PLUSI, MINUSI |
|
Plusi: o blika in izgled, športno poslanstvo, zvok motorja in izpušnega sistema, položaj za volanom, lega na cesti in vzmetenje, naveza motor-menjalnik-volan, oprema, stranski vrati nimata okvirjev, nostalični prijemi v notranjosti. Minusi: skromen prtljažnik, zgolj zasilna zadnja klop, nizko vstopanje |
V primeru cooper worksa gre za pravi dinamit, ki pa z umirjenim voznikom za volanom pokaže tudi povsem krotko plat. Najmočnejšega minija gre na zunanjosti prepoznati po zmerno modificiranih malenkostih, ki pa so prav tako na dosego drugim bolj pohlevnim minijem, zato ne gre govoriti o kakšnem dirkaškem nastopaštvu.
Praktično edina razlika, kateri gre verjeti, da pred vami stoji 211 konjski mini, sta znački john cooper works na vstopniku za zrak in zadku. Na bočni škrgi pa ni več napisa S. Vseeno pa ima works poseben vstopnik za zrak, bolj poudarjena bočna pragova, velik strešni spojler, ki je poleg strehe in vzvratnih ogledal odet v črno barvo (po želji kupca pa lahko ta material nadomesti še lažji karbon). Del serijske opreme so še posebna 17-palčna platišča, dodelave pa sta bila deležna še bolj športno in 10 milimetrov nižje nastavljeno podvozje, modificiran šeststopenjski menjalnik ter zmogljivejši zavorni sistem.
Voznik v prvem planu
V notranjosti gre za znano zgodbo, skopo odmerjen prostor namenjen do največ štirim
potnikom, čeprav bodo zadaj posedeni tam težko govorili o kakšnem večjem udobju. Je pa voznikov
delovni prostor toliko boljši, saj športna sedeža nudita odličen oprijem, položaj za volanom pa je
zahvaljujoč v vse smeri nastavljivemu volanskemu obroču prav tako na visokem nivoju. Pri tej
različici dobite že v osnovi športen trikraki volan, brez katerega si tega minija niti ne
predstavljamo. Športne so tudi stopalke, saj jih krasi aluminij. Ergonomija je tipična za tega
proizvajalca, vključno z ogromnim sredinskim merilnikom hitrosti, znotraj katerega je prostor našel
prikazovalnik avdio naprave, ki pa bi lahko bil večji in informacijsko bolj bogat.
Kakovost na visokem nivoju
Stikala in vzvodi so zmes nostalgije in modernega oblikovanja, na večih mestih pa mini
dokazuje svojo cenovno naravnanost, ki kaj drugega kot pregrešno draga ne more biti. Ženske potnice
bodo cenile veliki ogledali v senčnikih in možnost nastavljanja osvetlitve notranjosti v petih
barvah. Odlagalnih prostorov je dovolj, hvalimo tistega pred sopotnikom, predvsem zgornjega, ki je
dodobra skrit. Prtljažnik si s 160 litri komaj zasluži to ime. Proti doplačilu dobite predelne
mreže, ki ga naredijo odtenek bolj uporabnega. Podiranje klopi po polovicah pa prinese 680 litrov
velik prostor.
Surova moč, ki pa je lahko obvladljiva
Motorni sklop je prešel konkretne dodelave in sedaj zmore 155 kilovatov ali 211 KM. Navora
je za 260 Nm, kratkotrajno, zaradi funkcije overboost pa doseže znamko 280 Nm. Motorju do polne
sape pomagata dve turbopuhali, ki se delujeta izmenično. Rezultat tega je, da motor vleče že od
zelo nizkih 1.500 vrtljajev ko se vključi prva turbina, pri 3.000 prevzame vajeti druga. Ob polnem
plinu gre na prednji kolesni par kar preveč moči, tako da želi volan vozniku kar iztrgati iz
rok.
To se reši z trdnejšim oprijemom ravno prav odebeljene krožnice volana, če je
navora še vedno preveč, na pomoč pristopi elektronika.
PREBERITE ŠE:
Test mini clubman cooper
S
Cooper works je odlično vodljiv cestni dirkalnik, menjalnik pa celotni sliki lepo sledi. V skrajna kota potisnjeni kolesni osi sta zagotovilo za odlično smerno vodljivost in lego, zavore za učinkovito ustavljanje, ko se je potrebno ustaviti. Če v enačbo vključimo še izpušni sistem, ki bo poezija za voznike, ki jim teče bencin po žilah, potem je slika popolna, vi pa zaljubljeni in dobesedno zliti z avtomobilom.
Poraba pri tem naj ne bi igrala vidnejše vloge, saj ste, če boste lovili tovarniško navedeno povprečje, zgrešili bistvo tega mini dirkalnika. Testnik se je izkazal za veliko bolj žejnega, saj se je na 100 kilometrov oti zadovoljil z 11 litri goriva. Imeli pa smo občutek, da bi šlo tudi z poldrugim litrom ali več manj.
Užitek pred ceno
Cena je še ena stvar, ki jo morate, če ga želite posedovati, vzeti z rezervo. Osnovna cena
testnika namreč znaša 29.200 evrov, končna pa je slabih pet tisočakov višja. Da za to vsoto dobite
tudi veliko večje vozilo, ni potrebno poudarjati, je pa na mestu opazka, da ima redkokateri model
toliko duše in motor veselja do vrtenja.