Legenda o strupenjači shelby cobri se je začela, ko je Caroll Shelby, rojeni Teksašan leta 1955 v
Dallasu odprl delavnico "Caroll Shelby Sports Cars". Od leta 1952 pa vse do leta 1961 je Shelby
uspešno tekmoval s športnimi avtomobili, njegova kariera pa je bila na žalost prekinjena zaradi
težav s srcem. V devetletni karieri ga je priznani športni časopis Sports Illustrated dvakrat
izbral za dirkača leta. Po končani karieri je Shelby začel sanjati o športnem avtomobilu
opremljenim z osemvaljnim motorjem. Prav v tem času je angleško podjetje AC Cars naznanilo, da je
izgubilo izvor za planirani 6-cilindrični motor, ki bi ga morali vgrajevati v njihov roadster.
Shelby je zato v Anglijo poslal pismo v katerem prosi AC Cars, da nadaljuje s proizvodnjo
šasije, ki bi Shelbyju služila kot osnova za športni avtomobil z ameriškim V8 motorjem. Angleži so
mu odgovorili, da jih posel zanima, vendar le v primeru, da Shelby zagotovi omenjeni motor. Shelby
je nemudoma navezal stike z vodilnimi možmi Forda in jim predstavil svojo zamisel. Prvi model so s
pomočjo letala v ZDA dostavili 2. februarja leta 1962. Shelby ga je opremil z 260 HiPo motorjem in
Borg-Warnerovim štiristopenjskim menjalnikom. Prve testne vožnje so Shelbyja navdušile, takrat pa
se mu je porodila tudi zamisel o imenu – cobra. Podjetje Shelby-American z delom začne marca
istega leta, že aprila pa je nared prva cobra, ki jo je krasil znameniti logotip. To je bil model
CSX 2000 rumene barve, ki so ga takoj poslali na avtomobilski salon v New York.
Cobra je blestela na fordovem razstavnem prostoru, Shelbyju pa se je od vseh naročil za
avtomobil na veliko smejalo, hkrati pa je vedel, da proizvodnja modela ne pride pod vprašaj. V maju
so bile organizirane prve testne vožnje za novinarje, ki so avtomobilu namenili le superlative.
Nekateri so cobrin pospešek primerjali z eksplozijo. Druga proizvedena cobra, model CSX 2001, je
bila brez motorja in menjalnika iz Anglije dostavljena v New York in predana v roke Edu Hugasu.
Model CSX 2002 je bil dostavljen v Los Angeles, kjer so ga pripravili za dirke. Vseeno je bila
proizvodnja avtomobila zelo počasna, saj je imel Shelby določene finančne težave, zdelo pa se je,
da AC šasija zahteva določene prilagoditve. Zanimivo je, da je Shelby novinarje in javnost zavajal
s tem, ko je trdil, da je proizvedel več modelov. Model CSX 2000 je namreč po vsaki vožnji
prebarval in predstavil kot drugi avtomobil.
Že tedaj je imela cobra veliko prednost v primerjavi s corvetto. Shelby je avgusta leta 1962
cobro registriral pri mednarodni avtomobilistični zvezi FIA, oktobra pa cobra doživi tudi dirkaški
krst. Leta 1963 je narejen 125. primerek. Ker pri Fordu niso želeli financirati projekta LeMans se
je Shelby obrnil na Eda Hugasa. Cobra je dirko končala na sedmem mestu, vendar je na stezi prvič
porazila velikega konkurenta ferrarija GTO. Leta 1964 uspe cobri in Shelby-Americanu zmagati na
največji dirki – 24 urah LeMansa, leto kasneje je predstavljena 427 cobra s cevastim okvirjem,
aluminijasto karoserijo in izboljšano šasijo. Avgusta leta 1968 Shelby proda zadnji primerek 427
cobre.
Cobra je brez dvoma eden od najbolj popularnih ameriških avtomobilov, zagotovo pa edinstven,
ker se lahko danes, po 40 letih, v kar 30 malih podjetij, sedmih državah sveta, kupi repliko
legendarne cobre. Roko na srce, nekatere od replik ne zaslužijo nositi slavnega imena, ostale pa so
pravzaprav zaradi moderne tehnologije, s katero so opremljene, boljše od originala. Med
strokovnjaki se stalno pojavljajo polemike, ali lahko omenjene replike uporabljajo ime cobra
(drugače registrirano lastništvo Ford Motor Company). V vsakem primeru so "moderne" cobre danes
veliko bolj popularne, kot so bile v šestdesetih letih. Za slab ponaredek je treba odšteti okoli
20.000 ameriških dolarjev, medtem ko vrhunska cobra z aluminijasto karoserijo stane 97.000
ameriških dolarjev. Celo sam Caroll Shelby nudi replike CSX 4000 (427) in CSX 7000 (289). Na drugi
strani se cene originalnih primerkov iz 60. let začenjajo pri ceni 60.000 dolarjev pa vse do
milijon dolarjev za popoln model 427 SC ali 289 FIA.
Legenda o strupenjači
Avtomobilski dirkač, Teksašan Caroll Shelby, je imel vizijo – narediti vrhunski športni avtomobil z V8 motorjem. Njemu gredo zahvale, da lahko še danes uživamo v prelepi shelby cobri.