Manj je pri B-maxu več

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max
B-max nima B stebrička, kar ni edini adut v boju s konkurenco. Bencinski trivaljnik Ecoboost oklesti stroške uporabe, kar je ob začetni ceni pod 13.000 evri razlog več, da se bodo po manjših avtomobilih ozrle tako mlade družine kot starejši vozniki.
Oglej si celoten članek

Kljub temu, da je B-max narejen na platformi fieste, pa zaradi enoprostorske zasnove in višjega težišča daje vtis večjega vozila, a je ravno prav manjši, da večjemu C-maxu ne bi smel ukrasti večjega deleža voznikov.

Novinec je tako navzven kot znotraj tipičen predstavnik kinetičnega dizajna, s katerim želijo pri Fordu naglasiti dinamiko in športnost njihovih modelov. Za B-max je značilna trapezoidna maska, dinamične linije pa se raztezajo od prednjega dela do zadka, kjer so značilne luči, ki se začnejo na boku in končajo na zadku. Serijsko so stranska okna obdana s kromirano letvico, ki poudarja dinamiko vozila. Že serijsko je obut v 15-palčna platišča, vedno ima tudi zatemnjena stekla. K boljši preglednosti svoje doda veliko zadnje steklo, še več svetlobe znotraj pa si lahko kupci omislijo z nakupom panoramske strehe (660 evrov).

Večja trdnost brez B-stebrička

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Osrednji del potovalnega prostora zavzema dvokrilna armaturna plošča z novim videzom klimatske naprave. Nekoliko spremenjena so stikala za električno upravljanje stekel, medtem, ko volan in prostor pred voznikom spominjata na tistega iz fieste.

Novost, ki jo uvaja B-max, se opazi pri vstopanju na zadnjo klop skozi drsna vrata, ki se jih odpira ročno. B-stebrička ni, vstop pa je zaradi odprtine, ki meri 1,5 metra, lahkoten, prav tako bo manj težav s posedanjem otrok v otroške sedeže. Pri Fordu trdijo, da varnost konstrukcije zaradi tega ne trpi, dokaz za to pa je najvišja ocena na neodvisnih testih trčenj Euro NCAP.

Dodatno uporabnost zagotavljajo prilagodljivi sedeži zadaj, ki se jih pospravi, oziroma zloži tako, da lahko v avtomobilu prevažamo predmete do dolžine 2,35 metra. Prtljažnik z dvojim dnom v osnovi meri 304 litre, kar je 130 litrov manj kot pri C-maxu, a ga je moč povečati na 1386 litrov.

Bolj mirna vožnja kot v fiesti

V primerjavi s fiesto, od katere je težji za 200 kilogramov, je dobil bistveno boljše materiale, ki povečujejo trdnost konstrukcije in tesnenje, hkrati pa v notranjost prinašajo manj hrupa in mirnejšo vožnjo.

Slovenski kupci bodo lahko izbirali med tremi paketi opreme, že osnovni trend pa prinaša sedem zračnih blazin (tudi za kolena), sistem ESP, električni paket za pomik stekel (s pomočjo ključa za zagon motorja jih lahko odpirate in zapirate daljinsko), potovalni računalnik, audio sistem z mp3 predvajalnikom, pomoč pri speljevanju v klanec, …

Reševalcem sam javi nesrečo

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Med opremske novosti sodi sistem Sync, ki olajša upravljanje z glasbo ali telefonom, predvsem pa lažje prepozna vaš glasu, s katerim ukazujete sistemu. Dobil je tudi sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih, ki pri hitrostih do 15 km/h povsem prepreči trk, pri hitrostih med 15 in 30 km/h pa omili posledice trka. Novost je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in sistem klica v sili. V primeru, da pride do nesreče in se sprožijo zračne blazine, ali pa se v sili zapre črpalka za gorivo, sistem službi za nujno pomoč (tudi v Sloveniji) samodejno javi prometno nesrečo in kraj nesreče.

Trije menjalniki in pet motorjev

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Kupci lahko izbirajo med petim pogonskimi agregati, tremi bencinskimi in dvema dizelskima, ter pet oziroma šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ter šeststopenjskim powershift menjalnikom. Glede na prve odzive bo najbolje prodajan 1.0 litrski turbobencinski trivaljni motor Ecoboost, ki se je okitil z nazivom mednarodni motor leta. Na voljo je v dveh različicah, z močjo 74 kilovatov (100 KM), oziroma 88 kilovatov (120 KM). Zmogljivejši je kombiniran s sistemom start/stop, ki pri mirovanju ugaša motor.

Glavni tekmeci B-maxa so opel meriva, kia venga in hyundai ix20, ter škoda roomster in citroën C3 picasso. Pri Fordu ciljajo na mlade družine z enim do dvema otrokoma in na zrelejše voznike od 55 leta dalje. Letos bodo prodali 120 vozil, cilj za prihodnje leto pa je prodati še 350 B-maxov, katerega cena se s paketom Trend in 1,4-litrskim bencinskim motorjem s petstopenjskim menjalnikom z akcijskim popustom začne pri 12.990 evrih (brez popusta pri 15.490 evrih) in končajo pri akcijskih 16.260 evrih za 1,6-litrski turbodizelski agregat z 77 kilovati moči (105 KM) in šeststopenjskim powershitf menjalnikom (brez popusta stane 18.460 evrov).

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.