Ioniq 5 je bil model, s katerim so pri Hyundaiu leta 2021 odločno odprli naslednje poglavje v svoji markantni zgodbi. Šlo je za prvi model nove družine izključno baterijskih avtov, v katerem je lahko korejska znamka končno pokazala celoten potencial svojega razvoja in tehnologij. 800 V arhitektura, bliskovito polnjenje, dolg doseg, V2L …
Kar nekaj lastnosti, ki jih konkurenca takrat ni dohajala. Bil je posebnež tudi s podobo, v kateri lahko prepoznamo različne sloge, od suva do kombilimuzine. Skratka križanec.
Hkrati so ga kot volumenska znamka pri Hyundaiu velikostno in cenovno umestili tako, da so si ga zgodnji in malo manj zgodnji oboževalci elektrike lahko privoščili, še posebej ob pomoči državnih subvencij, kasneje tudi tovarniškimi popusti. Nekoliko futuristično podoba je bila očitno tudi bolj prepričljiva v primerjavi s tehnično in cenovno sorodnim limuzinskim ioniq 6, ki pa kljub nazivu svetovni avto leta prodajno precej zaostaja za petico.
Lani so pri znamki pripravili prvo konkretnejšo tehnično posodobitev ioniqa 5. Druščini se je pridružila različica N, v katero so pri Hyundaiu vgradili številne zmagovalne izkušnje iz WRC, tako glede podvozja kot pogona in podobe. In nastal je presenetljivo zmogljiv električni stroj za uničevanje ovinkov.
N line videz
Naš testni avto ni bil N, je pa imel N line opremo, ki je prav tako novost v ponudbi. Medtem ko so pri klasičnem modelu spremembe zunanjosti manj izrazite, pa N line konkretneje zaigra na čustva. Sicer črna zunanjost testnega avta je prekrila nekaj pomembnih detajlov, ki bi pri katerikoli drugi barvi še bolj izstopali v športnem kontrastu. Na primer črno lakirani odbijači, stranske letvice in ogledala. Ostrejšo podobo odbijačev s pogledom od strani dopolnjujejo 20-palčna platišča, torej za palec večja od originalov.
N line oprema v notranjosti prav tako pusti svoj pečat. Večbarvnost se je umaknila športni črnini, za piko na i skrbijo nekateri kovinski odtenki. Namesto z interaktivnimi pikicami je nov volan opremljen z N oznako, poleg tega pa še rdečim gumbom, ki daje vtis, da bo pritisk nanj sprožil raketni pogon. N oznaka se ponovi še nekajkrat, dodani so detajli rdečih šivov. Prednja sedeža v umetnem usnju sta ukrojena tako, da lepo oblijeta telo in ga čvrsteje držita, ko delujejo mimobežne sile.
Podatki o vozilu (hyundai ioniq 5 N line premium)
Pogon: električni, zadnji, 800 V arhitektura
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.655 x 1.890 x 1.605; 3.000
Prtljažnik v litrih: 520 - 1.580
Moč in navor: 168 kW (228 KM), 350 Nm
Zmogljivosti: 185 km/h, pospešek 7,5 sek od 0 do 100 km/h
Baterija: 80 kWh (neto)
Največja moč polnjenja: 11 kW (AC)/263 kW DC
Poraba na testu (kombinirana): 21 kWh/100 km
Cena vozila: 56.040 evrov
Sicer pa je s pomladitvijo ioniq 5 poleg novega volana že tako dobil tudi spremenjeno sredinsko konzolo med sedežema, oziroma tako imenovani otok. Na njegovem vrhu je zdaj priročen prostor za brezžično polnjenje telefona, poleg pa hitra vrstica s fizičnimi tipkami za nekatere funkcije, kot sta ogrevanje volana in sedežev.
Ključ lahko ostane doma
Novost je posodobljen infozabavni vmesnik, ki je pridobil nekaj dodatnih funkcij, v splošnem pa z razporeditvijo ikon ter polj omogoča hitro upravljanje in iskanje nastavitev. Prek povezave Bluelink je mogoče seveda določene funkcije nadzorovati prek zaslona telefona. Morda nekoliko razočara plastičen občutek klasičnega ovalnega ključa, ki pa lahko mirno obstane tudi v predalu v hiši, saj je ioniq 5 dobil digitalni ključ prek telefona.
Klimatsko napravo v avtu nadzira ločena in na dotik občutljiva plošča, kar je med vožnjo manj ugodno od klasičnih fizičnih tipk.
Na splošno kakovost izdelave deluje kot zelo dobra, ioniq 5 daje vedeti, da bo tudi po več letih uporabe še vedno opravljal svoje dolžnosti brez škripanja in odpovedovanja podpornih sistemov.
Glede prostornosti ostaja ioniq 5 tam kjer je bil - zelo visoko. Ni čudno, da po svetu pobira nagrade za enega najboljših družinskih avtov, saj pri treh metrih medosne razdalje res ne skopari s prostornostjo niti za prednja niti za zadnje potnike, primerno enostavno je tudi vstavljanje otroških sedežev.
Zadnja klop je pri višjih stopnjah opreme vzdolžno pomična in je tako mogoče še prilagoditi velikost prtljažnika. Ta sicer meri konkretnih 520 litrov. Da pa ne gre za klasičen karavan, se izkaže pri nalaganju predmetov večjih mer. Zlaganje zadnje klopi poteka v razmerju 1:2, odprtine za smuči ni.
Je pa mogoče kable in še kakšno drobnarijo stisniti pod prtljažno dno, ne gre pozabiti niti na manjši prostor za kabel ali umazane superge pod velikim prednjim pokrovom "motorja".
Kar dolg doseg, a manj od obljubljenega
Naš avto je bila različica z enim elektromotorjem in močjo 168 kW. Baterijo iz "long-range" različice so s prenovo povečali za 10 kWh, tako da ima zdaj kapaciteto 84 kWh, neto 80 kWh. Po WLTP bi v idealnih razmerah z avtom prevozili celo več kot 550 kilometrov, tako obljube.
Test je potekal v hladnih razmerah, ioniqa 5 pa smo kot družinski avto precej vozili tudi po avtocesti. Doseg z enim polnjenjem je bil v raznovrstnih vožnjah okoli 350 kilometrov, verjetno bi bil v toplem vremenu nekaj večji. Je pa treba za toplotno črpalko doplačati. Poraba je bila med 20 in 21 kWh na 100 kilometrov.
800 V arhitektura pokaže svojo moč pri polnjenju. Če najdete dovolj močno polnilnico, potem ioniq 5 zmore polnjenje z močjo vse do 263 kW, kar pomeni napolnjenost 10 do 80 odstotkov v idealnih razmerah že prej kot v 20 minutah. Ioniq 5 ostaja torej po tej plati med najbolj zmogljivimi električnimi avti na trgu in z njim brez večjih zadržkov lahko zapeljete tudi na daljšo pot.
Pri izmeničnem toku pa je omejen na 11 kW in takrat zaradi velike baterije traja kar nekaj časa za izpopolnitev energije.
Omenjih 229 "konjev" deluje kot dobršna zaloga moči. Do neke mere je to res, vendarle pa ima avto debeli dve toni mokre mase, tako da vsa ta moč pri odločnem pospeševanju pride še kako prav. Pospešek z mesta do 100 km/h je sicer zmernih 7,5 sekunde, čemur so pnevmatike lahko hvaležne. Je pa morda še pomembnejša prožnost ioniqa 5 pri večjih hitrostih, ko se zlahka izstreli s pospeševalnega pasu na avtocesto ali pa šine mimo počasnega vozila na dvopasovnici.
Tisti omenjeni rdeči gumb ob volanu ob vsem tem ne igra kakšne posebne vloge. Z njim zgolj krmarimo med različnimi programi delovanja pogona, športni je le eden, a ni bistveno poskočnejši od klasičnega.
Ioniq 5 je zaradi dolgega medosja udoben avtocestni avto, vzmetena masa mu nekaj več preglavic naredi pri počasnejši vožnji prek lukenj in grbin. Kljub zadnjemu pogonu je tudi kot posledica medosja manjše razočaranje razmeroma velik rajdni krog, zato je treba pri parkiranju avto pogosto popravljati.
Cena
Ioniq 5 sodi v kategorijo električnih avtov, pri kateri lahko računate na subvencijo države 4.500 evrov. Brez nje se osnovna cena za različico RWD z večjo baterijo, ki se zdi za prvi avto v družini zelo priporočljiva, začne nekaj čez 51 tisoč evrov.
Naš testni avto je imel za osnovo opremo premium in še dodatni paket N line v vrednosti 1.500 evrov. Cena takšnega avta je okoli 56 tisoč evrov, čeprav ne gre pozabiti še na kakšen nujen dodatek, na primer toplotno črpalko.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
A ne gre prodaja?