Koliko stane čakanje v kolonah

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
V gospodarstvu opozarjajo na ogromno posredno škodo, ki jo povzroča dotrajana infrastruktura, po drugi strani pa opozarjajo, da bi razbremenitev cen goriv imelo isti učinek kot morebitna uvedba bencinskega centa.
Oglej si celoten članek

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS)z zaskrbljenostjo spremljajo dogajanje okoli slovenskega cestnega omrežja, v katerega se vlaga vse manj sredstev, posledično pa so že leto dni postavljene omejitve na premostitvenih objektov, ki onemogočajo vožnjo težkih tovornjakov do strank. 

Pri tem na GZS izpostavljajo velikanske stroške, ki jih plačuje gospodarstvo, pa tudi vsi uporabniki cest. "Ocena stroškov zastojev na cestah, nedavno predstavljeni v državnem svetu s strani direkcije za ceste, kaže, da so stroški zastojev v prevozov blaga in ljudi najmanj v višini 90 milijonov evrov letno," pravi Alenka Avberšek, izvršna direktorica GZS, pristojna za zakonodajo in politike. 

"V to seveda niso vključeni stroški, ki jih zastoj na cestah povzročajo v proizvodnji, oskrbi, ki je na račun zastojev daljša in dražja.  Pod črto zastoji v investicijskem vzdrževanju s trendom, da bo za to še manj stroškov namenjenih, so za gospodarstvo alarm."

Sever: Znižanje cen z istim učinkom kot bencinski cent

Direktor združenja za promet pri GZS Robert Sever pa opozarja na po njegovem kratkovidno politiko, ki se vodi glede financiranja obnove cest, predvsem glede bencinskega centa, o morebitni uvedbi katerega kot dodatne namenske obdavčitve goriva se je v zadnjih tednih veliko govorilo. "V zadnjem času smo namreč gorivo obremenili s povišanjem dajatev in uvedbo novih, kar je daleč od želenega cilja, da cena goriv v Sloveniji postanejo konkurenčne sosednjim državam. Naše nasprotovanje bencinskemu centu izhaja iz predloga o konkurenčni ceni goriv, ki bi bila za tranzitne prevoznike sprejemljiva in bi pri nas kupovali več goriva. Taka rešitev bi po nekaterih izračunih prinesla enak učinek kot uvedba bencinskega centa. Hkrati bi zagotovila, da ima Slovenija skozi prodajo več goriva in tako pobranih več dajatev korist od tranzita."

Na Ministrstvu za infrastrukturo sicer še niso pripravili uradnih predlogov, na kakšen način bi zagotovili sredstva za obnovo cestnega omrežja. Zdi pa se, da bo denar, ki se zbira ob letni registraciji vozil, še naprej šel predvsem za modernizacijo železniškega omrežja, saj je premier Miro Cerar pred dnevi znova ponovil, da je prenova železniškega križa med prioritetami sedanje vlade.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.