Mazda6 in CX-5 imate veliko skupnega s premium Nemci

Foto: Gregor Prebil Mazda CX5 in mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda CX5 in mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda CX5 in mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda CX5 in mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX5 in mazda6 Foto: Gregor Prebil Mazda6 Foto: Mazda Mazda CX5 Foto: Mazda Mazda CX5 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6
Vsebina Mazdinih salonov bo letos povsem drugačna, kot ob istem času lani. Po novi mazdi2, poleti pričakujemo povsem novi model CX-3, jeseni novo generacijo kultnega roadsterja mx-5, sta na cesti že temeljito prenovljena modela mazda6 in CX-5.
Oglej si celoten članek

Tako mazda6, ki je na trgu od leta 2013, kot mazda CX-5, ki je v Sloveniji še leto dlje, sta že uveljavljena modela, ki pa ob medgeneracijski prenovi prinašata veliko novega. Na delu so bili tako zunanji, kot notranji arhitekti, inženirji za programsko opremo, pogonske sklope in vozno dinamiko.

Dizajn, ki prinaša nagrade

Oba modela sta dobila najnovejšo podobo znamke, dizajn, na katerega se lepijo nagrade. To pomeni tudi, da sta dobila polne led žaromete, nove meglenke, novo markantnejšo grafiko zadnjih žarometov, CX-5 ima manjši vzvratni ogledali in manjšo anteno na strehi ter novo podobo 19-palčnih platišč.

Foto: Gregor Prebil Mazda6 Veliko sprememb je bilo narejenih v potovalnem prostoru. Nov je vrtljivi vmesnik z več stikali za poenostavljeno delovanje in uporabo. Mazda6 je dobila samostoječ sedempalčni ekran, ki ga tako kot vrtljivi gumb, poznamo v premium znamkah Audi, BMW in Mercedes-Benz. Tudi CX-5 ima nov sedempalčni zaslon na dotik, ki je del multimedijskega sistema mazda connect. Japonci pravijo, da nič v njihovih avtomobilih ni naključno, tudi to ne, da zaslon meri 7-palcev, in, da se na ekranu prikazuje največ sedem orodnih vrstic podatkov. Analiza je pokazala, da je sedem vrstic največ, kar lahko voznik še beleži. Podatki zaenkrat niso na voljo v slovenskem jeziku, vendar pa bo nadgradnja programske opreme, ki se bo izvršila na servisu kadarkoli, v prihodnosti omogočil tudi to. Pri obeh modelih je pri samodejnem menjalniku dodan režim za športno vožnjo.

Praktične novosti

Novost je tudi ta, da so vse različice že serijsko opremljene z električno parkirno zavoro, nov je sredinski naklon za roke, odlagalne površine so večje, preoblikovana je bila konzola za upravljanje s klimatskim sistemom, CX-5 je dobila odlagališči za pločevinke … Mazda6 ima projekcijski (head-up) zaslon, na katerem se vozniku na vetrobranskem steklu pred očmi prikazujejo podatki o hitrosti, podatki tempomata, navigacije po sistemu zavoj po zavoj, podatki o aktivni varnosti in opozorila.

Foto: Mazda Mazda6 Posodobili in dopolnili so seznam asistenčnih varnostnih sistemov. Kupci lahko izbirajo med dvema sistemoma polnih led žarometov – aktivnim, ki omogoča večji doseg svetlobnega snopa in izboljšano energijsko učinkovitost, ter adaptivni (prilagodljivi), ki ima dodano funkcijo samodejnega vklopa in izklopa dolgih žarometov. To pomeni, da se luči prilagajajo prometu. Pri mestnih hitrostih pod 40 km/h dodatno osvetlijo levo in desno stran cestišča, da so pešci bolj vidni, pri avtocestnih hitrostih nad 95 km/h pa žarometi prilagodijo osvetlitev glede na promet, v smislu, da ne zaslepijo ostalih udeležencev v prometu.

Upočasnjuje tudi vzvratno

Sistem ohranjanja voznega pasu s pomočjo kamere deluje pri hitrostih nad 60 km/h. Na nenamerno zapuščanje voznega pasu voznika opozori zvočno in vizualno. Novost je funkcija pri vzvratni vožnji, ki v primeru, da zazna pešca, kolesarja ali drugo oviro pri hitrostih od dva do osem km/h zavira in s tem ublaži morebiten trk v oviro.

Foto: Mazda Mazda CX5 Nadgradili so tudi sistem, ki zaznava utrujenost voznika med vožnjo. Sistem prvih 20 minut vožnje spoznava stil voznikove vožnje in izdela vzorec. Če po 20 minutah voznikov slog vožnje odstopa od vzorca, na to z ikono opozori voznika, in mu predlaga postanek ter počitek.

Mazda6 s pogonom 4x4, nov motor za CX-5

Motorna paleta za oba modela ostaja skoraj enaka. Edino novost najdemo na seznamu pogonskim motorjev pri mazdi CX-5, kjer je dodan najzmogljivejši 2,5-litrski bencinski motor z 141 kilovati moči (192 KM) in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Pri mazdi6 pogonska paleta ostaja popolnoma enaka, novost je štirikolesni pogon, ki je na voljo pri 2,2-litrskem dizelskem agregatu s samodejnim menjalnikom in karavansko karoserijsko različico.

Cene za mazdo CX-5 se začnejo pri 22.990 evrih, štirikolesni pogon nakup podraži za 2.000 evrov, samodejni menjalnik za 2.050 evrov, navigacija za 500 evrov. Vstopni model pri mazdi6 je še tisočaka cenejši.

grega.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.