Ko je vožnja po luknjah užitek

Foto: Žurnal24 Prtljažni prostor je enak kot pri sanderu (320 litrov), obračalni krog je od nav Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Standardna različica dacie sandero je za manj kot deset tisoč evrov dobila popoprano različico stepway, ki z obliko spominja na SUV, a ji za to manjka štirikolesni pogon.
Oglej si celoten članek

Romunski proizvajalec avtomobilov je na klasični obliki sandera zgradil "šminkersko" različico v obliki SUV-a. Stepway je namreč od tal dvignjen za dodatna dva, skupaj pa za 17,5 centimetra in zato z dodanimi elementi, kot so krovni nosilci, plastične zaščite spredaj in zadaj, aluminijasti platišči in kromirani izpuh, pravšen za poljske poti in luknjaste ceste.

Z nizom atraktivnih dodatkov je sandero postal transilvanski kameleon, ki spreminja videz, da bi se kar najbolj prilagodil off-road pogojem. Čeprav stepway ni niti blizu karakteristikam, ki jih ponujajo SUV-vozila, pa nam je vožnja po makadamu kot tudi po luknjastih in neasfaltiranih cestah predstavljala čisti užitek.

Notranjost testnika zaostaja za atraktivnim videzom zunanjosti, ki je boljši del avtomobila. Zmotila nas je predvsem monotonost in to, da se ne razlikuje od navadne različice sandera, ki svoje korenine vleče iz večjega logana. Glede na to, da je dacia na tržišče prispela kot vozilo za kupce z omejenim proračunom, manj kakovostnih materialov v notranjosti, kot je trda plastika, ne moremo šteti za minus, pogrešali smo le več barvnih odtenkov.

Pod motornim pokrovom je uveljavljena Renaultova tehnologija. Gre za bencinski štirivaljni motor delavne prostornine 1598 ccm, ki so ga vgrajevali v prvo generacijo renault megana.

Foto: Žurnal24



Glede na višje postavljeno karoserijo, ki poslabša aerodinamiko in višek kilogramov v primerjavi s prvo generacijo megana, so temu slabše tudi vozne karakteristike. Za pospešek z mesta do 100 km/h stepway potrebuje 12,4 sekunde, najvišja hitrost je 163 km/h. Nič spektakularnega, vendar dovolj za ta model avtomobila. Za vožnjo po mestu premore dovolj konjenice, za počasno odrto cesto prav tako, s štirimi potniki na magistralni cesti pa je že prav mučno prehitevati tovornjake. Sam motor deluje uglajeno, a je preglasen, v višjem območju vrtljajev pa nas je hrup pogonskega agregata že motil. Stepway lahko na cesti opišemo kot ne preveč hiter, a uporaben in dovolj stabilen avtomobil, saj vas pri malo hitrejši vožnji ne bo neprijetno presenetil z nepredvidljivimi kretnjami. Še najbolj nas je motila količina vibracij in udarcev, ki preko volana, ki ni nastavljiv, prispejo do voznikovih rok.

Moč motorja, ki razvije najvišjo moč 64 kW/87 KM in 128 Nm najvišjega navora, se na podlago prenaša s pomočjo ročnega petstopenjskega menjalnika, ki povsem zadovolji svoj namen, čeprav lahko na kakšno športnost kar pozabite.

1,6-litrski bencinski motor se lahko ob varčni vožnji izkaže za pravi šparavček. V mestu računajte na porabo med osmimi in desetimi litri, na prometnicah izven urbanih naselij pa poraba ob pametni vožnji pade tudi pod šest litrov, medtem ko je še najvišja na avtocesti, kjer je v povprečju krepko presegla 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Potovalnega računalnika, ki bi kazal povprečno porabo, stepway sicer nima, zato smo slednjo izračunali sami in je bila na testu 8,5 litra.

Foto: Žurnal24



Testni model dacie sandero stepway brez dodatne opreme stane 8990 evrov. Z dodatno zračno blazino za sopotnika, klimatsko napravo, radio s CD-jem ter električnim pomikom stekel je cena 9.710 evrov.

Res je, da ABS in klimatska naprava ne delujeta optimalno, vendar pa bo po naši oceni kupec za vloženi denar dobil toliko, da bo lahko zadovoljen. Stepway ni slab ali poceni, je pač le skromen, takšna pa je nazadnje tudi cena.

Podatki o vozilu: (Dacia Sandero Stepway 1.6 MPI)
Motor:
1.598 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 64 kW (90 KM)
Navor: 128 Nm
Poraba: 8,5 litra/100 km (test - mešani cikel), 180 g CO2/km
Zmogljivosti: 163 km/h, 12,4 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.024x1.753x 1.550, medosna razdalja 2.588, prtljažnik (v litrih): 320-1.200
Cena: 8.990/9.710 EUR

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.