Oblikovna sorodnost z 8C competizione je tam namenoma, gre pa za trivratno kombilimuzino z
izrazitim športnim značajem.
Zunanjost je prepletena s številnimi oblikovnimi podrobnostmi, ki naredijo mita posebnega, pa
naj to velja za kapljičaste prednje luči ali retrookrogle zadnje. Vmes je veliko dinamike in oblih
potez, tako da pogled nanj z nobenega zornega kota ni dolgočasen. Mita lahko krasijo tudi kolesa
velikega premera, za sedaj vse do 18 palcev. Voznikov delovni prostor je tako kot zunanjost
dinamičen in razgiban. Sedišče je postavljeno zelo nizko, prednja sedeža pa nudita izdaten bočni
oprijem. Merilniki pred voznikom so športni, glede na raven opremljenosti se grafika še spreminja
in stopnjuje.
Prostora je dovolj, na zadnji klopi pa čudežev ne gre pričakovati. To dovolj glasno povejo
tudi mere, saj mito v dolžino meri 406 centimetrov in je tako še najbližje konkurentom velikosti
grande punta. Je pa sedenje na zadnji klopi od slednjega malenkost boljše, enako se bo godilo
prtljagi, saj je prostora za odtenek več, in sicer 270 litrov.
Motorno paleto za zdaj sestavljata 1,4-litrski bencinski T-jet s 114 kW ali 155 KM in
1,6-litrski M-jet z 88 kW ali 120 KM. Ob koncu leta bodo na slovenski trg zapeljali še 1,3-litrski
M-jet in dva šibkejša 1,4-litrska bencinska motorja. Občutek med vožnjo je dober, preizkusili smo
bencinsko različico, za katero velja zelo enakomerno podajanje moči, navora pa je dovolj že od zelo
nizkih 1500 vrtljajev naprej. Menjalnik je vedno šeststopenjski ročni, pretikanje pa tekoče in
natančno. Vozniku je v pomoč tudi zelo širok nabor kratic, od katerih omenimo le napredni VDC, hill
holder za pomoč pri speljevanju v klanec in sistem Q2, ki izboljšuje prenos navora na kolesa in
tako posnema delovanje samoblokirnega diferenciala. Tu je še sistem D. N. A., ki je serijski na
vseh vozilih s sistemom VDC, omogoča pa izbiro načina vožnje dynamic, normal in all weather. Sistem
je vzet iz superšportnih avtomobilov in je prvič na voljo pri alfi mito. Sistem deluje tako, da
glede na vklopljen program prilagodi delovanje motorja, serva, VDC sistema, menjalnika in
vzmetenja.
Mita odlikuje tudi bogat nabor serijske in dodatne opreme, vključno s kompletom nalepk in
drugih dodatkov, s katerimi lahko svojega mita naredite res posebnega. Bogato je tudi področje
infotelematike, saj imajo miti serijsko dodan sistem Blue me, po želji pa ga lahko stranka še
nadgradi s prenosno navigacijsko napravo magneti marelli ali s klasično fiksno z velikim barvnim
zaslonom. Posebnost je test alkohola, s katerim pred začetkom vožnje preverite stanje alkohola v
krvi. Komplet je na voljo proti doplačilu in vozniku ob povečanem nivoju ne onemogoči vožnje.
Cene se gibljejo od 18.790 evrov, kolikor stane bencinska različica z osnovnim paketom opreme
progression. Tisočaka dražja je enako opremljena dizelska različica. 19.690 evrov stane bencinska z
bolje založenim paketom opreme distinctive, dizelska je še tisočaka dražja. Uvoznik namerava letos
najti 35 kupcev, za prihodnje leto pa bo teh okoli 80. Mita so začeli pri nas tržiti komaj slab
mesec za italijanskim trgom, spodbudni pa so tudi dobavni roki, ki trajajo 2-3 mesece, ampak le v
primeru posebnih naročil. Drugače so mnogo krajši.
MITOloška privlačnost
Tako kot alfa 8C competizione je mito narejen, da obrača glave mimoidočih. Z njim želijo pri torinskem proizvajalcu zapolniti vrzel pod modelom 147 in konkurirati manjšim športnikom, ki jih tudi v tem velikostnem razredu ne manjka.