Evolution je že 35 let sinonim za vse pridobljeno znanje iz rallyja WRC, ki ga Mitsubishijevi
inženirji nato s pridom vgrajujejo v modele evolution.
Na zunanjosti opazimo športne poudarke v obliki odprtin na motornem pokrovu, ki skrbijo za
dodaten dotok zraka motorju, na boku pa so dobro vidni zračniki, ki z enako nalogo pomagajo
zavoram. Osrednji del motorne maske je pobarvan črno, športni pragovi so zajetnejši, ubijalski je
zadnji spojler. Zaključek je športen, z difuzorjema na robovih, na sredi katerega je prostor našla
športna izpušna cev večjega premera. Varčevalo se je pri vsem. Pri gramih, bi lahko rekli. Blok
motorja je iz aluminija, kar pomeni manj kot 12 kilogramov. Pri najbogatejšem paketu MR so platišča
BBS-ova, kar pomeni 3,7 kilograma prihranka. Zavorni sistem je delo Bremba, kar prinese dodatnih
1,3 kilograma. Blažilci so delo Bilsteina, vzmeti pa Eibachove.
Zgodba zase je notranjost. Že ob odprtju vrat zasije napis lancer evolution na aluminijastih
pragovih. Sedeži so izrazito športni, Recarovi, odeti v kombinacijo alkantare in usnja. Telo trdno
primejo in držijo, niso pa neudobni. Volan je še bolj športen, z dvojno obrobo na notranji
krožnici, enak motiv se ponovi še na prestavni ročici avtomatskega menjalnika z dvojno sklopko
TC-SST. Omogoča dva načina prestavljanja, ročno in samodejno, in tri režime delovanja, normal
sports in super sports. Menjalnik prestavlja sunkovito, glede na režim delovanja pa drži obrate pri
režimu sports nad znamko 2500 vrtljajev, v režimu super sports pa deluje in prestavlja tako, da
vrtljaji nikoli ne padejo pod 4500 vrtljajev.
|
|
|
Mitsubishi lancer evolution X. © Miha Pečoler
|
Če želite menjalnik z dvojno sklopko, potem je cena dva tisočaka višja. Najbolj športna različica, tako imenovana super legerra, pa stane 57.500 evrov. Letos nameravajo prodati trideset lancerjev evolution X. Cena se zdi kar visoka. Mogoče so s tem želeli preprečiti, da bi ga kupil vsak prepotenten mladostnik. Če to drži, potem je tako prav.