Policija bo do 13. aprila po vsej državi izvajala preventivno akcijo z naslovom Vozniki motornih enoslednih vozil. Namen akcije je vplivati na vedenje voznikov omenjenih vozil.
Poleg tega pa tudi opozoriti druge udeležence cestnega prometa, da so motoristi
znova na cestah, cilj pa je posredno zmanjšati posledice prometnih nesreč. V Sloveniji namreč iz
leta v leto narašča število registriranih motornih enoslednih vozil, kar se že nekaj let čuti tudi
na cestah. Takšna vozila spadajo med bolj rizična prevozna sredstva, saj v primeru nesreče
omogočajo manjšo zaščito vozniku kot druga motorna vozila.
Največ nesreč spomladi
Nasveti policistov
♦ Motoristi naj se v levih ovinkih izogibajo sredinske črte, sicer je njihova glava tudi
meter globoko po smernem vozišču za nasprotni promet.
♦ Če nimajo ABS-zavor, naj v dežju ali na spolzkem vozišču ne zavirajo na talnih označbah.
♦ Predvsem v ovinkih naj se motoristi izogibajo asfaltnim površinam, na katerih je
posut pesek, razlito olje in podobno.
Kritični so predvsem spomladanski meseci, ko vozniki motornih enoslednih vozil
še niso dovolj kondicijsko pripravljeni na vožnjo, s cest pa še ni odstranjen pesek, ki je ostal od
posipanja v zimskem času. Tretji dejavnik, ki vpliva na varnost navedenih vozil, je, da drugi
udeleženci v prometu v tem času še niso povsem vajeni motoristov. Doslej je bilo poleg represivnega
ukrepanja zoper voznike ogromno dela in truda vloženega v preventivno delovanje in izboljšavo
cestne infrastrukture. S podobnimi metodami dela se ukvarjajo tudi v drugih evropskih državah,
rezultati pa so različni in odvisnipredvsemod vozniške kulture.
Resolucija v nacionalnem programu
Spomnimo, da je vlada v skladu z lani sprejeto resolucijo o nacionalnem programu
varnosti cestnega prometa za obdobje od 2007 do 2011 sprejela obdobni načrt za zagotavljanje
varnosti cestnega prometa za leti 2008 in 2009. Ta je usmerjen na pet ključnih področij, in sicer
hitrost, alkohol, uporabo varnostnega pasu, varnost pešcev in varnost voznikov enoslednih vozil.
Sicer pa Sloveniji tudi lani ni uspelo izboljšati prometne varnosti, kar pomeni, da bo v poročilu
EU o prometni varnosti spet izpostavljena kot država, ki zaostaja pri doseganju njenih ciljev
zmanjševanja števila umrlih v prometnih nesrečah.
Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.