Mercedes C kupe je zvezda med vstopnimi kupeji

Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe
Mercedes C kupe je eden tistih avtov, na katerega pozitivne pripombe letijo same od sebe. Izredno posrečena kombinacija oblike, udobja, naprednosti in prestiža daje videz še precej dražjega avtomobila, kot je v resnici.
Oglej si celoten članek

Mercedes-benz C kupe je tako kot njegov limuzinski soimenjak naredil velik skok naprej v formi in vsebini in, to lahko mirno zapišem, na večini področij zasenčil oba neposredna tekmeca, zdaj že osivelega audija A5 in tudi BMW serije 4. Zakaj? 

Zelo veliko k temu pripomore oblika, kjer C stavi na atletiko, ne body building z debelim vratom in gromozansko zadnjico. Na speedstersko nizko in s kabino nazaj potisnjeno silhueto, ki jo dopolnjujejo razni prefinjeni detajli, ne na agresivnost in hudobijo za vsako ceno.

Všeč so mi oblikovni detajli, ki ga veliko bolj kot predhodnika jasno ločijo od limuzine (tudi pnevmatike so pri njem k sreči vsaj 17-palčne), zadnje vodoravne luči so le še pika na i, ki dokazujejo tesno sorodstvo in izmenjavo izkušenj med novodobnimi dvovratnimi mercedesi. AMG paket zunanjosti z “diamantno” masko, platišči in drobnimi detajli je le še popopral gladek izgled (koeficient zračnega upora 0,26!) testnega avta.

Domačnost in razvajanje notranjega udobja

Notranjost je bolj znana, razlik z limuzinskim C-jem je na prednjih dveh sedežih manj, se pa sedi nižje, kar je tudi posledica nižjega podvozja in sploh celotnega avtomobila. Počutje za volanom je zmes športnosti in izkušenega občutka za negovanje voznikovega ega s kakovostjo izdelave in materialov, ki ga zmoti le mestoma precej plastičen občutek nekaterih oblog ali pa recimo vratc odlagališča na vznožju osrednje konzole.

Foto: Anže Petkovšek Coupe Foto: Anže Petkovšek Coupe Tipično za znamko so vse funkcije brisalcev vgrajene v levo obvolansko ročko, pri tem pa sem v rahlem dežju kar malce pogrešal možnost senzorskega delovanja brisalcev, ne le stopenjskega. Me je avto na drugih področjih pač preveč razvajal.  

Prednja sedeža sta zelo dobra in primerna tudi za daljše pot. Z zlaganjem naslonjal omogočata dostop do zadnjih dveh sedežev, ki pa nista mišljena ravno za vsakdanjo rabo, saj hitro zmanjka prostora za odrasla kolena, pa tudi dolg vrat. Vsi kupci, še posebej tisti v zrelejših letih, bi morali s seznama doplačil nujno odšteti še za opcijski podajalec varnostnega pasu. In vsaj eno kamero, saj je C nazaj precej slabo pregleden, zgolj senzorji niso dovolj. Prtljažnik je kupejevsko sploščen, a dovolj uporaben za vsakdanje potrebe.

Noč je dan, pred avtom pa nevidni ščit

Mercedes je pred konkurenco gladko v vodstvu po asistenčnih sistemih, od katerih so mnogi (samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, opozorilo varnostne razdalje, opozorilo utrujenosti ...) standardi, še veliko več pa jih je mogoče dokupiti. Med slednjimi so vsakega centa vredni dinamični LED polni žarometi s funkcijo samodejnega prilagajanja dolgih in kratkih luči. To pomeni, da je obvolanska ročica vedno nastavljena na dolge luči. Noč je z njimi spremenjena v dan, pri tem pa avtomatika diode vedno prilagaja tako, da ne oslepijo ostalih voznikov.

C kupe je z možnostjo HUD zaslona, ki podatke prikazuje neposredno na vetrobransko steklo, tudi ujel BMW, ki to možnost že dolgo pozna. Precej k udobju in varnosti pripomore prilagodljivi tempomat. Ne ene ne druge funkcije sicer testnik ni imel vgrajene.

Foto: Anže Petkovšek Coupe Možnost športne vožnje je tisto, kar se od kupeja na cesti pogosto pričakuje. C se je pripravljen zelo napadalno lotiti ovinkov. Izbira enega od obeh športnih programov dodatno prilagodi trdoto natančnega volana in delovanje motorja ter menjalnika, podvozje pa je sposobno zelo dobro držati nos in zadek v liniji, pri čemer prek zadnjega pogona omogoča tudi športne sunke lateralnih sil. Priznam pa, da zaradi sneženega in mokrega ponovoletnega vremena nisem iskal skrajnih točk ubogljivosti C kupeja pri visokih hitrostih.

Med klasično vsakdanjo vožnjo je kupe superioren, saj je vožnja zanesljiva, neravno cestišče mala malica, počutje športno-sproščujoče. Svoje dodata še motor in menjalnik.

Mercedes-benz C coupe 220d AMG line

Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm pri 1.400 vrt./min


Poraba na testu:6,5 l/100 km


Zmogljivosti:235 km/h, 7,5 sek 0-100 km/h


Cena:od 38.650 €/53.241 € (testni)

AvtoTest


Videz, udobje, vožnja, naprednost.


Preglednost nazaj

Udobje.

Avto deluje v prid udobja od najmanjših detajlov naprej. Denimo v bliskovitem začetku ogrevanja kabine v mrzlem januarskem jutru. Z ravnjo opreme in doplačil se uslužnost le še stopnjuje, mogoče si je omisliti celo zračno vzmetenje. V kupeju! Napredna varnostna pomagala so brez konkurence v razredu, za nekaj malega izboljšav je ostalo pri posameznih elementih armaturne plošče in pri vmesniku infotainment sistema, ki je mestoma premalo logičen pri preklapljanju med funkcijami, pa tudi preskop z informacijami o avtu.

 
Pogon.

2,1-litrski motor v različici 220 d so do današnjih dni dodobra umirili in utišali njegovo drdranje. Naravna izbira bencinskega motorja za kupe s tem ni več samoumevna, saj je 125 dizelskih kilovatov prijetno prožnih in vedno pripravljenih potisniti avto naprej spodobno hitro. Še znatno več dizelske moči ponuja 250 d. Devetstopenjski avtomatski menjalnik v testniku je povsem enakovreden konkurentoma po hitrosti in prefinjenosti, pozitivno me je presenetila poraba, ki jo je mogoče brez vsakršnega odrekanja držati pri 6,5 litra.

 
Konkurenti.

BMW serije 4 je še vedno zelo svež avto, ki športnosti daje še za nekaj odtenkov več poudarka kot mercedes. Izredno vozniško naravnan avto odlikujejo odlični motorji in zelo športna lega, na voljo je tudi kot kabriolet in štirivratni gran coupe. Audijev A5 trenutno predvsem čaka na svojega naslednika, s katerim se bo tehnično in oblikovno poravnal z novim audijem A4. Tudi A5 ima svojo štirivratno izpeljanko sportback. Si lahko obetamo tudi kupejevski štirivratni C?

 
Vrednost.

“Kolko pa ta reč košta?”, je bilo resnično vprašanje, ki je letelo na parkiranega C kupeja, “Kakšnih sto jurjev, kaj?” Nikakor, 220 d ima ceno postavljeno pri 38.650 evrih. Seveda je potrebno imeti na kartici še nekaj zaloge, saj bi bilo čisto golega nespodobno spraviti na cesto. Dober zgled je bil testni avto, ki je z AMG zunanjim izgledom, naprednimi LED lučmi, navigacijo, avtomatskim menjalnikom in še kar nekaj drugimi dodatki dosegel ceno dobrih 53 tisočakov. Za večino oboževalcev seveda tudi to ni malo, a nekateri ljubitelji kupejev si takšno ekskluzivno podobo in vsebino lahko tudi privoščijo, a ne gredo v ekscese. Dobili bodo dober in vpadljiv avto.

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 21:29 20. Januar 2016.

    Naslov je pa hud ja, a pa vi veste kolk je 100 jurjev?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.