Mazda MX-5 kandidat za najbolj zabaven avtomobil na svetu

Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5
Mazda MX-5 se je pred kratkim okitila z dvema prestižnima nazivoma: Svetovni avtomobil leta 2016 in za najboljši dizajn leta 2016. Mazdini inženirji so poskrbeli, da bi bil to lahko tudi najbolj zabaven avtomobil leta, če bi obstajala ta ketegorija. Mazda MX-5 četrte generacije pri nas stane vsaj 23.990 evrov.
Oglej si celoten članek

V zadnjih 27 letih je to že četrta generacija mazde MX-5, ki si je že pridobila kultni status v svetu avtomobilizma. Do danes so jih prodali 950.000, daleč največ med vsemi roadsterji, že letos pa bi lahko prebili magično mejo milijon prodanih MX-5. Sploh, če sodimo po nagradah, saj jih je zbrala že 30.

Poglejmo še bolj v preteklost, v šestdeseta in sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pri Mazdi so navdih za dvosedežni roadster namreč iskali v angleških dvosedih z vzdolžno vgrajenim motorjem, zadnjim pogonom in pomično streho. Ti avtomobili so se kasneje znašli pred oviro, ko so pomembne postale emisije in varnostni standardi.

Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Prav varnost je bila ob dizajnu in vozni dinamiki, ki mora ponuditi tipičen roadsterski vtis na cesti, eden od treh glavnih stebrov razvoja MX-5.

Zaradi oblike žarometov le led tehnologija

MX-5 nadaljuje prepoznaven Kodo oblikovalski jezik. V primerjavi s predhodnico dizajn prinaša bolj agresiven videz, dolg pokrov motorja, nizke boke in kratek zadek. Vpadljiv element so ozki žarometi, ki so zaradi majhne površine serijsko opremljeni z led tehnologijo. V led tehnologiji svetijo tudi žarometi na zadku. MX-5 ima serijsko tudi dvojno izpušno cev. Lahka platišča so na voljo v dveh dimenzijah in v treh oblikah.

Kljub temu, da je skupna dolžina in medosje krajše od tretje generacije, je znotraj več prostora za dva potnika. Linija motornega pokrova je nižja, A stebriček in vetrobransko steklo so pomaknili nazaj in tako izboljšali preglednost naprej, oba potnika pa so za centimeter in pol premaknili bolj proti sredini. Za dva centimetra je nižje tudi volan, ki je potisnjen proti središčinici vozila, s čimer so izboljšali nadzor nad vozilom, volan ponuja več povratnih informacij, občutek med vožnjo pa je zato manj utrujajoč, pravijo pri Mazdi.

Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5

Merilniki so skupaj z zračniki v simetrični liniji, tako kot pri vseh drugih mazdah je zaslon, s katerim lahko upravljamo na dotik ali s pomočjo vrtljivega vmesnika, postavljen na vrh armaturne plošče. Posebnost vozila je tudi Bose Audio sistem z devetimi zvočniki, štirje so zaradi boljše glasbene izkušnje vgrajeni v vzglavnike sedežev.

Gram na gram je več kot 100 kilogramov

Foto: Gregor Prebil Mazda MX-5 Posebna pozornost pri razvoju je bila namenjena lahki gradnji. Pri Mazdi pravijo, da so varčevali gram po gram, skupno pa so jo v primerjavi s predhodnico olajšali za več kot 100 kilogramov. To jim je uspelo z uporabo aluminija in ultra trdnega jekla. V kombinaciji z nižjim težiščem in idealni porazdelitvi mase 50:50 Japonci pravijo, da je izkušnja dinamike roadsterja zagotovljena.

Kupci imajo na izbiro dva motorja, oba skyactiv-G bencinska. Za šibkejšega 1,5-litrskega z 96 kilovatov moči (130 KM), ki se zavrti do visokih 7.000 vrtljajev, so namenili prve štiri stopnje opreme (emotion, attraction, challenge in revolution), močnejši, dvolitrski benicnski motor, z 118 kilovatov moči (160 KM), pa najbolj bogati opremi (revolution in revolution top). Menjalnik je posvem nov in je vedno šeststopenjski ročni.

Cene se začenjo pod 24 tisočaki

Oprema emotion serijsko prinaša 16-palčna lahka platišča, ročno klimo, led žaromete … Challenge dodaja usnjen volanski obroč, 7-palčni barvni zaslon, tempomat … Oprema attraction je bogatejša za samodejno klimo, usnjeno oblazinjenje sedežev, ogrevane sedeže, sistem za opozarjanje na zapuščanje voznega pasu … Predzadnja oprema revolution med drugim dodaja pametni ključ , navigacijo, bose zvočni sistem, samodejni preklop dolgih luči, parkirna tipala zadaj … z opremo revolution top dobite sedeže recaro, prilagodljive prednje žaromete in nadzor mrtvih kotov z opozorilom na prečni promet za vozilom.

Foto: Mazda Mazda MX-5 RF

Cene se začnejo pri 23.990 evrih za šibkejši motor in opremo emotion. Z dvolitrskim motorjem stane vsaj 29.590 evrov. V ceno ni vštet transportni strošek (120 evrov), kovinska barv stane dodatnih 420 evrov, posebna kovinaska barva soul rdeča pa 570 evrov.

Slovenski trg naj bi bil letos bogatejši za 20 mazd MX-5 četrte generacije. Do danes so sicer v Sloveniji prodali nekaj več kot 200 mazd MX-5.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 13:32 2. April 2016.

    tega človek v življenju zagotovo prav nič ne potrebuje....

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.