Mazda6 je limuzina velikega kova

Foto: Gregor Prebil Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6 Foto: Andrej Leban Mazda6
Potniki v mazdi6 uživajo v centimetrih, voznik pa v varni vožnji. Najvišji paket opreme v kombinaciji z avtomatiko na rangu premium razreda.
Oglej si celoten članek

Mazda6 je tudi v tretje prava lepotica. Šele v živo pride do izraza njena brezčasna, a dinamična podoba z agresivnim nosom, “napumpanimi” rameni, nizko streho in elegantnim zadkom. Storila je tudi ogromen skok naprej glede udobja in tehnologije, tako da je v najbogatejši izvedbi verodostojna in predvsem prostornejša alternativa premium limuzinam, medtem ko se glede na vgrajeno opremo cena lahko giblje celo pod rangom volkswagen passata ali ford mondea. Glede na obljube nas je malce razočarala le učinkovitost.

Razkošje prostora

Pri limuzini so Japonci potegnili dve drzni potezi – ukinili so Evropejcem ljubo petvratno različico, hkrati pa medosno razdaljo v primerjavi s karavanom ob enaki ceni podaljšali za skoraj deset centimetrov. Zaradi prvega nekoliko trpi uporabnost prtljažnika, ki je sicer za razred povprečno velik, a ima ozko odprtino.

Foto: Andrej Leban Mazda6 Zaradi drugega pa so na boljšem potniki, saj uživajo v razredno težko prekosljivi prostornosti. Materiali v notranjosti so odslej zelo kakovostni, trda plastika se je skoraj v celoti poslovila, ergonomija je prav dobra, oprema revolution pa že kar bohotna. Če ste priprvljeni doplačati še za ognjeno rdečo kovinsko barvo ...

Natančna, a s tresenjem

Lega v ovinkih je kljub dolžini zanesljiva, šele pri očitnem pretiravanju se čuti podkrmarjenje, volan je natančno odmerjen. Vzmetenje je tudi zaradi 19-palčnih platišč dokaj trdo, presenetilo nas je pretirano tresenje karoserije ob vožnji čez luknje, kar je gotovo posledica podaljšane medosne razdalje. Odličen je samodejni menjalnik, ki v novi generaciji prestavlja na ukaz in bliskovito, zavore pa tako rekoč tradicionalno za mazdo potrebujejo odločno nogo. Takrat so poslušne.


V testnem vozilu je bil vgrajen močnejši 2,2-litrski dizel s 175 konjskimi močmi. Ima zelo dober razpon moči in deluje uglajeno. Z njim mazda sicer ni kakšna brutalna raketa, a je pospeševanje po avtocestah dovolj lahkotno. Tovarniške obljube o 4,8-litrski porabi pa so močno pretirane, v realnosti je poraba na 100 kilometrov poti vsaj za 2,5 litra večja kljub regeneraciji energije in sistemu stop-start. Doseg z enim polnjenjem ni nič kaj posebnega, gotovo pa vedno precej manj kot 1.000 kilometrov.

Varno kot 
v vati

Šestica je odslej tudi po naprednih pripomočkih v samem razrednem vrhu, saj vozniku v četrti, najvišji opremi že serijsko pomagajo radarski tempomat (na žalost v gneči ne zna popolnoma ustaviti in nato speljati), sistemi za mrtve kote, prehajanje sredinske črte, preklapljanje snopa biksenonskih in aktivnih žarometov, opozarjanje in samodejno zaviranje ob nevarnosti pri nižjih hitrostih ...

Parkirnim senzorjem družbo dela kamera, zato je manevriranje kljub dolžini več kot 4,8 metra lahkotno.

Foto: Andrej Leban Mazda6 Grafika TomTomove navigacijske naprave zaostaja za dostojanstveno podobo avtomobila, glasovni nadzor telefona pa znajo konkurenti še poenostaviti.

Je vredna?

Ko gledamo na cenik in ga primerjamo s tekmeci v D-segmentu, je jasno, da mazda6 ni najcenejša. A nudi zelo veliko, še posebej če vzamemo v ozir bogate pakete višjih oprem. Morda res ni niti najbolj zabavna niti učinkovita v vožnji, je pa zelo dober presek vsega, kar danes zahtevamo od modernega avtomobila v tem velikostnem in cenovnem razredu. Ne nazadnje je potrebno upoštevati tudi dokazano trdoživost vozil te znamke.

Podatki o vozilu (mazda6 CD 175 AT revolution)

Motor: dizelski, štirivaljni, 2.191 ccm
Najvišja moč: 129 kW (175 KM) pri 4.500 vrtljajih
Navor: 420 Nm pri 2.000 vrtljajih
Dimenzije (D x V x Š) (v mm): 4805 x 1475 x 1840, medosna razdalja 2750
Najvišja hitrost: 216 km/h
Pospešek: 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 522
Poraba na testu: 7,4 litra, 129 g CO2/km
Cena (v evrih): 35.240 (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.