Končno spet družinski avto za racionalne kupce

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross Foto: Saša Despot citroen C3 aircross
Preskusili smo citroën C3 aircross, za katerega si drznemo neskromno pripomniti, da bi lahko bil kandidat za sodobnega spačka.
Oglej si celoten članek

Če že nič drugega, spada med majhne športne terence, ki se uvrščajo v segment SUV B, približno tja, kjer bi po današnjih pojmih lahko bil tudi Citroënov spaček, no morda brez tistega SUV zraven B-ja. Ampak tedaj tako ali tako ni bilo današnjih segmentov.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Spaček, oziroma citroën 2CV, kot se je spaček uradno imenoval od svojega začetka do konca, čeprav ni nikoli imel motorja z močjo vsega dveh 'konjev', ampak je bila oznaka vodilo za uvrstitev v francoske davčne razrede za vozila, so si pri Citroënu zamislili predvsem kot preprosto vozilo za prevoze kmetov na polja in sejme, s katerim so pravzaprav nadomestili kmečke vozove. Torej je moral imeti tudi nekaj tovornih sposobnosti, ki jih je skozi polstoletno kariero tudi dokazal. Predvsem pa je bil tedaj tudi najcenejši avtomobil v Franciji in je to dolgo tudi ostal.

V tem citroën C3 aircross z dolgo varnostno razdaljo idejno sledi originalnemu spačku. Danes avtomobili niso poceni, in tudi citroën C3 aircross v absolutnem smislu gotovo ni poceni, saj je zanj treba v osnovni različici odšteti 18.490 evrov, kar je trenutno med cenovno najugodnejšimi križanci v svojem  razredu in SUV-ji sploh. Prijetno presenečenje!

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Osnovna motorizacija

To velja predvsem za osnovno različico s 74-kilovatnim (101-'konjskim') turbobencinskim trivaljnikom, ki poganja prednji kolesi. In ne le to, da motorju pri pogonu avtomobila ne pomaga noben elektromotor, česar smo danes že kar vajeni, ampak mora voznik uporabljati celo šeststopenjski ročni menjalnik in mehansko ročno zavoro. Pogonska tehnika je torej bolj ali manj osnovna.

Citroën C3 aircross turbo 100 S&S

Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm

Največja moč: 74 kW (101 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 205 Nm pri 1.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 179 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.395 x 1.795 x 1.660, medosna razdalja 2.670

Prtljažnik (v litrih): 460 – 1.600

Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 141 g/km

A dobro deluje. Tako motorju kot tudi avtomobilu namreč popolnoma ustreza in kljub trenutnim trendom si pravzaprav kaj več niti ne zaželite. Motor namreč čisto dobro opravi s precej velikim in tudi razmeroma težkim avtomobilom, in ob ustrezno izbranih prestavnih razmerjih je tudi dovolj poskočen, da zagotovi tudi malce občutka dinamične vožnje.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Citroën C3 aircross je tudi precej visok avtomobil, kar se tudi pozna med vožnjo. V kombinaciji s precej mehkim, udobno nastavljenim podvozjem, ki se sicer lepo spopada tudi z ovinki in makadami, povzroči tudi precej nagibanja karoserije. Tudi to bi lahko bila analogija z legendarnim spačkom. Vendar pa nagibanja ni nikoli toliko, da bi vas zaskrbelo, saj kaže, da so konstruktorji precej resno vzeli svoje delo, predvsem pa so izkoristili možnosti, ki jih ponuja Citroënovo progresivno vzmetenje.

Poraba goriva je solidna in kar pričakovana. Citroën sicer obljublja povprečno porabo 6,2 litra na 100 kilometrov, a je to malce preoptimistično. Praktični test je namreč pokazal, da motor povprečno shaja s približno sedmimi litri, ob priganjanju pa rad popije tudi kakšen liter več bencina na sto kilometrov.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Soliden dolžinski prirastek

V primerjavi s predhodnikom je novi citroën C3 aircross v dolžino zrasel kar dobrega četrt metra, kar pomeni, da ni več ravno najmanjši avtomobil. Dolg je 4,395 metra, širok 1,795 metra, s vzdolžnimi strešnimi nosilci, ki jih je imel testni avtomobil,  pa je visok 1,66 metra. S tem je tudi kar za 380 centimetrov daljši in 218 centimetrov višji od "navadnega" citroëna C3, ki navsezadnje tudi ni več tako majhen avtomobil.

Citroën C3 aircros oblikovno seveda povzema veliko elementov citroëna C3. Pravzaprav bi lahko reki, da gre za razpotegnjeno različico le tega, ki so ji oblikovalci dodali še nekaj elementov citroëna C5 aircrossa zdaj že prejšnje generacije.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

V bistvu gre za oblikovno zasnovo dveh kvadrov, ki se odraža predvsem v prostornosti kabine, h kateri na citroënu C3 aircrossu pripomore tudi precej velike medosna razdalja 2,670 metra. Vozniku in sovozniku nikakor ne bo zmanjkalo prostora, prav tako pa tudi velikanom zadaj ne bo zmanjkalo prostora za noge in glave. Tudi sedeži so udobni, kar je v citroënu bolj ali manj kar pričakovano.

Avtomobil bi sicer lahko opremili tudi s tretjo sedežno vrsto, a testni primerek je namesto nje imel velik prtljažnik. Ta namreč sega  od 460 do 1600 litrov. Domači prevozniki bodo takšne praznine gotovo veseli, le paziti bo treba, da ne bodo presegli največje dovoljene obremenitve 404 kilogramov, ki na žalost hitro ohladi prevozniške apetite. Citroën C3 aircross se vendarle uvršča med majhne avtomobile. Je pa zato možno na to pogonsko različico pripeti prikolico z največjo maso do 1.500 kilogramov, kar tudi ni od muh.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Citroënova izvedba i-Cockpita

Zanimiva je tudi ureditev voznikovega delovnega okolja, ki ga pri Citroënu imenujejo C-ZEN, odrazi pa se predvsem na merilnikih. Ti so integrirani v lično razčlenjeno armaturno ploščo, ki jo deloma popestri tudi obloga iz tkanine. Citroënovi oblikovalci so merilnike uredili na podoben način, kot smo že vajeni iz Peugeotovega i-coockpita.

Zelo nizek in širok zaslonček merilnikov je namreč v armaturno ploščo integriran tako, da nanj gledamo preko volanskega obroča zanimive izrazito nepravilne jajčaste oblike. Zadeva je torej urejena podobno kot v peugeotih, vendar tega na prvi pogled niti ne opazite, saj je razgled na merilnike dober in v vsakem položaju sedenja nemoten, ureditev pa je tudi zelo preprosta in pregledna, da ne zmoti pozornosti.

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Iz armaturne plošče izstopa tudi razmeroma majhen osrednji zaslon, z ureditvijo, ki tistim, ki so sedeli v Citroenu ali katerem drugem avtomobilu iz skupine Stellantis, ne bo tuja. Pod zaslonom je ostalo tudi nekaj neposrednih gumbov, ki olajšajo predvsem upravljanje klimatske naprave. Da pretežno v sivi barvi urejena kabina ne ostane preveč siva, pa poskrbijo ambientalna svetloba ter vložki iz svetlih barv, ki jih okrepijo še rdeči našitki z vzpodbudnimi sporočilci.

Bi torej citroënu C3 aicrossu lahko zares nadeli naslov "sodobni spaček"? Morda bi bilo to vendarle pretirano. A z gotovostjo lahko tudi rečemo, da je cenovno dostopen, prostoren in udoben, sposoben prevoznik in tudi pelje se lepo. In celo v ovinkih se tu in tam nagne kot pravi starodobni spaček. A kljub preprosti zasnovi je tudi čisto sodoben avtomobil s sodobnimi pripomočki in vso zaželeno sodobno tehniko.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot citroen C3 aircross

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 07:31 23. Avgust 2025.

    Citroen pa ja ni avto! To je kanta, več si na servisih, težave z elektroniko, pa 1.2 motor, same težave …

  • 15:05 21. Avgust 2025.

    C,c,c, .. Citroen pa avto 🤣🤣🤣🤣

  • 13:45 21. Avgust 2025.

    kdaj je bil nakup PSA avtomobila racionalna rešitev... pol pa več na servisu ko doma

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.