Kitajec za manj kot 11.000 evrov – predsodki so hitro padli

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03 Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03
Na testu smo preizkušali najcenejši avtomobil ta hip, kitajski mestni električni avto leapmotor T03. Bili smo presenečeni. Test.
Oglej si celoten članek

Redna cena na ceniku je sicer 18.990 evrov, ob trenutno veljavni subvenciji Borzen v višini 7.200 evrov in nakupu s financiranjem mestni malček za štiri osebe leapmotor T03 stane 10.290 evrov.

Priznam, imel sem predsodke, ki pa so po prvih kilometrih vožnje v večini izginili. Ni brez napak, potrebne bodo nekatere posodobitve, vseeno pa je prijetno avtomobilsko presenečenje.

Lepamotor je mlada kitajska znamka, za katero stoji skupina Stellantis. Evropejci so pomagali pri razvoju. Pri nas za znamko skrbijo znotraj prodajno servisne mreže Emil Frey. Podpora pred in po nakupu se mi zdi zelo pomembna, še posebej ker gre za najcenejši avtomobil za hip. Testa sem se zato veselil, a velikih pričakovanj nisem gojil. Imel sem predsodke, predvsem glede uporabljenih materialov in obdelave. Pričakoval sem cenen izdelek, a sem se motil.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Majhen, a pravi avtomobil

Leapmotor T03 ni izdelek, ki bi kupce nagovarjal z dizajnom, čeprav gre za povsem simpatični avtomobilček, ki s svojimi zunanjimi merami - 3,62 metra v dolžino in 1,652 v širino - spominja na čistokrvna mestna vozila. Prtljažnik je z 210 litri prostornine v skladu s pričakovanji, dovolj za vožnjo v trgovino, študentsko malho, ali manjše kovčke. Polnilni vtič za počasno in hitro polnjenje je skrit za pomično loputo v nosu vozila, kar je zaradi majhnih zunanjih mer povsem dobra rešitev. Težav z dolžino polnilnega kabla ne bo. Bistvena merska podatka o vozilu sta dva, prvi je višina – 1,577 metra, in drugi, medosna razdalja – 2,4 metra. To pomeni, da je v kabini dovolj prostora za štiri odrasle potnike. Presenečen sem bil nad prostornostjo na zadnjih dveh sedežih, tako za glavo kot kolena. Kompromis so morali sprejeti le pri kotu odpiranja zadnjih vrat. Zelo dobra je tudi preglednost, saj so steklene površine dovolj velike. Veliko serijsko strešno okno v notranjost vozila prepušča veliko svetlobe.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Serijska so 15-palčna aluminijasta platišča, spredaj so LED dnevne luči, LED tehnologija pa se uporablja tudi v zadnjih lučeh. Na voljo so tudi električno nastavljiva in ogrevana ogledala z integriranimi smerniki.

Solidni materiali in dobra sestava

Prve predsodke sem ovrgel ob vstopu v kabino. V rokah sem držal prijetno odebeljen volan, obdan z umetnim usnjem, s klasičnimi tipkami, sicer plastičnimi. Občutek na volanu, pa tudi otip ostalih materialov, armaturne plošče, platnic vrat, tkanine na sedežih, ni nič slabši kot v dražjih evropskih kompaktnih vozilih. Avto je tudi sestavljen zelo korektno – čeprav je veliko plastike, se ta ne premika in ne škripa. Ima tudi povsem dovolj odlagališč za malo vozilo. Prednji predal pred sopotnikom je dovolj globok, pogrešal sem le voznikov naslon za roko. Stekla se spredaj in zadaj odpirajo na elektriko, elektromotor zaženemo s pritiskom gumba, menjalnik se upravlja z obvolansko ročico. To je za uporabo zelo enostavno vozilo in se ga bodo hitro navadili tudi starejši.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Multimedija potrebuje izboljšave

Nekoliko se stvar zakomplicira pri uporabi zabavno-informacijskega sistema. Infotainment sistem temelji na 8-palčni digitalni instrumentni plošči in 10,1-palčnem osrednjem zaslonu na dotik. Avtomobil omogoča spremljanje številnih podatkov, tudi odzivnost ob dotikanju zaslona s prsti je nadpovprečno dobra, kakovost kamere za vzvratno vožnjo je boljša kot pri večini modelov, ki sodijo v mestni razred vozil.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Tudi grafika na zaslonu je zelo spodobna. Slabša stran je ergonomija. Instrumentna plošča ne prikazuje stopnje napolnjenosti baterije v odstotkih, temveč le doseg v kilometrih. Glavni zaslon je zaradi majhne pisave nekoliko slabše berljiv, žal pa so v njem skriti tudi krmilniki za praktično vse funkcije, vključno s klimatsko napravo, kar nam nikakor ni ustrezalo. Da ne omenjamo, da morate klimatsko napravo po vsakem zagonu znova vklopiti v avtomobilskem meniju. V vlažnem jutru sem se bojeval z nastavitvami pihanja klimatskega sistema in odroševanja vetrobranskega stekla.

Presenetljivo je, da sistem tudi ne omogoča zrcaljenja Apple CarPlay in Android Auto. Potrebna je dodatna naprava. Nasprotno, brezžične posodobitve sistema so standardne.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Veliko asistenčne opreme

Vozilo ima bogat nabor pomočnikov za varnost in udobje, vključno s sistemom za opozorilo na zapustitev voznega pasu, prilagodljivim tempomatom, pomočjo pri ohranjanju voznega pasu in samodejnim zaviranjem v sili. Vključuje tudi funkcije, kot so opozorilo na utrujenost voznika, prepoznavanje prometnih znakov in opozorilo na odpiranje vrat. Avto med vožnjo oddaja različne zvoke. Morda najbolj nadležen je zvok sistema za opozarjanje na utrujenost voznika. Ni ga mogoče preprosto izklopiti z enim gumbom, to morate storiti v meniju. 

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Tako nizke porabe še nismo izmerili

Še eno od pozitivnih presenečenj testa leapmotorja T03 je pogonski sklop. Avto je majhen in lahek, zato je elektromotor z močjo 70 kW (95 KM) in navorom 158 Nm, več kot dovolj zmogljiv za poskočno mestno in primestno vožnjo, brez težav pa smo ga na avtocesti pognali tudi do hitrosti 130 km/h. Tudi baterija s kapaciteto 37,3 kWh je velikostno odmerjena dobro – namenjena je potrebam voznikov, ki bodo ta avto vozili večinoma v mestu in podeželju. S to kombinacijo ima T03 v teoriji električni doseg 265 kilometrov v kombiniranem ciklu WLTP in do 395 km v mestnem ciklu.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Poraba je bila tudi v praksi veliko presenečenje. Vozilo smo sicer testirali v poletnem času, pri temperaturah okoli 25 stopinj Celzija, kar je tudi najbolj ugodno za električna vozila. Tako nizko porabo, kot s T03 nismo na relaciji Kamnik – Ljubljana BTC, dosegli še z nobenim električnim vozilom – 9,2 kWh/ 100 km. Na relaciji Kamnik – Domžale je bila poraba še za poldrugo kilovatno uro manjša. Nizka poraba je posledica inteligentnega sistema za upravljanje baterije (BMS), ki s pomočjo oblačnih tehnologij spremlja njeno stanje v realnem času in zagotavlja optimalno delovanje pri različnih temperaturah. Zahvaljujoč lahki konstrukciji je vozilo energetsko učinkovito, medtem ko raven hrupa med vožnjo zelo majhna.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Brez težav tudi na avtocesti

Tudi na avtocesti je vožnja presenetljivo mirna in tiha. Največ hrupa ustvari piš vetra. Povprečna poraba na testu je bila 14 kWh/100 km, kar čez palec pomeni, da bi z njim naredili več kot 250 kilometrov z enim polnjenjem. Če bi upoštevali le podeželske in mestne vožnje na relaciji Kamnik – Ljubljana, pa je dosegljivih tudi obljubljenih 400 kilometrov – vsaj ob ugodnih letnih temperaturah.

Preizkusil ga je tudi novinarski kolega, ki se vsak dan vozi na avtocestni relaciji Brežice – Ljubljana. Ugotovitve: Pri 130 km/h je bila povprečna poraba 19,4 kWh/100 km, pri 110 km/h pa 15,1 kWh/100 km. Njegova izjava: "Skupno se je na AC za 100 prevoženih kilometrov doseg na potovalnem računalniku zmanjšal za 121 kilometrov. Ker je bila na delu avtoceste okoli Novega mesta zaradi del na cesti zmanjšana hitrost, bi se lahko v obe smeri peljal z enim polnjenjem baterije."

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

T03 sicer ponuja tri načine vožnje – Eco, Sport in Standard. Način Eco optimizira regenerativno zaviranje in zagotavlja bolj gladek odziv, kar povečuje energetsko učinkovitost. V načinu Sport ima avtomobil hitrejši odziv in srednjo raven regenerativnega zaviranja, medtem ko je Standard nekje vmes, idealen za vsakodnevno vožnjo. Omeniti velja še pospešek od 0 do 100 km/h, ki je 12,7 sekunde. Za mestno vožnjo je bistven podatek pospešek od 0 do 50 km/h, ki je okoli pet sekund, zato boste ob speljevanju povsem konkurenčni najbolj hitrim vozilom. Na ravnem se je izkazal za dovolj stabilnega, celo ovinki in neravnine ga ne motijo. Čeprav je leapmotor T03 od zunaj videti kot igrača, je v voznem smislu precej odrasel avtomobil. 

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Nekaj so pri Leapmotorju na račun cene privarčevali pri polnjenju. S pomočjo vgrajenega polnilnika lahko polnimo s 6,6 kW, kar je manj od standarda 11 kW, na hitri polnilnici z enosmernim tokom pa 48 kW. Hitro polnjenje smo preizkusili na hitri 300 kW Petrolovi polnilnici v BTC. Zanimivo, baterija se je od 14 do 94 odstotkov konstantno polnila z 41 kW. Za 80 odstotkov se je napolnila v 50 minutah. Tako ali tako pa boste ta avto večino časa polnili počasi in poceni, doma, ponoči.

Leapmotor T03 lepo presenečenje. Sploh, če govorimo o razmerju med ceno in dobljenim. Vsaj dokler bo država tako radodarna kot ta hip in k nakupu omenjenega vozila primaknila skoraj 40 odstotkov nakupa.

Leapmotor v poplavi novih kitajskih znamk ne bo imel lahko nalogo, a hvalimo, da je pripeljal električni avtomobil z dobrim pogonom in nizko porabo energije, nizkim stroškom za polnjenje baterije in predvsem nizko ceno, ki ga loči od preostalih majhnih električnih avtomobilov, pa čeprav nekateri ponujajo boljše materiale, več opreme in večjo baterijo. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 41

  • 08:01 4. November 2025.

    In Ursula?

  • 11:30 3. November 2025.

    Če bi še hodil v službo bi bil ta avto kot drugi idealen , tako pa sva oba z ženo …

  • 08:26 3. November 2025.

    Na koncu pa lahko rečem samo, sramota za novinajra da nam vsem koplje jamo s takimi epp plačamimi članki.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.