Krožišča: strah starejših

Foto: Žurnal24 main
Foto: Žurnal24 main
Krožišča. "So varnejša od semaforiziranih križišč – v teh se dogajajo nesreče, ki se končajo tudi s smrtjo, medtem ko v krožiščih zaradi počasnejše vožnje trpi le pločevina," pojasnjuje inštruktor varne vožnje na AMZS in nekdanji policist Vojko Safran.
Oglej si celoten članek

Foto: Žurnal24 Varen varčen voznik logo Prednost krožišč je večja pretočnost prometa, vendar jih še vedno veliko voznikov ne zna pravilno uporabljati.

 

Starejši jih ne poznajo

Vojko Safran pravi, da predvsem pri starejših voznikih opažajo, da se bojijo večpasovnih krožišč, saj se vanje ne znajo pravilno vključevati in vozijo po zunanjem pasu, s tem pa drugim onemogočajo, da bi se vanje vključili hitro in varno.

Če se v krožišču zgodi prometna nesreča, veljajo enaka pravila kot v drugih križiščih. Če gre za nesrečo z materialno škodo, je treba kraj dogodka označiti z varnostnim trikotnikom, vozila pa čim prej umakniti, če pa so nastale telesne poškodbe, je treba kraj nesreče zavarovati in poklicati policijo. Ta najpogostejše kršitve povezuje z izsiljevanjem prednosti in nepravilno spremembo smeri vožnje.

Foto: Žurnal24 Krozisce

Slabosti krožišč

Varna vožnja. Na Direkciji RS za ceste opozarjajo na določene pomanjkljivosti krožišč kot poseben tip nivojskih križišč. Večje število krožišč ne omogoča sinhronizacije (zelenega vala). S povečanjem števila pasov v krožišču se raven prometne varnosti nasprotno od klasičnih križišč zmanjšuje. Krožišča niso priporočljiva pred ustanovami za starejše in slabovidne ter slušno motene, kjer nemotorizirani udeleženci v prometu zaradi prizadetosti ne morejo varno prečkati ceste brez signalnih naprav. Večja krožišča prav tako niso primerna pred vrtci in šolami.

Na državnih cestah imamo zdaj 250 križišč, do konca leta pa jim bodo dodali krožišča v Miklavžu, Ilirski Bistrici, Podpeči, Zavrču in Šmarjeti. Zanimiv je primer Škofje Loke, kjer so po uničenju semaforjev začasno postavili krožno krožišče in ugotovili, da je promet sedaj bolj pretočen.

Foto: Žurnal24 Varen varčen voznik sponzorji

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 06:51 27. Maj 2012.

    Točno tako. To je še ena posebnost naših strokovnjakov, ki projektirajo krožišča. Sam sem dve leti poučeval- inštruiral vožnjo v …

  • 03:22 27. Maj 2012.

    Ker tako zmanjšaš možnost konfliktov in poskrbiš, da mora tisti na zunanjem pasu obvezno vedno zaviti na prvem izhodu ven, …

  • 21:12 26. Maj 2012.

    Zakaj?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.