Mehika vabi avtomobiliste z nizkimi stroški

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Nemške proizvajalce avtomobilov višjega razreda vse bolj vabi Mehika. BMW, Daimler in Audi so koncerni, ki tam trenutno gradijo svoje tovarne.
Oglej si celoten članek

Vabljivi se jim zdijo predvsem nizki stroški dela, dobra mreža dobaviteljev in številni sporazumi o prosti trgovini.

Mehika je trenutno El Dorado mednarodne avtomobilske industrije. Koncerni tja usmerjajo vse več investicij, v letih 2013 in 2014 naj bi bilo skupno vlaganj za 10 milijard dolarjev (7,3 milijarde evrov). Država v avtomobilsko branžo polaga številne upe.

Med nemškimi proizvajalci je svoje načrte za skupno tovarno s koncernom Renault-Nissan v kraju Aguascalientes pred kratkim razkril Daimler. Za njim je svojo odločitev za Mehiko javno oznanil še BMW. Münchenski koncern želi v kraju San Luis Potosi v osrednji Mehiki proizvajati do 150.000 avtomobilov letno. V tovarno bodo vložili milijardo dolarjev (732 milijonov evrov).

"S to investicijo BMW prepoznava napredke, ki jih je Mehika v zadnjih desetletjih dosegla na področju avtomobilske industrije," je ob napovedi investicije poudaril mehiški gospodarski minister Ildefonso Guajardo. Predsednik Enrique Pena Nieto pa je izpostavil, da se je BMW odločil za Mehiko po analizi številnih potencialnih lokacij po vsem svetu.

V BMW so pojasnili, da so se za San Luis Potosi odločili iz več razlogov. "Usmeritev izobraževanja je dobra, ima dobro infrastrukturo in veliko mrežo dobaviteljev," je o kraju povedal vodja proizvodnje v BMW Harald Krüger. Kot je še dodal, se regiji obeta visoka rast, BMW pa ima strategijo, v okviru katere proizvodnja sledi trgom.

Tovarna BMW v Mehiki pomeni, da bodo odslej v tej državi proizvajali prav vsi veliki nemški avtomobilski koncerni. Volkswagen je v državi prisoten že več desetletij, od leta 2016 pa bo tam stala tudi tovarna njegove hčerinske firme Audi.

Mehika pa ni privlačna le za nemške proizvajalce. Tam so prisotni tudi drugi veliki koncerni, kot so Nissan, Genera Motors, Chrysler, Ford, Honda in Toyota.

Avtomobilski koncerni pri Mehiki cenijo predvsem bližino pomembnega ameriškega trga, široko mrežo dobaviteljev in razmeroma nizke stroške dela. Zaradi lege Mehike v prostoru prisotnosti dolarja so manjša valutna tveganja, država pa ima sklenjene prostotrgovinske sporazume s 40 državami. To podjetjem omogoča zelo ugoden izvoz na številne trge.

Na drugi strani je za Mehiko avtomobilska industrija velikega pomena. Sektor zaposluje skoraj 600.000 ljudi, med letoma 2007 in 2012 pa se je število zaposlenih v tej branži povišalo za 13 odstotkov. Država je glede na število proizvedenih avtomobilov osma najpomembnejša na svetu, že leta 2018 pa bi lahko iz tretjega mesta med največjimi izvozniki avtomobilov izpodrinila Nemčijo.

V minulem letu je bilo v Mehiki proizvedenih 2,9 milijona avtomobilov, avtomobilska industrija pa je k bruto domačemu proizvodu (BDP) prispevala štiri odstotke. Leta 2018 naj bi se ta delež povečal na osem odstotkov, s čimer bi se izenačil s prispevkom naftne industrije

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.