Mojster v prilagajanju

Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L
Test Fiat 500L. Zaradi velikosti in prilagodljivosti je lahko prvi družinski avtomobil. 1,4-litrski bencinski motor je namenjen zelo umirjenim voznikom.
Oglej si celoten članek

500L si z legendarnim fiatovim imenom 500 deli le ime in deloma oblikovne zunanje in notranje elemente, ki so le pika na i modnemu modelu, ki je z obliko in dvobarvno karoserijo prav gotovo posebnež na avtomobilskem trgu.

Trenutne smernice avtomobilske industrije narekujejo, da morajo biti vozila pregledna in uporabna, in prav to je glavni adut testnika. Postavljen je na izboljšano puntovo platformo, a je zaradi visoke karoserije in velikih steklenih površin občutno bolj prostoren spredaj in zadaj.

Pozornost na detajlih

Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Sedi se visoko in pregledno. Kamere za pomoč pri vzvratni vožnji sploh ne potrebujemo, parkirna tipala zadaj so dovolj. Stikala niso razmetana po armaturni plošči, temveč so pregledno zbrana na ali ob volanu in na sredini armaturne plošče. Osrednji del armaturne plošče je petpalčni zaslon na dotik, ki med drugim ponuja dostop do spleta in spletnega radia, priklopi se lahko prenosna navigacijska naprava, a nekoliko razočara z ločljivostjo grafike. Programska oprema je nadgrajena z uporabno aplikacijo eco-friendly, ki je pravzaprav voznikov ekovodič, ki v realnem času računa in vozniku posreduje podatke o njegovi vožnji ter ga z grafi in z različnimi barvami opozarja, kdaj je vozil potratno in kdaj varčno. Tako je mogoče privarčevati za kakšno kavo, ki jo pravzaprav lahko skuha kar avto sam, saj si lahko voznik na spisku dodatne opreme omisli pravi kavni avtomat lavazza (260 evrov dodatka).

Da Italijani znajo pihati na dušo potnikom, dokazujejo številni modni detajli, kot je armaturna plošča v barvi karoserije ali pa "manšetni gumb" na prestavni ročici menjalnika z znakom 500, ki ga najdete tudi na stebričku na zunanji strani vrat.

Mali dostavnik

Centimetrskemu udobju v vse smeri ne sledi udobje sedežev. Sedalni del je prekratek, premalo je tudi bočnega oprijema, zato predvsem v hitrejših in ostrejših ovinkih telo hitro pobegne iz objema sedeža.

Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L 500L je glede na prostornost brez težav prva družinska izbira v vsaki garaži. Prtljažni prostor v osnovi meri 400 litrov, a lahko zadnjo klop s potegom na ročico vzdolžno prilagajamo za največ 12 centimetrov. S potegom ročice tako prtljažnik povečamo na 453 litrov, če pa do naslonjal prednjih sedežev prekucnemo še zadnjo klop, dobimo ravno površino in 1.310 litrov prostornine. Takrat je prevoz otroških vozičkov ali opreme za aktivno preživljanje prostega časa lahkotno opravilo. V zadku lahko prevažamo predmete do dolžine 2,40 metra.

Za nameček lahko v standardni poziciji prtljažnega prostora ločilno polico prilagajamo v dva nivoja, kar je priročno, ko prevažamo umazane ali krhke predmete, ki jih ni treba pomešati z drugo prtljago.

Višja karoserija in 1.320 kilogramov nista najboljša kombinacija z 1,4-litrskim atmosferskim bencinskim agregatom. Pomanjkanje konjenice in predvsem navora se pozna pri vsakršnem pospeševanju. 13 sekund potrebuje, da z mesta pospeši do 100 km/h, vedno ko zavremo, pa potrebujemo veliko časa, da agregat s 70 kilovati moči spet pride do sape. Vožnja na visokih vrtljajih je skoraj nujna, pri tem pa je treba zaradi pomanjkanja navora (127 Nm) neprestano posegati po sicer privlačni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Se pa dobro obnese pri višjih hitrostih na avtocesti, ko vozilo lepo jadra, v pomoč pa mu je tudi dolgo prestavno razmerje šeste prestave.

Foto: Anže Petkovšek Fiat 500L Na avtocesti je dobra tudi zvočna izolacija, vožnja pa je zahvaljujoč mehkeje nastavljenemu podvozju in tempomatu udobna tudi za potovanja na dopust. Okreten in stabilen je tudi v mestih, kjer je dober tudi volanski obroč, ki s pritiskom na stikalo postane še udobnejši za vijuganje. Računajte z okoli sedmimi litri porabe.

Z dva tisoč evri popusta in ceno 15.540 evrov ostaja dostopen širšemu krogu voznikov.

Podatki o vozilu: (Fiat 500L 1,4 16v pop star)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.368 ccm
Najvišja moč: 70 kW (95 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 127 Nm pri 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.147 x 1.784 x 1.658, medosna razdalja 2.612
Najvišja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 12,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 400/453/1.310
Poraba na testu: 7,2 litra, 145 g CO2/km
Cena (v evrih): 12.490 (osnovni)/15.540 (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.