Lancer evolution – samostojna blagovna znamka

Foto: Žurnal24 Na pisti se evolution počuti najbolj doma. Ko osvojite nastavitve pogona, menjal Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Evolucija. Že deseta po vrsti. Evolutiona so nekaj modelnih generacij nazaj ločili od "civilnega" modela, sedaj pa je, kot pravijo, čas za preobrat. Športnost na vsakem centimetru, za vsak centimeter in stotinko pravijo, in ne motijo se.
Oglej si celoten članek

Evolution je že 35 let sinonim za vse pridobljeno znanje iz rallyja WRC, ki ga Mitsubishijevi inženirji nato s pridom vgrajujejo v modele evolution.

Na zunanjosti opazimo športne poudarke v obliki odprtin na motornem pokrovu, ki skrbijo za dodaten dotok zraka motorju, na boku pa so dobro vidni zračniki, ki z enako nalogo pomagajo zavoram. Osrednji del motorne maske je pobarvan črno, športni pragovi so zajetnejši, ubijalski je zadnji spojler. Zaključek je športen, z difuzorjema na robovih, na sredi katerega je prostor našla športna izpušna cev večjega premera. Varčevalo se je pri vsem. Pri gramih, bi lahko rekli. Blok motorja je iz aluminija, kar pomeni manj kot 12 kilogramov. Pri najbogatejšem paketu MR so platišča BBS-ova, kar pomeni 3,7 kilograma prihranka. Zavorni sistem je delo Bremba, kar prinese dodatnih 1,3 kilograma. Blažilci so delo Bilsteina, vzmeti pa Eibachove.



Zgodba zase je notranjost. Že ob odprtju vrat zasije napis lancer evolution na aluminijastih pragovih. Sedeži so izrazito športni, Recarovi, odeti v kombinacijo alkantare in usnja. Telo trdno primejo in držijo, niso pa neudobni. Volan je še bolj športen, z dvojno obrobo na notranji krožnici, enak motiv se ponovi še na prestavni ročici avtomatskega menjalnika z dvojno sklopko TC-SST. Omogoča dva načina prestavljanja, ročno in samodejno, in tri režime delovanja, normal sports in super sports. Menjalnik prestavlja sunkovito, glede na režim delovanja pa drži obrate pri režimu sports nad znamko 2500 vrtljajev, v režimu super sports pa deluje in prestavlja tako, da vrtljaji nikoli ne padejo pod 4500 vrtljajev.


Mitsubishi lancer evolution X. © Miha Pečoler

 
Bistvo vsega je seveda motor, ki je v osnovi 2,0-litrski bencinski z dodanim turbopuhalom. Motor ima dodatno ojačan aluminijast blok, turbina pa ima povečane površine lopatice za doseganje večje zmogljivosti. Kompresor je prav tako izboljšan za večjo odzivnost, spredaj ima dodan še vhodni kolektor, zadaj pa izpušnega. Rezultat pod črto je impresivnih 217 kW ali 295 KM, ki jih motor doseže pri 6500 vrtljajih, največji navor pa znaša 366 Nm pri 3500 vrtljajih. Da ostane vsa ta moč čim dlje nadzorljiva, ima evolution X dodan še štirikolesni pogon S-AWC (super all-wheel control), ki sodeluje s sistemi ABS, ACD, AYC in ESC za optimalen nadzor in vozne užitke. ABS in ESC že vsi dobro poznamo, bolj neznana pa sta sistema ACD in AYC, kjer gre pri prvem za aktiven sprednji diferencial, ki izboljša odzivnost volana in vodljivost z nadzorom razlike hitrosti med prednjo in zadnjo premo. AYC ali active yaw control pa izboljša odzivnost v ovinku z usmerjanjem razlike navora med zadnjimi kolesi. Športnim performancam pa je namenjeno stikalo ob prestavni ročici, kjer izberete nadzor delovanja posameznih sistemov. Možni so tarmak, gravel in snow. S pritiskom na posebno stikalo lahko delno izklopite ESC-sistem, z držanjem stikala za tri sekunde dosežete popoln izklop ESC-sistema, AYC pa bo deloval le delno. Se sliši zapleteno? Tudi je. Je pa vse to potrebno in opazno potem na pisti, saj je avto draga igrača, ki dobesedno pade v zavoj, dopušča zelo velike vstopne in izstopne hitrosti, odpusti pa tudi marsikatero voznikovo napako. Koliko pa ta igrača stane, boste vprašali? Ja, poceni ravno ni. Najmanj 49.500 evrov boste morali odšteti zanjo, le da še ne bo imela menjalnika TC-SST; namesto tega bo pestopenjski ročni.



Če želite menjalnik z dvojno sklopko, potem je cena dva tisočaka višja. Najbolj športna različica, tako imenovana super legerra, pa stane 57.500 evrov. Letos nameravajo prodati trideset lancerjev evolution X. Cena se zdi kar visoka. Mogoče so s tem želeli preprečiti, da bi ga kupil vsak prepotenten mladostnik. Če to drži, potem je tako prav.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.