Mazda6 odslej še bolj zlita s voznikom

Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6 Foto: Mazda Mazda6
Prenovljena mazda6 je vpeljala številne nove tehnologije, ki so znatno dvignili ne le raven varnosti, temveč tudi dinamiko vožnje.
Oglej si celoten članek

Prenovljena mazda6 je vpeljala številne nove tehnologije, ki so znatno dvignili ne le raven varnosti, temveč tudi dinamiko vožnje. 

Mazda6 modelnega leta 2017 bo v kratkem zapeljala na naše ceste, med prvimi pa jo bodo lahko v živo spoznavali tudi obiskovalci Dneva za varen avto, ki ga Žurnal24 skupaj s sponzorji, med drugim Mazdo, organizira na štiri oktobrske sobote v večjih krajih po Sloveniji.

Mazda6 je tokrat več novosti kot pri obliki doživela v samem DNK, saj je po zaslugi sprememb lahko pelje še učinkoviteje, dinamičneje, a tudi varneje. Tehnološke posodobitve, ki jih uvaja kot prva, bodo v prihodnje postale tudi del ostalih modelov te cenjene japonske znamke. 

Vidi bolje, zavira prej in prepoznava tudi pešce

Mazda6 je ogromno pridobila na področju asistenčnih pripomočkov, združenih v ime i-ACTIVESENSE. Sistem samodejnega zaviranja v sili AEB (Smart City Brake Support - SCBS) odslej ne deluje več po tehnologiji laserja, temveč je prešel na tehnologijo še boljše kamere. Zelo natančna kamera spremlja dogajanje pred avtomobilom ter sproti analizira, kar vidi. Zmogljivi možgani so bistveno razširili režim delovanja. Če je prejšnji sistem učinkovito ustavljal avtomobil pri hitrostih do 30 km/h, zmore nova tehnologija ustavljati vse do hitrosti 80 km/h. Poleg tega odslej ne prepoznava več le avtomobilov, temveč tudi pešce, s čimer se mazda6 uvršča med najbolj varne predstavnike D segmenta. 

Še naprednejša je tehnologija SBS (Smart Brake Support), ki je s prenovo tudi bistveno napredovala. Sistem za pomoč pri zaviranju SBS deluje kot dopolnitev osnovnega zaviranja v sili, saj lahko deluje še precej višjih hitrostih, denimo na avtocesti. SBS je tako sposoben bistveno omiliti nevarnost trka pri hitrostih vse do 160 km/h (prej 140 km/h). SBS deluje po principu mikroradarja, ki vgrajen v prednji dela avtomobila spremlja dogajanje pred avtomobilom in dopolnjuje prej omenjeno kamero. Radar hkrati služi za delovanje radarskega tempomata, ki samodejno prilagaja hitrost ostalim vozilom, to pa za voznika pomeni bistveno manj utrujajočo vožnjo. 

Prednost radarja je, da lahko "vidi" še dlje pred avtom, vse do 200 metrov. Na ta način mazda6 lahko še veliko prej opazi nevarnost in na to opozori voznika, če zazna, da ta ni primerno zmanjšal hitrosti. Če voznik ne ukrepa, pa SCBS in SBS sprožita zaviranje v sili in tako obvarujeta potnike v avtu. Oba sistema sta tudi bistveno razširila delovno okno glede zaznavanja počasneje vozečih vozil. 

Za voznike tako karavanske kot limuzinske mazde6 bo zelo koristen tudi cross traffic alert oziroma opozorilo na prečni promet, ki opozarja na druge voznike v trenutkih vzvratne vožnje in s tem preprečuje morebitne trke, saj voznika opozarja s piskom ali pa celo samodejno zavre, če zazna nevarnost.

Pogled na najpomembnejše podatke v barvah

Pri asistenčnih novostih ne gre mimo novega head-up (HUD) prosojnega zaslona pred vetrobranskim steklom, ki ga ima mazda6 serijsko vgrajenega pri višjih stopnjah opreme. Zaslon je odslej višje ločljivosti in v barvah. Posledično je precej izboljšana kakovost podajanja informacij, vidnost in osredotočenost na vožnjo. Voznik spremlja podatke o hitrosti avta, osnovna navodila navigacijske naprave, nastavitve tempomata in trenutno omejitev hitrosti.

Sistem za prepoznavanje znakov, ki deluje ob pomoči kamere, samodejno zazna omejitve hitrosti in jih prikaže na HUD zaslonu, tako da je voznik kar najbolj intuitivno, a nemoteče obveščen o trenutno veljavni dovoljeni hitrosti. Če pa je vidno polje kamere preveč umazano, sistem uporabi podatek o trenutni omejitvi iz navigacijske naprave.

G-vectoring voznika še bolj spojil z avtom

Vozna dinamika je poleg napredne varnosti tisto področje, kjer je šestica novega modelnega leta največ pridobila. Mazda namreč zelo poudarja odnos med voznikom in vozilom ter ga primerja z jezdecem in konjem.

Tehnologija G-vectoring je dodaten korak v smer tega prvinskega občutka povezave. G-vectoring je kot tehnologija sploh prvič uveden v velikoserijska vozila, povedano na kratko pa gre za sistem, ki zagotavlja izboljšanje občutka in udobja pri vožnji skozi ovinke. Deluje tako, da s posegi v motorno elektroniko (zmanjšanje navora motorja) premakne težišče vozila na prednji kolesi.

G-vectoring zaznava, za koliko voznik nagne volan, ter temu primerno prilagaja navor in tako zagotovi boljši občutek na volanu ter posledično višjo stopnjo udobja in varnosti. Vožnja skozi ovinke je zaradi G-vectoring sistema natančnejša in mirnejša.

Ko pa avto zapelje iz ovinka, elektronika spet omogoči polni navor motorja, zato je izhod stabilnejši. Pedantni japonski inženirji so G-vectoring izvedli tako, da ni potrebnih nikakršnih mehanskih dodelav k obstoječim sestavnim delom avta, marveč je vse izključno stvar elektronike. 

Bolj učinkovita in tišja srca

Kar nekaj novosti je tudi pri motorjih, saj je 2,2-litrski SKYACTIV-D dizel (110 kW/150 KM ali 129 kW/175 KM) z dodelavami sedaj še bolj odziven, hkrati pa tudi tišji med delovanjem. Gre sicer za motor z najnižjim delovnim kompresijskim razmerjem 14:1 med vsemi serijskimi vozili, vse v prid čišteješmu in učinkovitemu delovanju.

Standarden pri dizelskih motorjih je sistem rekuperacije i-ELOOP, ki med delovanjem avta transformira eneregijo zaviranja v električno in jo shranjuje v poseben kondenzator. Iz njega se nato napajajo sekundarni porabniki, kar pridonese še k nižji porabi goriva.

2,0-litrski SKYACTIV-G motor pa ima za bencinske motorje izredno visoko kompresijsko razmerje 14:1 in posebni vod izpušnih plinov po sistemu 4-2-1, zato je zelo učinkovit. Na voljo je v dveh različicah moči (107 kW/145 KM) in 121 kW/165 KM). 

Ko bi imeli konkurentje tako zanesljivega ...

Nova mazda6 še utrjuje sloves znamke glede pregovorne kakovosti izdelave in odlične servisne podpore. Neodvisna nemška inštitucija Dekra na podlagi široke baze poročil s podrobnih tehničnih pregledov pri trenutni generaciji mazde6 navaja 99,2-odstotno brezhibnost.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.