Ministrica Bratušek o velikih spremembah pri vožnji motornih vozil

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob poslabšanju prometne varnosti na cestah napovedala več ukrepov za izboljšanje stanja.
Oglej si celoten članek

Predlog novele zakona o voznikih je po mnenju ministrice za infrastrukturo medresorsko usklajen. Predvidel bo, da bodo lahko motorna vozila (med katera se uvrščajo tudi električni skiroji) in mopedi, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro, v cestnem prometu vozile le osebe, starejše od 15 let. Preučujejo tudi možnost, da bi lahko osebe, ki bi prvič pridobile vozniško dovoljenje za vožnjo motornega kolesa kategorije A in predhodno še ne bi imeli dovoljenja kategorij A2 ali A1, določen čas po pridobitvi dovoljenja kategorije A vozili le motorna kolesa z močjo motorja do 35 kilovatov.

Na Ministrstvu za infrastrukturo, kjer so pripravili predlog novele zakona o voznikih, so pred dnevi navedli, da se uporaba lahkih motornih vozil – vključno z e-skiroji – med mladostniki v Sloveniji povečuje, kar prinaša višje tveganje za prometne nesreče. Trenutni predpis dovoljuje vožnjo otrokom od 12. leta, kar pa ne zagotavlja zadostne varnosti – podatki kažejo, da se število nesreč med mladimi 12–17 let povečuje, zlasti pri e-skirojih, so navedli na ministrstvu.

Foto: Saša Despot skuter

Te podatke so za Žurnal24 potrdili tudi na policiji. V zadnjih letih je bilo število prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi mladoletni kolesarji in vozniki e-skirojev, precej visoko, trend pa z leti narašča, smo poročali. Med letoma 2020 in 2024 se je število tovrstnih nesreč povečalo za skoraj 50 odstotkov – s 182 na 266 primerov.

Varnost poklicnih voznikov

Bratuškova je zadnje podatke sporočila ob robu dogodka, namenjenega poklicnim voznikom tovornih vozil in avtobusov, ki so ga v centru varne vožnje na Vranskem organizirali Agencija za varnost prometa (AVP) ter GZS in OZS.

"Poklicni vozniki so steber prometne varnosti in nepogrešljiv del sodobnega gospodarstva. Na Agenciji za varnost prometa zato posebno pozornost namenjamo njihovemu stalnemu usposabljanju, ozaveščanju in razvoju prometne kulture. Kljub vse naprednejšim tehnologijam v vozilih ostaja najpomembnejši varnostni dejavnik voznik sam," so v AVP v sporočilu navedli vršilko dolžnosti direktorice agencije Sašo Jevšnik Kafol.

Foto: Profimedia tovornjak kolo nesreča

Po podatkih AVP so bili letos do 7. novembra vozniki tovornih vozil in avtobusov udeleženi v 2410 prometnih nesrečah, povzročili pa so jih 1449. V teh nesrečah je umrl en voznik tovornega vozila, huje je bilo poškodovanih 12 voznikov tovornega vozila in 1 voznik avtobusa. Lani v vsem letu so umrli štirje vozniki tovornega vozila in en voznik avtobusa.

Med najpogostejšimi vzroki hudih in smrtnih prometnih nesreč, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil in avtobusov, so v zadnjih petih letih neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti, premiki z vozilom in nepravilna stran ali smer vožnje.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 21:13 8. November 2025.

    Moji družini je "ukradla" cca 7000 eur, ker je zaplenila delnice NKBM in jih dala tajkunski Probanki.

  • 18:57 8. November 2025.

    🌽=O🍌+A🥑=🤰.hehehe

  • 17:33 8. November 2025.

    Kdaj bo obvezna registracija kros motorjev,ki divjajo po naših travnikih in gozdovih? Ali bomo poklicali vojsko na pomoč lastnikom ?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.