žrtev nespoštovanja avtorskih pravic je dosegla Renaultov mali električni avtomobil twizzy, ki smo ga pred meseci preizkusili tudi sami. Kitajci se pri modelu rayttle E28 V niso kaj dosti komplicirali v skrivanju podobnosti, saj se avtomobila razlikujeta le malenkostno, denimo po dodatni plastiki okoli koles, malce drugačnih smerokazov in bočni zaščiti potnika.

Na spletni strani se proizvajalec celo hvali, da so med najnaprednejšimi znamkami glede dizajna in da njihov "zvarek" odlikuje "unikaten evropski stil."

E28 naj bi stal približno polovico toliko kot twizzy, to pomeni okoli 4.000 evrov, čeprav obljublja podobne zmogljivosti in celo boljši doseg od francozovega 70-kilometrskega.

V Letriki in Renaultu še preiskujejo

Twizzy je vsaj malo tudi slovenski, saj ga poganja elektromotor Letrike iz Šempetra s 13 kilovati moči in 57 Nm navora. Pri Leriki, ki je nedavno prešla pod koncern Mahle, uradno o kitajski kopiji ne vedo še nič, tako tudi ne znajo povedati, kakšno motorno rešitev so vgradili Kitajci. 

Rok Istenič iz Renault Slovenija pa je za zurnal24.si dejal, da sicer nad kopijo niso presenečeni, a po njegovem mnenju ne more zasenčiti originala. "Obstoj kopij znanih blagovnih znamk žal ni nič novega. Ker gre pri twizyju resnično za inovativen in zelo drugačen izdelek, po tej strani ni presenečenje, da si je nekdo zaželel izdelati kopijo takega vozila. Čeprav vozilo na pogled  izgleda kot Twizy, glede kakovosti in varnosti nikakor ne more slediti originalu. Še posebej pa ne pri motorju, katerega razvoj in izdelava je zasluga slovenske Letrike. Tak motor znajo narediti le slovenski strokovnjaki."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 16:43 19. Januar 2015.

    Ne vidim, da bi si bila tako podobna, je kar velika razlika ...

  • 00:31 18. Januar 2015.

    Kitajska različica je vsekakor bolj uporabna zaradi vrat in blatnikov. Renault je tu naredil napako. Njihov Twizzy je v slabem …

  • 22:04 17. Januar 2015.

    Pol ceneje, meni je pomembna cena. Enak avto za pol cene originala, cooool. Samo še to; je ni stvari na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.