Mercedes-Benz: čas za slovo mehanskega volana je že tu

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire
Mercedes-Benz je prvi nemški avtomobilski proizvajalec, ki bo v avtomobil serijsko vgradil sistem "steer-by-wire", električno povezavo med volanskim obročem in volanskim mehanizmom brez direktne mehanske vezi.
Oglej si celoten članek

Obdobje mehanskega volanskega droga se torej izteka in čedalje več proizvajalcev namesto njega uporablja elektronske povezave, v katerih digitalni impulzi prevzemajo nadzor nad volanskim mehanizmom. Pri Mercedesu-Benzu napovedujejo, da bodo kot prvi nemški proizvajalec v svoje avtomobile leta 2026 začeli serijsko vgrajevati električni volan.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire

Sprememba naj bi jim prinesla veliko prednosti, predvsem kar se tiče avtonomne vožnje in sistemov za razvedrilo na krovu, prav tako pa naj bi se izboljšala vozna dinamika in varnost.

O tem, kateri avtomobil bi lahko prvi dobil električni volan, na šanghajskem avtomobilskem salonu ni bilo povedano nič natančnega. Vendar slike prototipov namigujejo, da bi to lahko bil mercedes-benz EQS, ki mu bodo naslednje leto namenili prenovo.

Prilagojen za avtonomno vožnjo

Del paketa "steer-by-wire", ki bo na voljo za doplačilo, bo nov oglati volanski obroč, ki bo olajšal tudi pogled na zaslone. Voznik, ko bo vožnjo prepustil avtonomnemu vozilu, bo lahko denimo brez motenj gledal film, saj volanski obroč ne bo le umaknjen pogledu, ampak se tudi ne bo premikal. Volanski obroč se bo lahko med avtonomno vožnjo tudi zložil v armaturno ploščo in s tem še dodatno sprostil prostor pred voznikom.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire

Volan bo lahko različno reagiral na različne situacije. Med parkiranjem denimo ne bo več potrebno preprijemanje volana, saj se bo volan dinamično prilagodil situaciji. Pri Mercedes-Benzu pravijo, da je mogoče izboljšati tudi vozno stabilnost in prečno agilnost avtomobila, k čemur pripomore tudi dejstvo, da ima mercedes-benz EQS tudi krmiljenje zadnjih koles.

Skoraj popolnoma je mogoče odpraviti tudi majhne tresljaje zaradi nepravilnosti na cesti, ki se na voznikove roke prenašajo preko volanskega droga, krmiljenje pa je mogoče prilagoditi tudi voznikovim željam. Nepomembno postaja tudi, ali promet poteka po levi ali desni strani ceste, saj je potrebna le premestitev aktuatorja volanskega obroča, zapletene modifikacije motornega prostora pa odpadejo.

Zagotovljena varnost

Pri Mercedes-Benzu obljubljajo, da bo elektronski volan povsem varen. S tesnimi enotami so opravili več kot milijon kilometrov na testnih mizah, podobno število kilometrov pa so testni avtomobili prevozili tudi na testnih stezah in v realnem prometu.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire

Poleg visoko natančnih tipal in zmogljivih nadzornih enot so uporabili tudi zasnovo z redundantnimi sistemi. To pomeni, da ima sistem dve signalni liniji in dvojno število potrebnih aktuatorjev. Podvojeni so tudi podatki o vozilu in oskrba z energijo. To zagotavlja, da je vozilo vedno vodljivo. Tudi v skoraj neverjetnem primeru, da pride do popolne odpovedi sistema, je omejeno krmiljenje avtomobila še vedno možno s pomočjo zadnjega volana in usmerjenega zaviranja z ESP.

Pri Mercedes-benzu pravijo, da so sistem "steer-by-wire" razvili v sodelovanju z dobavteljem ZF, ki jim dobavlja tudi krmiljenje zadnje preme za EQS. Pri ZF-u si sicer pred nekaj tedni objavili, da bodo sistem zagotovili tudi za najvišji model kitajskega proizvajalca Nia. Poleg ZF-a podobne sisteme razvijajo tudi drugi dobavitelji.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire

Bosch je objavil, da bo tehnologijo v naslednjih nekaj letih razvil v okviru sistema New Vehicle Motion Management, v kateri softver nadzoruje zaviranje, krmiljenje, pogonski sklop in blaženje in lahko uspešno opravi tudi z nevarnimi situacijami. Sodelujejo tudi z zagonskim podjetjem Arnold NextG, ki si je preko predelav vozil za gibalno omejene osebe pridobilo leta izkušenj s krmiljenjem s krmilno palico in redundantnimi sistemi. Z elektronskim krmiljenjem se ukvarjajo tudi Schaeffler, Thyssen-Krup, Hella in številna druga podjetja.

Mercedes-Benz ni prvi proizvajalec, ki bo ponudil vozilo z elektronskim volanom. Ima ga že tesla cybertruck. Toyota ga bo v električni admiralski ladji RZ ponudila še letos, prihodnje leto pa naj bi elektronski volan imela tudi električna cadillaca lyriq in celestiq.

dezurni@styria-media.si

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz steer by wire

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 17:37 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 15:22 3. Maj 2025.

    Si predstavljam, kako nekdo vdre v volanski software 😊

  • 08:48 3. Maj 2025.

    fuj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.