Mercedes E kupe posodobil pravila dobrega avta

Foto: EPA Skopje slavje Vardar naslov prvaka Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: EPA Skopje slavje Vardar naslov prvaka Foto: EPA Skopje slavje Vardar naslov prvaka Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Profimedia seks, ljubezen Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Ana A. Gajič Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Ana A. Gajič Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E Foto: Anže Petkovšek Mercedes E
Mercedes-benz kupe razreda E je avto, ki v tem trenutku nima snovne konkurence med novimi avti. To je še razlog več, da ga je na cesti res lepo videti, po njej pa peljati.
Oglej si celoten članek

Tako kot je limuzinski E velik preskok naprej od stare generacije, je tudi E kupe zajahal vlak izjemno privlačnega zunanjega oblikovanja, pri katerem je minimalno število ostrih robov, toliko več pa mehkih prehodov, gosposkih detajlov in uravnoteženih proporcev. Občutek dolgega motornega pokrova z diamantno masko in ravno prav bahavo zvezdo, elegantna streha, ki je od telesa ločena zgolj s tremi bočnimi steklim brez B stebrička, športno sploščen zadek z markantno nočno kristalno LED svetlobo … Deluje kot S kupe v za spoznanje manjši embalaži, še posebej če avto dopolnjuje AMG paket oblikovnih dodatkov.

Notranji svet je v veliki meri povzet po limuzini, se pa sedi nižje, prostora nad glavo je manj. Vstopanje in izstopanje zato zahteva čile hrbtenične mišice. Ko pa je človek enkrat v E-ju, ga je težko zbezati na plano, saj ga obdajata občutka vrhunskega udobja in varnosti ter tisti osebni stik z avtom, ki ga limuzina težje zagotavlja - da je to avto za voznika, preostali trije potniki, še zlasti zadnja dva, pa imajo zelo postransko, skorajda nezaželjeno vlogo.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes E

Oblikovanost notranjosti je še za odtenek impozantnejša, recimo zavoljo dizajna “turbo” prezraćevalnih rež. Ko se oči in prsti znebijo navdušenja in postanejo bolj kritični, zmoti za avto takšnega kova kakšen preveč plastičen detajl med stikali ali pa slabša preglednost vstran mimo A stebrička. Za pogled nazaj in vzporedno pa zna poskrbeti sistem 360-stopinjskih kamer z izvrstno resolucijo.

E kupe v kombinaciji z dvolitrskim dizlom je v prvi vrsti varčen potovalnik, dirkaško športnost prepušča drugim izpeljankam. Podvozje pozna štiri programe nastavitev, testnik je bil dodatno opremljen z aktivnim prilagajanjem blažilnikov Air body control, ki ga pozna tudi večji S kupe. Takšno podvozje deluje mehkobno ne glede na stanje slovenskih prometnic, a po drugi strani niti pri programu sport ali sport+ nisem imel občutka pretirane dirkaške trdote, četudi bi si je morda želel.

Skupaj s pritiskanjem na vzvod izbirnika programov se prilagaja tudi delovanje motorja in menjalnika,  vendar pa 143 kilovatov preprosto ni bilo dovolj, da bi mi testnik omogočil dozo “ritanja”, navkljub izklopljenim pomagalom.

Mercedes-benz E coupe 220d

Motor:1.950 ccm, 143 kW (194 KM), 400 Nm pri 1.600 vrt./min


Poraba na testu:6,9 l/100 km, 106 g CO2/km


Zmogljivosti:242 km/h, 7,4 sek 0-100 km/h


Cena:53.250 € (osnovni)/87.030 € (testni)

AvtoTest


Oblika, udobje, vožnja, tehnologija - pravi mercedes.


Kakšen poceni detajl, ropotajoč motor na mestu.

Udobje.

E kupe ima veliko serijske opreme, ki jo je potrebno pri limuzini ali karavanu doplačati. Seveda pa tradicionalno za to premium znamko še veliko več pušča na seznamu doplačil. A ne gre le za golo naštevanje dodatkov, pri Mercedes-Benzu se resnično znajo potruditi, da ima vložen denar tudi smisel - matrični žarometi, nappa usnje na klimatiziranih sedežih (brez neugodnega pihljanja!), 64 barv notranjosti, Burmester ozvočenje, Drive pilot polsamodejna vožnja ...

 
Pogon.

E je še posebej na doplačljivi “zračni blazini” ustvarjen za gosposko krmarjenje prek podeželja in nenaporno nabiranje kilometrov. To zna početi za denarnico poceni (če je to smiselno omeniti glede na končno ceno avta), saj sem porabo obdržal celo pod sedmimi litri, pri čemer je pomagalo devet prestav odlično delujočega menjalnika. Volan je s svojo posrednostjo prav tako na strani udobja.

 
Konkurenti.

E kupe je vsaj do prihoda BMW serije 8 brez pravega konkurenta na našem trgu. Štirivratni audi A7 pač to ni. Je nekakšna cenejša serija S, a to ne pomeni, da ne zna zelo dobro izkazovati neke individualne prestižnosti. In tistega zdravega aristokratsko tradicionalnega pogleda navzdol na ta čudni premium avtomobilski svet, ki med prekomernim relativiziranjem pravil vse bolj časti suve. Kaj suve, celo kupejevske suve. Še sreča, da obstaja E kupe.

 
Vrednost.

Nič čudnega, da cena naročenega E kupeja lahko nanese skoraj dvakrat več od vstopnega zneska. Da, E kupe je dražji od limuzine, a razlog je očiten. Samo poglejte to 4,8 metra dolgo stvaritev, ki kljub vstopnemu dizlu ni počasna. Le divja ni.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.