Kitajski manager brez dlake na jeziku o receptu za uspeh

Foto: Matija_Janežič
Foto: Matija_Janežič
Eno najmlajših, a gotovo tudi najbolj prodornih podjetij na evropskem avtomobilskem trgu, je Leapmotor International, ki je iz skoraj popolne anonimnosti v manj kot letu postalo igralec, ki ga je treba jemati resno.
Oglej si celoten članek

Kaj stoji za uspehom podjetja, ki je nastalo v okviru sodelovanja med skupino Stellantis in kitajskim proizvajalcem avtomobilov Leapmotorjem, smo se ob predstavitvi električnega SUV-ja leapmotor C10 AWD na avtomobilskem salonu v Zürichu pogovarjali z izvršnim direktorjem Tianshujem Xinom.

Foto: Matija_Janežič Tianshu Xin CEO Leapmotor International

Xin, ki ima tri desetletja izkušenj v vodenju operacij v korporativnem upravljanju v različnih panogah, je bil od novembra 2023 tudi osrednji operativec podjetja Leapmotor International, ki je zadolženo tudi za lansiranje avtomobilov znamke Leapmotor v Evropi in drugih regijah izven Kitajske. Kljub temu, da prihaja s Kitajske, ne prihaja iz Leapmotorja, ampak iz skupine Stellantis, v kateri je bil, pred tem pa tudi v skupini PSA, eden ključnih ljudi v upravljanju kitajskih dejavnosti.

Kako se Leapmotor razlikuje od drugih kitajskih znamk? Kakšne so vaše prednosti v primerjavi z drugimi znamkami, ki prihajajo iz Kitajske?

Stellantis je v Leapmotor investiral 1,5 milijarde dolarjev in postal eden njegovih večjih delničarjev. Zakaj smo investirali toliko v to podjetje? Leapmotor je star le deset let, je torej kot otrok. Sicer ni dojenček, vendar pa desetleten otrok.

Poglejmo ustanoviteljevo ozadje. Fu Liquan je zelo močan podjetnik z inženirsko izobrazbo. Preden je ustanovil Leapmotor, je ustanovil že dve drugi uspešni podjetji. V prvem podjetju je izdeloval napravico za upravljanje televizorja. Pri tem je bil zelo uspešen in na koncu je ta posel prodal Motoroli.

Foto: Anže Petkovšek Leapmotor T03

Potem je ustanovil drugo podjetje Dahua Technology, ki izdeluje nadzorne video kamere. Podjetje je v tem poslu po tržnem deležu drugo največje na svetu. Fu Liquan je torej ustanovil že dve uspešni podjetji in je trenutno še vedno eden glavnin delničarjev pri podjetju Dahua Technology, ki ga upravlja njegov prijatelj. Iz izkušenj s tema dvema podjetjema je izhajal tudi pri ustanovitvi tretjega.

Leapmotor je torej že tretje podjetje, ki ga je ustanovil Fu Liquan. Pomembno je predvsem, kako se loteva proizvodnje vozil. Leapmotor namreč 65 odstotkov komponent razvije in izdeluje "in house". To je zelo pomembno, saj lahko nadzoruje proizvodnjo vozil od razvoja do končne proizvodnje. S tem se razlikuje od tradicionalnih proizvajalcev, ki so močno odvisni od dobaviteljev in njihovih zmožnosti, da jim za proizvodnjo pravočasno zagotavljajo komponente in njihovo vzdrževanje. Leapmotor nadzoruje proizvodni proces avtomobila od začetka razvoja do konca proizvodnje, zato lahko avtomobile zares izdelujejo po tekmovalnih cenah.

Pomembno pri poslovnem modelu je tudi to, da je Stellantis postal eden največjih delničarjev v podjetju. Če pogledamo bolj natančno, je celo največji posamezni delničar v Leapmotorju. Ustanovili smo tudi skupno podjetje, ki se imenuje Leapmotor International, v katerem ima Stellantis 51-odstotni delež, 49-odstotni pa Leapmotor. To je zelo pomembno.

Foto: Gregor Prebil Leapmotor B10

V Leapomotor International, ki ga vodim kot izvršni direktor, je ključnih nekaj elementov. Leapmoptor International ekskluzivno distribuira in proizvaja avtomobile znamke Lepamotor izven kitajskih meja. To je zelo pomembno. Leap Motor International je pod Stellantisovo upravo in povsem vključen v Stellantisov okvir, ko gre za prodajne številke in finančne rezultate.

Ljudje so malce zmedeni, ko izvedo, da Stellantisov človek vodi Leapmotor International. To izhaja iz dejstva, da ima Stellantis v lasti 51 odstotkov skupnega podjetja. Poleg 14 ikonskih znamk, ki jih seveda poznate, smo, da bi lahko naslovili kitajsko ofenzivo, v skupino Stellantis vključili tudi kitajsko znamko Leapmotor. S tem smo zelo spremenili naš poslovni model. Ste že kdaj prej videli, da je nova znamka lansirala svoje produkte na štirih celinah v roku enega leta? Gotovo niste.

Leapmotor International združuje prednosti obeh delničarjev. Proizvajalec Leapmotor mu dobavlja avtomobile s kompetitivno ceno, dobro kakovostjo in novimi tehnologijami. V obdobju energetskega prehoda je pomembno tudi, da je Kitajska na njegovem čelu. To torej na mizo prinaša eden od delničarjev.

Stellantis pa na mizo prinaša urejeno distribucijo, zanesljive partnerje, kakršen je Emil Frey, izčrpno omrežen trg, logistiko, sistem informacijske tehnologije, sistem za upravljanje podatkov, distribucijo rezervnih delov, skladišča in tako naprej.

Foto: Matija_Janežič Tianshu Xin CEO Leapmotor International

Preden smo septembra lani v Milanu lansirali znamko, smo denimo v centralnem skladišču na zalogi že imeli 98 odstotkov nadomestnih delov. Smo torej popolnima integrirani v Stellantisov distribucijski sistem. Če ima trgovec ali stranka težave z določenim delom, ga lahko naroči in nadomestni del bo prejel naslednji dan. Na popravilo avtomobila mu torej ne bo treba čakati šest ali devet mesecev.

V našem poslovnem modelu je torej zelo veliko elementov drugačnih, kot pri drugih kitajskih znamkah, ki vstopajo na evropski trg in morajo vse, kar sem vam pravkar opisal, vzpostaviti od začetka. Tudi mi smo nekje začeli. Prvega januarja lani sem bil v podjetju sam. Potem pa sem začel graditi organizacijo, zbral ekipo in organiziral vse potrebno, da smo po obsežnih pripravah septembra uradno zagnali znamko. Minilo je torej dobro leto in do zdaj, oktobra, nam je uspelo veliko več kot drugim znamkam v sedmih, osmih letih.

Prihaja tudi solidna modelna ponudba. Danes smo predstavili dva avtomobila z zelo dobro cenovno umestitvijo, leapmotor C10 AWD in leapmotor B10. Leapmotor B10 bo imel tudi različico s podaljševalnikom dosega. Do konca prihodnjega leta bomo imeli v ponudbi polni razpon vozil od segmenta A do D, torej segmente A, B, C in D.

Foto: Leapmotor leapmotor B05

Se boste širili tudi v višje segmente, med premijske proizvajalce?

Prejšnji teden sem bil na Kitajskem, kjer je Leapmotor predstavil leapmotor D19. To je lep SUV, dolg 5,3 metra, z možnostjo baterijskega električnega pogona ali podaljševalnika dosega. Baterijska električna različica ima električni doseg do 500 kilometrov po kitajskem ciklusu CLTC, z dodatnim bencinskim motorjem in generatorjem pa se doseg poveča do 1.500 kilometrov. To denimo naslovi tudi težave s polnilno infrastrukturo v Evropi. Ta je na Kitajskem še slabše razvita. Tam voznike še vedno skrbi doseg, predvsem tiste, ki se pogosto odpeljejo daleč. Tehnologija s podaljševalnikom dosega pa reši takšne težave, saj vozniku zagotovi doseg, ki ga potrebuje.

Odgovor na vaše vprašanje se torej glasi: da, lansirali bomo tudi večje avtomobile. Poleg leapmotorja D19, ki bo na voljo sredi naslednjega leta, načrtujemo lansiranje še dveh avtomobilov v seriji D, s katero dejansko segamo v segment E.

Zdaj v glavnem govorimo o evropskih razmerah. Kako pa ste prilagojeni drugim delom sveta? Ti večji avtomobili so verjetno bolj namenjeni drugim regijam?

Potrebe in navade kupcev v različnih regijah so zelo različni. Poglejmo na primer Kitajsko. Lepamotor je zelo uspešen na Kitajskem, kjer je bil številka ena v zadnjih sedmih mesecih. Samo septembra so prodali 67.000 avtomobilov. Na Kitajskem imajo ljudje radi velike avtomobile, v Evropi pa majhne, kakršen je malček leapmotor T03. Ker je lepo oblikovan in lahko z njim parkiraš tudi na tesnih parkiriščih. Predvsem na južnem koncu Evrope je zelo priljubljen. In celo v Nemčiji, kjer smo imeli primer 93-letnega gospoda, ki se je pripeljal na testno vožnjo tega avtomobila. V Belgiji pa je 92-letni gospod takoj po testni vožnji avtomobil kupil za gotovino. To je neverjetno.

Vzemimo še drug primer, Bližnji vzhod, kje imajo ljudje radi velike avtomobile, predvsem mišičaste avtomobile s sedmimi ali devetimi sedeži. Tam lansiramo velike avtomobile, leapmotor C10 in leapmotor C16, ki je šestsedežna podaljšana verzija leapmotorja C10. Seveda pa bomo tam lansirali tudi serijo D. V Afriki pa imajo ljudje radi avtomobile, kot sta leapmotor B10 in leapmotor C10. Vzemimo še primer Južne Amerike. V Južni Ameriki moramo različice s podaljševalnikom dosega prilagoditi za uporabo etanola kot pogonskega goriva.

Foto: Matija_Janežič Tianshu Xin CEO Leapmotor International

Naj torej odgovorim na vaše vprašanje. Da, v vsaki regiji moramo izvesti določene prilagoditve, da se uskladimo z lokalnimi predpisi in seveda tudi potrebami in pričakovanji tamkajšnjih voznikov.

Ko gre za pogonske sklope, v Evropi veliko kitajskih znamk predstavlja priključne hibride. Vi ste se odločili za podaljševalnike dosega, ki v Evropi niso tako običajni. Je to korak, s katerim boste naslovili kupce, ki še niso čisto pripravljeni na baterijska električna vozila?

Da, mi smo praktično edini, ki imamo v ponudbi podaljševalnike dosega. Ti v Evropi niso zelo pogosti, na Kitajskem pa so precej običajni. Mislim, da gre drugačno tehnologijo, za drugačne aplikacije. Zakaj so te različice tako priljubljene na Kitajskem? Na Kitajskem so navade voznikov drugačne kot v Evropi. Predvsem v mestih, a tudi na avtocestah, kjer imate omejitve 120 kilometrov na uro in s toliko avtomobili na cestah večinoma niti teh ne morete doseči.

Podaljševalnik dosega je popolna tehnologija za naslavljanje takšnega voznega ciklusa. V večini primerov, vzemimo primer leapmotorja C10, ki je na voljo s podaljševalnikom dosega, imate 140 do 150 kilometrov električnega dosega, ne da bi zagnali termični motor. Za dnevne prevoze to zadostuje 90 odstotkom voznikov, ki takšne avtomobile večinoma vozijo v električnem načinu. Podaljševalnik dosega ima torej vse prednosti električnega vozila in je tudi dober za okolje. Priključni hibridi so z vidika ogljikovega dioksida drugačna tehnologija. Različica leapmotorja C10 s podaljševalnikom dosega ima povprečni izpust le 10 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je zelo malo. Priključni hibrid imajo veliko višje emisije ogljikovega dioksida.

Tudi električni doseg večine priključnih hibridov je veliko manjši. Večina jih ima doseg 50 do 80 kilometrov oziroma manj kot 100 kilometrov. Njihova prednost pa je, da kolesa občasno poganja tudi neposredno sam bencinski motor. Problem je, da veliko voznikov, ki so kupili priključni hibrid, tega uporablja kot vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem. Če nimajo možnosti polnjenja baterij, ga uporabljajo na tak način. To pa ni dobro za okolje, saj bencinski motor ves čas deluje. Pri vozilu s podaljševalnikom dosega se bencinski motor vključi le tedaj, ko je treba napolniti baterijo ali ko vozite na avtocesti, kjer potrebujete več moči. Tedaj vključite način "power plus" in motor bo neprestano polnil baterijo. To je torej veliko boljše za okolje.

Foto: Matija_Janežič Leapmotor C10 AWD

Različne tehnologije imajo različne aplikacije in glede različne navade in potrebe kupcev lahko izberete različne tehnologije. Mi z naše perspektive verjamemo v podaljševalnike dosega.

Kakšni so vaši načrti za prihodnjih pet let? Boste svoje avtomobile ponujali tudi v okviru drugih znamk? Govori se, da naj bi Opel v okviru svoje znamke ponudil nekatere vaše modele?

Ustanovitelj Leapmotorja je napovedal, da bo znamka Leapmotor do leta 2030 dosegla prodajo 4 milijonov vozil. To vključuje domači in mednarodne trge. V avtomobilski industriji je ekonomija obsega ključna.

Ko gre za prodajo naših modelov v okviru drugih znamk, lahko rečem, da tu gre za sinergije med obema delničarjema Stellantisom in Leapmotorjem. To je del pogodbe. Preučujemo vse možnosti, kako bi lahko maksimirali sinergije. Gre za usklajevanje podatkovnih omrežij, infrastrukture, distribucijskega omrežja in tako naprej. V okviru tega so možne tudi izmenjave modelov med znamkami. Zato pravim, da je naš odel zelo drugačen od drugih v panogi in odpira veliko možnosti in priložnosti.

dezurni@styria-media.si

Foto: Matija_Janežič Tianshu Xin CEO Leapmotor International

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 21:22 30. November 2025.

    Mi na kraj pameti je pade, da kupim avto uvožen iz komunistične države. Ne, hvala, tavariš Fi Kjug!

  • 21:19 30. November 2025.

    Partijska propaganda. Ne verjamem nič

  • 08:36 30. November 2025.

    Nov clanek poln hvalisanja znamke pod taktirko Stellantisa…..pa dobro kolk vam dajo dnarja, da tko pristransko porocate???

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.