"Klasični motor bomo razvili do skrajnosti"

Foto: Mazda
Foto: Mazda
Mazda3 je drugačna od konkurentov, tudi zaradi svojstvenega pristopa do pogona s skrajnimi kompresijskimi razmerji. O posebnostih novinke smo govorili z vodjo programa Mazda3 Takeom Moriuchijem.
Oglej si celoten članek

Če bi morali imenovati tri glavne odlike nove mazde3, katere bi bile?

Gotovo najprej dizajn kodo, nato dinamične lastnosti in nazadnje tehnologije povezljivosti.

Kaj pa prednosti glede na nemške konkurente, denimo VW golfa?

Mislim, da imamo zelo agilen in odziven avtomobil, da je to naša glavna prednost. Pa tudi dizajn, ki je nekaj edinstvenega in značilno japonskega.

Se lahko domislite kakšne kritike lastnikov dosedanje generacije?

Pravzaprav ne, ni bilo kaj dosti kritik (smeh). Treba je vedeti, da so lastniki običajno vozili le en avtomobil. Vsekakor pa je bil čas za konkretno spremembo.

Lahko napoveste prihodnje Mazdine modele?

Lahko potrdimo, da delamo novo MX-5, ki jo tokrat pripravljamo skupaj s Fiatom oziroma Alfa Romeom. Ne moremo pa komentirati naših preostalih projektov. Treba je pogledati na našo paleto vozil in uporabiti domišljijo, kaj bo sledilo.

Vaši japonski tekmeci ogromno vlagajo v razvoj hibridnih in električnih vozil. Kakšna je vizija Mazde na tem področju? 

V prihodnosti bo tudi Mazda gotovo izdelovala električne avtomobile, a po našem mnenju bo do splošnega sprejetja teh tehnologij minilo še kar nekaj časa. Medtem bo verjetno še vedno prevladoval klasični motor z notranjim zgorevanjem, ki pa po našem mnenju še ni dokončno izkoriščen in so pri njem še vedno mogoče izboljšave. Že pri hibridih denimo za delovanje potrebujete klasični motor z notranjim zgorevanjem, zato bodo ti naokrog še kar nekaj časa. Sami se zato želimo posvetiti cilju, da bi klasični motor razvili do skrajnih meja. Seveda pa to še ne pomeni, da smo preostale pogone povsem zapostavili; denimo mazda 3 bo (sicer zgolj za japonski trg) na voljo tudi v hibridni različici, že dlje pa smo tam navzoči tudi z električno mazdo2.

Napovedujete še večja kompresijska razmerja za bencinski motor; lahko pojasnite, kaj ima od tega običajen voznik?

S tem dosegamo predvsem manjšo porabo zaradi boljše učinkovitosti, prav tako pa so boljše vozne lastnosti.

Kje pa je meja takšnega razvoja; nameravate celo združiti princip delovanja benzovega in ottovega cikla?

V prvi vrsti želimo še izboljšati učinkovitost, v naslednji fazi pa ... Počakajte, jaz vam na žalost še ne smem povedati ...

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.