Modeli econetic še čistejši

Foto: Žurnal24 Pri Fordu pospešeno razvijajo nove tehnologije, ki bodo izpuste zmanjšale še za
Z direktorjem Fordovega tehnološkega oddelka Andreasom Schamelom smo spregovorili o razvoju ekoloških vozil, predvsem pa o novostih pri Fordovih modelih econetic.
Oglej si celoten članek

Za začetek nam razložite, kaj sploh pomeni econetic?
Econetic je skupek tehnologij, združenih v celoto, od aerodinamike do nastavitev na elektroniki, uporabili smo pnevmatike z nizkokotalnim uporom, znižali smo vzmetenje, focus ima tudi sistem start/stop, na menjalniku smo spremenili prestavna razmerja, uporabili smo nizkoviskozno olje za menjalnik, ki je zelo učinkovito pri zmanjševanju izgub energije. V prihodnosti bodo imeli tudi drugi Fordovi modeli, ki niso iz družine econetic, vgrajene te sodobne tehnologije.

Kaj bo naslednji korak pri razvoju Fordovih
modelov econetic?
Vnaprej ne smemo izdajati, kaj razvijamo. Smo pa na tem področju zelo dejavni. Za zdaj lahko rečem, da bomo v bližnji prihodnosti še za 10 odstotkov znižali porabo in izpust škodljivih emisij v okolje. To bomo med drugim storili z novimi tehnologijami na področju učinkovitih in do okolja prijaznih agregatov z nizkimi emisijami CO2.

Koliko je nižja poraba med vožnjo odvisna od voznikov samih?
Seveda je zelo pomembno, da zna voznik uporabljati vse sisteme, ki jih avtomobil premore. Le tako bo dosegel tovarniško izmerjeno porabo. Svoje sile bomo tudi v prihodnje usmerili v to, da modele econetic opremimo s tehnologijo, ki bo vozniku pri tem v pomoč. Na zaslonu na osrednji konzoli se mu bodo izpisovali vsi pomembni podatki, povezani z ekovožnjo. Naši testi kažejo, da lahko voznik s svojim znanjem o avtomobilu in načinom vožnje privarčuje tudi do 30 odstotkov goriva.

Foto: Žurnal24 Ford econetic Schamel Econetic modeli so pri Fordu trenutno štirje. Nameravate te tehnologije razširiti tudi na večje modele, kot je S-max?
Ne vem, ali ima to smisel. V galaxy in S-max so in bodo vgrajeni vsi napredni sistemi, ki jih razvijamo, vendar pa vse lastnosti, predvsem kar zadeva spremembe na motorju, niso vedno primerne za večja in težja vozila, saj bi s tem težko zadovoljili kupce. S-maxu in galaxyju smo namenili zmogljivi bencinski štirivaljnik EcoBoost in menjalnik powershift z dvojno sklopko.

Kakšen napredek lahko pričakujemo na področju uporabe novih materialov?
Temu področju, na katerem smo v zadnjem desetletju že naredili velik korak naprej, bomo tudi v prihodnosti namenili zelo veliko pozornost. Ne smemo še pričakovati masovno pojavljanje delov iz karbonskih vlaken, saj so takšni materiali predragi za masovno proizvodnjo. Za nas je primernejša večja uporaba aluminija, predvsem pa posebnih lažjih in vzdržljivih plastik, ki bodo konstrukciji posameznih komponent avtomobila zagotavljali trdnost in posledično varnost, hkrati pa bo vožnja v takih avtomobilih še udobnejša.

Je econetic le naslednji korak do masovnega pojava hibridov in povsem električnih vozil ali je dolgoročno v vaših načrtih?
Pri Fordu razmišljamo globalno. Evropa je še vedno zelo naklonjena učinkovitim dizelskim motorjem, v ZDA prodamo že veliko hibridov in električnih vozil. Vendar se tudi stanje v Evropi počasi spreminja. Sistem start/stop je prvi korak k hibridizaciji. S pomočjo econetic preizkušamo tudi sisteme, ki bodo vgrajeni v hibride in električna vozila, za katere verjamem, da jih bodo s časoma sprejeli tudi vozniki.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.