Letošnjih pet zvezdic bo neprimerljivih z lanskimi

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Euro NCAP uvaja nekatere pomembne in zelo zanimive novosti v testiranje avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Neodvisna organizacija Euro NCAP, ki že skoraj 25 let izvaja varnostno preverjanje novih avtov na tržišču, je pojasnila pet segmentov posodobitev svojih testnih protokolov. Gre za eno največjih sprememb pri testiranjih, nekatera področja varnosti pa bo evropska veja NCAP pokrivala kot sploh prva na svetu. Prve rezultate lahko pričakujemo poleti, pri organizaciji pa opozarjajo, da bo zaradi številnih novosti avto, ki bo prejel vseh pet zvezdic, po novem veliko varnejši kot tisti, ki je pet zvezdic prejel v lanskem letu.

Foto: Euro NCAP Euro NCAP

1. Premična ovira

Ena najpomembnejših sprememb je uvedba novega testa čelnega trka, ki bo zamenjal 23 let star pristop zabijanja avtov ob statično oviro. Po novem bo ta test opravljen z mobilno prepreko in bo tako simuliral trk v nasproti vozeče vozilo. Avto in prepreka se bosta pred trkom obe gibali s hitrostjo 50 km/h, prekrivanje trka bo 50-odstotno. 

Na ta način želijo pri organizaciji dobiti bolj verodostojne podatke o prenosu energije in zaščiti potnikov pri enem najpogostejših scenarijev hudih nesreč. Pri tem pa ne bodo spremljali le poškodb testiranega vozila, temveč tudi način, kako avto poškoduje nasprotno vozilo. Nov test bo tako še posebej izziv za suve, ki so bili doslej zaradi svoje večje mase v boljšem položaju naproti lažjim avtom in so jih tudi bolj poškodovali v primeru medsebojnega trka. 

2. Trk med telesi

Posodobili so tudi protokol bočnih trkov, pri tem pa zvišali hitrost premične ovire. Na ta preizkus se navezuje popolnoma nov, tako imenovani far-side test, ki bo po novem preverjal, kako se pri bočnem trku medsebojno ogrožajo potniki v vozilu. Ogromno poškodb se namreč zgodi, ker potniki pri takšnih scenarijih treščijo med seboj. V ta paket bo sodila tudi novost, ki jo uvajajo nekateri proizvajalci - sredinska zračna blazina. 

Premierno v letošnji sezoni trkov se bo predstavila lutka Thor. Gre za najnovejšo in najnaprednejšo testno lutko na svetu, ki simulira moškega srednjih let. 

Foto: Euro NCAP Euro NCAP

3. Izogibanje nesreči

Med zanimivejšimi spremembami progama Euro NCAP so še posodobljeni scenariji preverjanja aktivnega izogibanja pešcem in kolesarjem. Tako bodo ocenjevali zmožnost, da avto prepreči trk pri vzvratni vožnji, kar je zelo pogost razlog tragičnih nesreč. Novost je tudi ocenjevanje sistemov za preprečevanje trka v križiščih.

4. Utrujenost

Prvič bodo ocenjevali učinkovitost sistemov za preprečevanje nezbranosti za volanom, ki je posledica utrujenosti ali ukvarjanja z drugimi napravami.

5. Reševanje

V sodelovanju z reševalskimi organizacijami pa bodo po novem pri Euro NCAP vsak avto ocenili tudi s stališča enostavnega dostopa za reševanje, kar je še posebej pomembno v času prodora električnih vozil, uvajanja potopnih električnih kljuk in podobnih tehnologij. 

Zelo dobrodošla novost za vse reševalce bo mobilna aplikacija Euro Rescue, v kateri bodo prvič na enem mestu sistematično zbrana vsa vozila na evropskem trgu s prikazom reševalnih poti, položajem zračnih blazin, lokacijo akumulatorja ...

Zaradi koronakrize je Euro NCAP zakasnil letošnje teste po novem protokolu.

dezurni@zurnal24.si 

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.