Mazda2 samozavestno proti toku

Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2 Foto: Andrej Leban Mazda2
Mazda2 nove generacije bo gotovo imela težko delo v ruvanju z evropskimi tekmeci za prodajne številke, a tisti, ki bo šel v samo bistvo avtomobila, bo presenečen, kaj vse zmore najmanjši model japonske znamke s plavanjem proti toku. Pri nas že čez dober mesec, Žurnal24 pa že sedel za njenim volanom.
Oglej si celoten članek

Naredili smo enega najboljših malih avtomobilov, trdijo pri Mazdi ob predstavitvi nove generacije mazde2. Sklicujejo se na lahko, a trdno gradnjo, drzen in skladen dizajn, vsestransko povezanost voznika in vozila, po malem že prav športno vožnjo ter na napredna pomagala, ki so vse prej kot običajna za B segment. Mazda2 jih za znamko nekaj uvaja celo premierno, kar pri drugih proizvajalcih ni vloga, ki se pritiče najmanjšemu članu.

Nova dvojka je v primerjavi s predhodnico, ki je leta 2008 osvojila naziv svetovnega avtomobila leta, povsem nov avto. V dolžino je zrasla za konkretnih 14 centimetrov in od enega najmanjših s 4,06 metra postala eden najdaljših v razredu, saj se postavlja ob bok renault cliu ali fiatu puntu. Za konstrukcijo po novem uporablja že 65 odstotkov jekla visoke trdnosti, kar pomeni hkrati tako večjo togost zgradbe kot hkratno varčevanje z maso. Primer - A stebriček pred voznikom je po zaslugi ultratrdnega jekla lahko ožji, zato je pogled na cesto optimiziran. Po drugi strani le različica z dizelskim motorjem malce presega maso ene tone, pogled na tabelo primerljivo velike konkurence mazdo postavlja na prvo mesto po vitkosti. Novi sta prednja in zadnja prema, slednja je poltoga.

Zelo športni občutek za volanom

Znotraj v marsičem spominja na večjo sestro mazdo3, saj voznika pričaka zelo podobno delovno okolje z izrazito k vozniku nagnjenem in lepim volanom ter kratka in zelo tekoča prestavna ročica. Tudi v osnovni opremi so materiali prečiščeno oblikovane armaturne plošče v veliki meri mehkobni, prija pogled na okrogle "audijevske" odprtine prezračevanja, na osrednji konzoli so praktično edini element trije veliki in po videzu, otipu in uporabi kakovostni gumbi za uravnavanje klimatske naprave. Kakovost izdelave deluje na visoki ravni, z višanjem stopenj se izbrani materiali še kopičijo, mednje spada usnje v različnih odtenkih in s pripadajočimi šivi živih barv.

Zaradi osem centimetrov daljše medosne razdalje je več prostora za zadnje potnike, hkrati je konkretno zrasel prtljažnik, ki sedaj ponuja osnovnih 280 litrov. Prvak seveda ostaja honda jazz in njenih 379 litrov, a tudi ta rezultat je za razred kar spodoben. Ob podiranju naslonjal pa pri mazdi nastane stopnica.

Možnost opreme na ravni premium razreda

Od druge opreme dalje je že na voljo multimedijski sistem s sedempalčnim zaslonom, ki je postavljen visoko na armaturki v prid dobri vidnosti in varnemu upravljanju. To se počne lahko glasovno, s pritiski na zaslon ali prek vrtljivega gumba ličnega vmesnika. Infotainment omogoča nadgrajeno povezljivost s pametnim telefonom, kar med drugim pomeni tudi poslušanje digitalnih radijskih postaj ali dodatne informacije o interesnih točkah med uporabo navigacije. Vse skupaj deluje praktično za uporabo, brez nepotrebnega balasta neskončnih možnosti nastavitev in informacij.

Foto: Andrej Leban Mazda2 Pri tovarni so zelo ponosni na napredne tehnologije, od katerih pa jih je nekaj na voljo le v najbolje opremljenih izpeljankah. Mazda2 tako prvič za znamko uvaja LED polne žaromete, moderna tehnika osvetljevanja noči je tudi med prvimi v razredu. Ni pa mazdi para med tekmeci glede možnosti uporabe HUD zaslona pred voznikom, na katerem se v višini oči prikazujejo osnovni podatki o vožnji, v tem primeru je klasičnemu glavnemu merilniku namesto hitrosti namenjen prikaz vrtljajev.

V paket napredne varnosti z imenom i-activesense so vključeni sistemi samodejnega zaviranja v sili city AEB, pa še bolj sposoben sistem za opozorila pred vozili v mrtvem kotu. Mazda2 kot ena redkih opozarja tudi na nevarnost prečnega prometa  pri vožnji vzvratno na parkirišču, tu je še avtomatsko preklapljanje dolgih in kratkih žarometov, opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu ... Nima pa denimo radarskega avtomata, čeprav ga nekateri tekmeci (VW polo, škoda fabia) že poznajo.

Brez turbine do še boljših rezultatov

Motorni sklopi so bili posebej razviti za novinko. Vsi motorji imajo prostornino 1,5 litra. Trojica bencinskih ima nazivno moč 55 kW (75 KM), 66 kW (90KM) ali 85 kW (115 KM), pri čemer vsi stavijo na klasično atmosfersko tehniko polnjenja zraka, a ob visokem kompresijskem razmerju in z uporabo stalno spreminjajočega se delovanja ventilov ob hkratnim unikatnim rešitvam glede oblikovanosti batov in cilindrov.

Foto: Andrej Leban Mazda2

Na tej podlagi je Japoncem uspelo ustvariti izredno učinkovite izgorevalne cikle, zato so poraba (normna med 4,5 in 4,8 litra na 100 kilometrov) in zmogljivosti zelo primerljivi ali celo boljši od tekmecev, trdijo inženirji. Še posebej poudarjajo,da so bencinski motorji precej bolj ekonomični v širšem polju vrtljajev, kar za turbomotorje ni ravno odlika.

Kaj bo povedala praksa, bomo videli na konkretnem testu, sem pa med krajšo vožnjo z najšibkejšim bencinarjem uspel povprečno porabo tudi na avtocesti držati krepko pod 5,5 litra. Vsi motorji imajo serijski stop&start sistem in že izpolnjujejo prihajajoči standard euro 6. 

Edini dizel ima 77 kW (105 KM) moči in obljublja porabo vsega 3,4 litra in izpuste 89 gramov CO2, na trg pa bo prišel z nekajmesečnim zamikom. Drugih dizelskih različic za zdaj ni v načrtu. 

Tudi menjalniki so vsi novi, pri čemer je bilo vodilo lahka gradnja in učinkovitost. Za šibkejša bencinarja sta namenjena ročna petstopenjska, za 85-kilovatnega bencinarja in dizla pa šeststopenjski. Šeststopenjska avtomatika pride v poštev le pri srednje močnem bencinarju.

Glavnina ponudbe za 14.000 evrov

Mazda2 se bo v Slovenijo pripeljala že marca. Vstopna cena bo sicer desetaka pod deset tisoč evrov, verjetno bolj realna primerjavo pa omogoča 66-kilovatni bencinar z zelo spodobno opremo attraction, ki naj bi bil daleč najbolj prodajana izpeljanka. Po še neuradnem ceniku bo stal 13.900 evrov, to pa je po mnenju uvoznika konkurenčno podobno opremljenim in zmogljivim VW polu, opel corsi, ford fiesti in drugim.

Letos naj bi prodali kakih 250 dvojk. Za vse bonbončke (polni LED, opozorilo za mrtvi kot in prečni promet, HUD) bo potrebno poseči po najboljši od petih oprem z imenom revolution top.

Intervju: Ayumo Doi, programski vodja razvoja mazde2

Konkurenca v B segmentu je resnično ostra, s čim menite, da bo vaša mazda2 lahko izstopala iz množice?
Menim da sta to predvsem občutek kvalitetne notranjosti in vozne lastnosti, zaradi katerih smo zelo samozavestni.

Kakšen je sploh povprečen kupec dvojke?
Ciljamo predvsem na mladostne stranke, ki sledijo trendom v razvoju tehnologij in od avta pričakujejo nekaj več oziroma drugačnega.

Zdaj, ko že imate naslednico, gotovo lahko odkrito poveste o slabostih dosedanje mazde2?
Tudi prejšnji avto je bil zelo dober po voznih lastnostih in pri pogonu, slabost pa je gotovo bila notranjost, tako oblikovno kot pri uporabi materialov. V naslednici verjamemo, da je to povsem drugače.

Avto ima nekaj zelo naprednih tehnologij, kot so LED žarometi ali HUD zaslon. Pa je trg že pripravljen na takšne stvari?
V Evropi je prisoten močan trend, da lastniki iz večjih prehajajo na manjše avtomobile. A želijo tudi v manjših takšne stvari, kot so značilna za večja vozila. Zato menim, da  je določen tip kupcev na vsak način željan teh novosti in je pripravljen tudi plačati zanje.

Kaj pravite na kritiko, da tekmeci premorejo tudi varčnejše in čistejše motorje od vaših?
Mislim, da to ne drži. Pri nas bolj kot laboratorijsko porabo poudarjamo porabo v realnem življenju, ki pa je gotovo med najboljšimi. Če pogledate razmerje med zmogljivostmi motorja in učinkovitostjo, so naše številke glede porabe precej boljše od malih turbomotorjev in to v najširšem razponu vrtljajev. Pri Mazdi sicer nikakor ne podcenjujemo turbo motorjev, a želimo razmišljati po korakih. Najprej je potrebno narediti vse za učinkovito izgorevanje, šele nato storiti naslednji korak, denimo v smer turbo polnilnika. Ne zdi pa se nam prava smer, da motorju zgolj zmanjšaš prostornino, mu dodaš turbino in je to vse.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.