Ko sosedje obmolknejo

Foto: Žurnal24 Kljub stalnemu štirikolesnemu pogonu R nikakor ni terenec, ampak udoben potovaln
Razred R je narejen, da izstopa. Tako po merah kot po tehnološki naprednosti. Je veliko, ni pa terenec.
Oglej si celoten članek

5,2 metra dolg orjak očara s pojavnostjo, predvsem pa da opazovalcu misliti, za kakšen tip avtomobila sploh gre. To ugotovimo, če pogledamo na zadek, kjer najdemo napis 4 matic, pogled v notranjost pa razodene še prilagodljivost, in rezultat je znan. R je crossover vozilo ali križanec med karavanom in suvom, tako da tudi v tem razredu kmalu ne bo manjkalo konkurentov, saj je ravno največji med njimi z nedavno predstavljenim X6 stopil na trg (čeravno na drugačen način).

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: udobje, stas, podvozje

Minusi: neinformativen volan, cena

Veliki karavan po ameriško
Da je bil sprva mišljen za čezatlantsko avtomobilsko tržišče, nam razodene podrobnejši pogled oblike, kjer je vse nadpovprečno veliko, skoraj ogromno, neameriški pa je zračni količnik upora, ki znaša vsega 0,31. 5,16 metra, kolikor meri daljša različica, pomeni praktično najdaljši suv na trgu, 3,22 metra dolga medosna razdalja pa omogoča rekordno veliko prostora, namenjenega potnikom.

1,92 metra, kolikor R meri v širino, pomeni, da boste na vsakem malo ožjem parkirišču v skrbeh za robove. Pa nič zato, v pomoč so vam avdio-vizualna parkirna pomagala tako spredaj kot zadaj, ko prestavite  prestavno ročico "po ameriško" v R, pa se vam na osrednjem zaslonu prikaže še slika za vozilom prek barvne in širokokotne kamere na zadku.

Vstopanje v prvi dve vrsti sedežev je zaradi resnično širokih vrat zelo lahko, sedenje na kombinaciji usnja in alkantare pa je kraljevsko. Tudi zadaj sedeči imajo na voljo samodejno klimatizacijo, sedeži ponoči ogrejejo premražene, lahko jim nastavite še naslon hrbtnega dela.

Pomožna sedeža okrnita prtljažnik
Na voljo so različice s petimi, šestimi in sedmimi sedeži, mi smo preizkusili slednjo, bi se pa zadnjemu paru zaradi okrnitve prostora zlahka odrekli. Sedeža z boka prtljažnega prostora sprostimo s k
ratkim potegom ročice. Prtljažnik, ki pri osnovni postavitvi meri od 684 litrov pa do 2385 litrov, v tem primeru skopni na 314 litrov. Dolžina prtljažnega prostora daljše različice sicer meri impresivnih 2,22 metra.

Odpiranje in zapiranje prtljažnika je bilo v primeru testnika prepuščeno elektriki (kot praktično vsem pomičnim delom avtomobila), kar bo pogodu predvsem voznicam. Manever spremlja opozorilno piskanje, če sistem naleti na oviro, se takoj odpre ali zapre, vse pa traja sicer malo dlje.

Agregat se dobro bojuje z maso
Pri motorju gre za znani šestvaljnik V, ki iz treh litrov prostornine iztisne 165 kW ali 224 KM, pri čemer je 510 Nm navora na voljo že pri 1600 vrtljajih. Se pa vsi centimetri in masa (prazen tehta 2270, ob 625-kilogramski nosilnosti pa polno naložen polne tri tone) poznajo pri vožnji,
saj je treba to maso pognati ter na koncu tudi ustaviti. Motor je kljub temu dovolj zmogljiv, da naredi R poskočnega in agilnega, volanski mehanizem pa dobro okretnega, čeprav je predvsem pri večjih hitrostih premehak in premalo informativen. Za udobje skrbita premi s štirimi vodili, dodatno je bil testnik opremljen še s prilagodljivim airmatic zračnim vzmetenjem z regulacijo nivoja na vseh kolesih, ki ga resnično priporočamo. Trdoto blaženja upravlja voznik ali pa vse prepusti avtomatiki.

Menjalnik je spet zgodba zase, saj predstavlja vse znanje Mercedesovih inženirjev. Gre za sedemstopenjski samodejni menjalnik 7G-tronic in omogoča vpetje na motorje z velikim navorom, pri večjih obremenitvah pa omogoča prestavljanje navzdol po več prestav hkrati. Ročica za upravljanje se po ameriško nahaja na volanu, tipki za ročno prestavljanje pa sta zadaj za volanom. V samodejnem režimu lahko voznik izbira še med športnim in bolj udobnim prestavljanjem, v praksi pa smo imeli občutek, da je predvsem en nemški premium konkurent stvar še bolje zastavil in da ponuja menjalnik s še boljšim (predvsem bolj tekočim) delovanjem.

Lega odlična
Motor tega grand sports tourerja požene do končnih 222 km/h, stotico pa doseže v 8,8 sekunde. Poraba, kot si je mogoče predstavljati, lahko zelo niha, se bo pa pri večini slogov vožnje gibala med 10,5 in 13,5 litra plinskega olja. R pa tako ali tako ne kupite zaradi ekonomičnosti. Pogon je stalni štirikolesni, v sodelovanju z ESP-sistemom omogoča bolj dinamično vožnjo, mere in masa pa zakonov fizike vseeno ne morejo pretentati. Med drugim tudi zaradi višjega težišča, zaradi katerega se v hitreje voženih ovinkih zmerno nagiba, vseeno pa podvozje in vzmetenje svojo nalogo opravljata z odliko. 

Kljub pogonu pa R nikakor ni terenec, če ne zaradi nastavljive oddaljneosti od tal, pa zaradi mer in zahvaljujoč AMG-paketu, 19-palčnim platiščem in cestnim pnevmatikam, kjer sprednje prekrivajo 255, zadnje pa kar 285 milimetrov asfalta. Cena z vso dodatno opremo se sicer zavihti do višav in nesramno približa magični stotici, pod črto pa to pomeni opremljenost, ki pritiče predsedniškim avtomobilom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.