K nam zapeljala dvoživka, kot je še ni bilo

Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08 Foto: Andrej Leban Lynk&co 08
Lynk&co 08 je priključni hibrid, ki lahko kar 200 kilometrov poti opravi zgolj na elektriko. Na napredni platformi in z veliko udobne vsebine starta s ceno pod 50 tisoč evri.
Oglej si celoten članek

Iz Ljubljane do Jesenic ali Novega mesta in nazaj v enem zamahu zgolj na elektriko? Da, če govorimo o spodobnem električnem avtu, nikakor, če bi na pot šli s hibridom. Po novem pa je mogoče tudi to. Še več, lynk&co 08 obljublja skupni doseg z bencinskim motorjem več kot 1.000 kilometrov. 

Uvoznik za mlado švedsko-kitajsko znamko je dopolnil ponudbo, ki sta jo doslej sestavljala hibridni veteran 01 in električno frajerski 02. Model 08 pa je srednje veliki poslovno-družinski križanec, ki poleg zelo zanimivega in tudi zmogljivega pogona stavi na veliko serijskega udobja. 

Kratka obnova porekla

Znamko Lynk&Co v Evropi že dobro poznajo, vse bolj jo spoznavamo tudi pri nas. Gre za avtomobile znotraj vse močnejšega koncerna Geely, in si veliko tehničnih lastnosti delijo z drugimi znamkami, predvsem z Volvom. Celo sedež znamke, kjer domujejo inženirji in oblikovalci, je na isti lokaciji, torej v švedskem Göteburgu, izkoriščajo isto servisno mrežo in skladišča rezervnih delov. Čeprav avte izdelujejo na Kitajskem, se imajo najprej za evropsko znamko, izdelano za tukajšnje okuse in po tukajšnjih standardih kakovosti.

Doslej je Lynk&Co bolj kot ne pobiral s polic že razvite stvari znotraj koncerna, pri modelu 08 pa je drugače - avto namreč že izkorišča novo napredno prilagodljivo platformo, na kateri bo šele čez dve ali tri leta izdelan prihodnja tretja generacija volva XC60. Model 08 torej stopa naprej, pa ne zato, da bi jemal kupce Volvu, temveč da bi kot 'skoraj premijska' znamka, kot se sami označujejo, nagovarjal cenovno zelo občutljive kupce v krogu bolj množičnih znamk. Te so zadnje čase še posebej na udaru zaradi množičnega prihoda 'čistokrvnih' kitajskih proizvajalcev.

Tržno nišo išče v dejstvu, da izključno električni pogon očitno v Evropi še ne bo povsem prevladal in da bodo priključni hibridi v bližnji dobi ekološkega standarda euro 7 zelo resna alternativa za tiste, ki po odhodu dizlov ne bodo pripravljeni na kompromise.

Napreden zunaj, še bolj pa znotraj

Lynk&co 08 je dolg dobre 4,8 metra, tudi medosna razdalja meri radodarnih 2,85 metra. Za obliko pravijo, da jo navdihuje severnjaška preprostost, mi pravimo, da sodobni duh časa lovijo tudi s kakšno dodatno drzno črto, svetili in igro barv, s katerimi želijo izstopati iz generične poplave. Bolj pridejo različni detajli do izraza v svetlih barvah, kot sta bela in bakrena. Paleta odtenkov sicer ni pretirano široka.

Notranjost se po čistem dizajnu in uporabi materialov delno zgleduje po manjšemu bratu 02, a je zaradi velikosti bolj suvovsko navdihnjena, z masivnim sredinskim delom in radodarnimi centimetri za sedenje.

Fizičnih tipk je malo, podobno kot v modelu 02 je večino preseljenega na velikanski sredinski zaslon (15,4"). Tega žene sodobna strojna oprema, ki zagotavlja odzivnosti in nadpovprečno grafično podobo. Posebna pozornost je namenjena povezljivosti na daljavo prek aplikacije.

Odvisno od opreme in želja lahko kupec izbira med različnimi barvami notranjosti. 'Vstopna' oprema 'core' je vse prej kot osnovna. Za 49.990 evrov ima namreč lynk&co že serijsko strešno okno, notranjost iz umetnega usnja, 360-stopinjski pogled kamer, vse sodobne sisteme za polsamodejno vožnjo stopnje 2 in osem zvočnikov. 

Oprema 'more' za dodatne štiri tisočake (od 53.990 €) dejansko sili še bolj v premijski rang s še bolj dodelano notranjostjo, 21-palčnimi platišči, prednjimi sedeži s hlajenjem in masažo, LED matričnimi žarometi, 3-consko klimo ... Med posebnostmi je tudi serijski Harman Kardon zvočni sistem (1.600 W) s 3D produkcijo zvoka in kar 23 zvočniki, tudi v naslonjalih. 

Veliko je prostora za potnike v drugi vrsti. Prtljažnik meri bolj kompromisnih 540 litrov (s podiranjem do 1.254 litrov), pod visokim dnom se namreč skriva zajetna baterija s kar 39,6 kWh. Gre za kapaciteto, kot jo najdemo pri kakšnem manjšem električnem avtu. 

Prvi vtis, ko smo sedli v avto, je pozitiven. Kakovost izdelave in materiali se zdijo kar na visoki ravni, gre za prostorno vozilo, v kateri pa ima digitalizacija zelo pomembno vlogo.

Prvi kilometri so pokazali, da je lahko avto presneto hiter.  

Ujemite ga, če ga morete

Pogon je po vsem povedano gotovo ena najbolj zanimivih stvari pri modelu 08. Sestavlja ga kombinacija štirivaljnega 1,5-litrskega bencinskega motorja (102 kW) in elektromotorja (155 kW). Skupna sistemska moč je kar 257 kW (345 KM), na prednja kolesa se prenaša prek tristopenjskega menjalnika. 

Pospešek do 100 km/h je hitrih 6,8 sekunde. Da nočejo biti le 'Volvo podznamka', po svoje kaže podatek o največji hitrosti 185 km/h, kar je nekaj več kot pri zaklenjenih bratrancih.

Lynk&co 08 je lahko med dnevno uporabo večino časa povsem električno vozilo, njegova stroškovna prednost tudi v primerjavi s priključnimi hibridi konkurentov pa je polnilna tehnologija.  

Litij-ionsko baterijo z osemletno garancijo je mogoče na domači ali ulični polnilnici polniti prek polnilca z močjo do 11 kW, na ultrahitri polnilnici med potjo pa pri kar 85 kW. Baterija je v tem primeru v dobre pol ure že napolnjena iz 10 na 80 odstotkov za okoli 200 naslednjih kilometrov. Ali je to mogoče tudi na avtocesti, bomo preizkusili na testu.

Po napovedi je mogoče v kombinaciji z bencinskim motorjem avto gnati več kot 1.000 kilometrov daleč brez postanka, saj rezervoar za bencin prav tako meri za PHEV netipičnih 60 litrov. Zelo verjetno bo veliko prej kot avto na takšni 'non-stop' vožnji opešal njegov voznik. Avto je homologiran za vleko do 1.600 kilogramov težkih prikolic.

Znamka Lynk&Co torej po začetnem bolj počasnem tipanju trga zdaj prestavlja v višjo prestavo. Prvi odzivi na model 08 so po zagotovilih uvoznika zelo spodbudni. Računajo na kupce, ki zaradi svojih potreb ali zadržanosti ne želijo povsem električnega avta, po drugi strani pa potrebujejo nekoliko večje in zelo sodobno opremljeno vozilo, pri katerem je dodaten plus v navezi z eno najbolj uveljavljenih evropskih premijskih znamk. Lahko si ga predstavljamo tudi kot zelo primerno službeno vozilo z nizkimi obratovalnimi stroški, a precejšnjim udobjem za dnevne poti na razdalje.

Zelo zanimivo bo opazovati, kako bo znamki uspelo najti mesto v vse hujšem spopadu med starimi znamkami in številnimi prišleki iz vzhoda. Njene aktualne poteze pa se zdijo prave.

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 06:29 25. September 2025.

    Važno da ma subwoofer v prtljažniku, dodatna peezračevalno klimatizacijska enota pa se večini zdi preveč oziroma odveč. Zanimivo, da noben …

  • 06:30 24. September 2025.

    Brez zamere ampak volvo sploh ni več volvo kot je bil nekoč. Postal je samo še ena evropska jajca. Odlični …

  • 18:00 23. September 2025.

    Kupili ga bodo pa vsi tisti, ki so na minimalcu.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.