Mazda CX-80: avto za pet plus dva samuraja

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Saša Despot predstavitev Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80
Največja doprinosa mazde CX-80 sta tretja sedežna vrsta in ogromno prtljažnega prostora. Za vse drugo ostaja CX-60 verjetno boljša izbira.
Oglej si celoten članek

Mazda je na evropski celini nazadnje nudila avto s sedmimi sedeži v času enoprostorske mazda5, pa še to sta bila dodatna sedeža le opcija. Do danes so enoprostorci skorajda izginili, znamke pa šesti in sedmi sedež praviloma ponujajo le še v svojih večjih suvih, skoraj vedno kot opcijo. 

Pri Mazdi so samo za Evropejce ubrali svojo pot, saj je znano, da pri znamki sovražijo kompromise. Namesto da bi k nam pripeljali ameriški CX-90 ali pa da bi v CX-60 zgolj stlačili še dva sedeža in model začeli oglaševati primernega za velike družine, so se stvari lotili z iskanjem ključnih odgovorov - kako ostati pri razumnih evropskih merah zunanjosti, a hkrati potnikoma v zadnji vrsti zagotoviti čim več udobja, a nikakor ne na račun ostalih prisotnih.

In tako je nastal CX-80. Res je, od daleč je zelo zelo podoben modelu CX-60. Od blizu in še posebej z boka pa postane očitno, da je med njima najpomembnejša razlika v medosni razdalji, ki pri CX-80 meri kar 3,12 metra. Resnici na ljubo ob pogledu na avtu nekaj moti, za Mazdo značilna eleganca in ujemanje proporcev izostaneta, avto pa prav nič ne skriva, da ima umetno vstavljen vmesni člen. Dobra vest je, da je skupna dolžina ostala tik pod petimi metri, kar je pomemben podatek za tiste, ki vendarle nočejo imeti opravka s prevelikim avtom, ki je povrh lahko še dražji glede pristojbin.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80

V notranjosti glede prednjega dela nima smisla izgubljati preveč besed, saj je praktično popolna kopija iz CX-60. Pri višjih opremah črnino nadgrajuje barvni kontrast kvalitetnih materialov, udobje se stopnjuje z raznimi dodatki v obliki zmogljivih asistenčnih sistemov in funkcijami, kot je hlajenje prednjih sedežev.

Položaj za volanom je zelo dober, fizične tipke za najpomembnejše funkcije ohranjajo stik z realnimi potrebami in željami voznikov, digitalizacija je ostala na vajetih. Pa čeprav je tudi Mazda morala stopiti v korak s sodobnimi zahtevami, tako da je mogoče funkcije sredinskega zaslona na dotik zdaj upravljati tudi med vožnjo. Pod črto potniška kabina daje občutek visoke kakovosti in kvalitete izdelave. Zelo koristna pri avtu takšnih mer je 360-stopinjska kamera.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80

Druga vrsta v CX-80 je morda dejanska zmagovalka celotnega avta. V primerjavi s sicer nič kaj majhnim CX-60 je tu še občutno več prostora za kolena, streha pa se pri glavah potnikov še ne začne spuščati proti zadku. Naslonjalom se nastavlja kot, klop je v razmerju 1:2 tudi vzdolžno pomična. Potniki zadaj samostojno upravljajo s klimatsko napravo, tu so še zavesice za stekla za dodatno zatemnitev v primeru močnega sonca. 

Prtljažnik v CX-80 meri vse do 687 litrov, po zlaganju vseh sedežev celo 1.971 litrov. Ob postavitvi vseh sedmih ostane še vedno spodobnih 258 litrov.

Pri neuporabi sta šesti in sedmi sedež skorajda nevidno zložena v ravno prtljažno dno. Njuno postavljanje in zlaganje je enostavno, sicer nekoliko neroden prtljažni rolo v tem primeru lahko izgine v namenske utore pod prtljažnikom. Dostop do tretje vrste je enostaven, kot je le v malokaterem suvu. Velikanska, ampak res velikanska druga vrata se odpirajo široko, tipka na sedežu druge vrste pa sprosti mehanizem za nagib naslonjala in odmik naprej.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Saša Despot predstavitev Mazda CX-80

Ne gre pretiravati in trditi, da lahko tam zadaj povsem udobno sedi tudi odrasla oseba, vendar pa se mlajši najstniki in kratkohlačniki res ne bi smeli pritoževati niti na daljši poti. Zanje je še posebej ob razumevanju tistih v drugi vrsti in delnim pomikom klopi naprej prostora veliko. Dodatna zasteklitev v CX-80 prežene občutek utesnjenosti, tudi v tretjo vrsto vodijo prezračevalne reže klime, tu so držala za pijačo in celo dva USB priključka. Težko bi pričakovali še kaj več. Če je sedem sedežev pri nakupu eden glavnih pogojev, potem je CX-80 eden najboljših kandidatov pri suvih. 

Mazda CX-80 je eden redkih avtov v današnji ponudbi, ki omogoča tudi postavitev sedežev 2+2+2. To pomeni, da sta za doplačilo namesto sedežne klopi v drugi vrsti vgrajena t. i. kapitanska sedeža, ki nudita podobno ali še boljše udobje kot prednja sedeža. 

Kaj pa vožnja?

Lahko bi jo opisal za toplo - mlačno. Znova navdušuje Mazdin 3,3-litrski šestvaljni nizkoemisijski dizel. Robat drget po zagonu preide v značilni zven šestorčka med vožnjo, poplava navora velike prostornine ter 187 kW moči pa sta garant za zelo udobno pospeševanje ter držanje hitrosti. Že iz CX-60 smo vedeli, da je motor izjemno varčen, a ob daljši avtocestni poti z naloženim avtom nas je pogled na merilnik povprečne porabe vseeno pustil odprtih ust - 6,5 litra na 100 kilometrov. Še enkrat: šest valjev in ena največjih prostornin v konvencionalnih avtih. 

Nekoliko manj prepričljivo kot dolgoprogaštvo gredo CX-80 od rok manevri. Najprej je tu spoznanje, da tako dolgo medosje lahko na parkirišču pomeni izzive, na katere je treba biti pripravljen. Zaradi zunanjih mer je tudi jasno, da je CX-80 brez dvoma najmanj agilna mazda zadnjih let. Volan sicer ohranja visoko mero natančnosti in informativnosti, a zaprti ovinki na ozkih poteh s po možnosti še naluknjanim asfaltom so naravni nasprotniki tovrstnim ambicijam.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80

Glede na tehnično sorodnost s CX-60 tudi večja sestra pričakovano nima opcije zračnega vzmetenja, zato je vožnja čez kratke neravnine in prevoje še za odtenek manj udobna, odmik od tal pa ostaja enak. Avto ima sicer AWD pogon in vgrajen off-road program za reguliranje moči v zahtevnejših razmerah, a v resničnosti bi kar premislil, preden bi s CX-80 zapeljal izven asfalta, še posebej pa izven utrjenega makadama. Je pa gotovo zelo močna plat vozila njegova vlečna zmogljivost, brez težav opravi z do 2,5 tone težkimi prikolicami. 

Mazda CX-80 ima nekatere pomankljivosti in za koga tudi nenavaden izgled. A gotovo ne razočara glede cene. Petmetrski suv z močnim 4x4 pogonom se začne pri dobrih 59 tisočakih, sami smo imeli možnost testirati najbolj bogato opremo takumi plus. Medtem ko bi pri nemški konkurenci za takšen nivo obrtniške notranjosti in asistenčnih sistemov pričakovali velik poskok v ceni, je pri Mazdi razlika povsem zmernih 10 tisočakov. 

CX-80 je torej avto z veliko prednostmi, če jih potrebujete in znate izkoristiti. 

Podatki o vozilu (mazda CX-80 D254 AWD Takumi plus)

Pogon: dizelski, šestvaljni pogon na vsa štiri kolesa
Skupna moč: 187 kW (254 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 550 Nm pri 1.500 vrt./min
Poraba po WLTP: 5,2, l/100 km, 137 g CO2/km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.995 × 1.890 × 1.714, medosna razdalja 3.120    
Prtljažnik v litrih: 258 - 687 - 1.971
Zmogljivosti: 219 km/h, 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 70.990.

PLUSI: dizelski motor, poraba, prostornost, druga vrsta, tretja vrsta, kakovost izdelave, cena.

MINUSI: velik rajdni krog, ni opcije zračnega vzmetenja.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-80

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.