Na Krvavcu smo preizkusili novega Volkswagnovega delavca

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok
Volkswagen je obudil svoj poltovornjak amarok, ki smo ga lahko na kratko preskusili na Krvavcu.
Oglej si celoten članek

S tem so pri Volkswagnovem slovenskem uvozniku po nekaj letih premora spet zaokrožili ponudbo lahkih gospodarskih vozil, ki jih, kot je povedal direktor znamke Volkswagen Mark Škriba, uspešno prodajajo.

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

V tem segmentu tesno tekmujejo predvsem s francoskim Renaultom, od katerega se po prodaji lani ločili celo zgolj za eno vozilo. Lani se je sicer njihov tržni delež zmanjšal, saj so imeli težave z dobavami, vendar za letos proizvodnja kaže dobro in optimistično gledajo na drugo polovico leta

V tem pogledu bo pomembno vlogo igral tudi novi volkswagen amarok, s katerim bodo nastopili v segmentu, ki pri nas realno sega do približno 500 vozil na leto. Ko so leta 2012 predstavili amaroka prejšnje generacije, so jih prodali približno 70-80, v naslednjih letih pa se je število prodanih gibalo med 50 in 60 vozili. Letos bi jih radi prodali približno 80 in z njimi prevzeli več kot 20 odstotkov trga poltovornjakov, s katerega se je v zadnjih letih poslovil marsikateri amarokov tekmec.

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

Za delavce in aktivne ljudi

Kot je povedal produktni vodja za amarok Boštjan Kunaver, Volkswagnu poltovornjaki niso tuji, saj so prvega izdelali že leta 1952 na osnovi tedanjega transporterja T1. Prevažal je lahko do 750 kilogramov tovora. Poltovornjak je bil tudi prvi caddy, ki so ga leta 1978 izdelali na osnovi volkswagna golfa, leta 1987 pa so začeli prodajati volkswagen taro, ki je bil v bistvu preimenovana toyota hilux. Za južnoameriški trg izdelujejo tudi VW sierro, majhen poltovornjak na osnovi južnoameriškega volkswagna gola.

Čeprav bo na nekaterih trgih na voljo tudi z enojno kabino, bo novi volkswagen amarok možno v Evropi kupiti le z dvojno kabino. Pri nas bo za snovni amarok s šibkejšim dvolitrskim turbodizlelskim štirivaljnikom treba odšteti vsaj 48.942 evrov, najbolje opremljena amaroka panamericana  in aventura pa bosta s 3-litrskim motorjemV6 stala najmanj 67.298 oziroma 68.799 evrov.

Poltovornjaki so bili v začetku seveda predvsem delovni stroji, potem pa so začeli po njih povpraševati tudi zasebniki, ki so si v njih želeli dvojnih kabin, stalnega štirikolesnega pogona in dodate opreme, skratka ljudje z aktivnim življenjskim slogom. Tem so pri Volkswagnu ustregli že z dobro opremljeno prvo generacijo, ki se je po obnovi leta 2006 z motorjem V6 povzpela tudi v razred razkošnih SUV-jev. In to zgodbo nadaljuje tudi novi amarok, ki je plod sodelovanja med Volkswagnom in Fordom.

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

Plod sodelovanja

Pri Volkswagnu ne skrivajo, da brez tega sodelovanja novega amaroka ne bi bilo, saj so stroški razvoja visoki, izkupiček od njegove prodaje pa prenizek, da bi upravičil samostojni razvoj. Tudi izdelovali ga bodo v skupni tovarni v Južni Afriki. Vendar pa dodajajo, da pri njegovem razvoju ni šlo zgolj za prevzem Fordove poltovornjaške platforme, ampak so inženirji obeh znamk od samega začetka sodelovali pri razvoju projekta v Avstraliji.

Novi VW amarok se tako že po zunanjosti precej razlikuje od novega rangerja in oblikovne smernica na sodobnejši način povzema po svojem predhodniku, zato ima samosvoj značaj, ki ga naredi nezmotljivo volkswagna. Kot smo videli na predstavitvi, to v živo velja še bolj kot na fotografijah,

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

Amarok je sicer z novo generacijo precej zrasel in v dolžino meri 5,35 metra, v višino 1,888 metra, v širino pa je ostal enak. Še najbolj se je podaljšala medosna razdalja, ki po novem meri 3.27 metra. To sicer ne voliva toliko na prostornost kabine, kot na manjša previsa, ki omogočata vstopni kot 30 stopinj in izstopni kot 26 stopinj. Tudi možnosti brodenja se je s pol metra povečala na 80 centimetrov globoko vodo.

Novi amarok ima nosilnost od 885 do 1.125 kilogramov, kar je približno 100 kg več od predhodnika, skupna dovoljena masa skupine vozil pa lahko sega do 6,5 tone, kar pomeni, da lahko amarok vleče zavirano prikolico do največje mase 3,5 tone. Tovor na kesonu je mogoče dodatno zavarovati s pomočjo pritrdilnih obročkov, ki zdržijo natezno obremenitev do 400 kilogramov. Omeniti velja, da centralno zaklepanje zdaj vključuje tudi zaklepanje zadnje stranice kesona, ki je lahko v vrhnjih opremah zavarovan z električnim ali mehanskim rolojem.

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

Razkošna kabina

Notranjost novega amaroka je urejena povsem sodobno in  skladu z smernicami osebnih vozil, kar pomeni, da je vozniku lahko na voljo digitalna armaturna plošča z 8- ali 12-palčnim zaslonom, vsem potnikom pa 10,1-ali 12 palčni zaslon infozabavnega sistema. V kabini so na voljo tudi ozvočenje znamke Harman Kardon, možnost brezžičnega polnjenja pametnega telefona, ambientalna osvetlitev, zagon brez ključa ter električna ročna zavora, torej stvari, ki smo jih vajeni iz osebnih avtomobilov. Stopenj opreme je pet, od osnovne amarok, do srednjih light in styling ter najbolj izčrpnih aventure in panamericane. Aventura je bolj "life style", panamericana pa bolj terensko uglašena. Vozniku bo sicer na voljo tudi več kot 20 asistenčnih sistemov, med katerimi kot pomembno novost izpostavljajo asistenco za menjavo voznega pasu s pokrivanjem prikolice.

Amarok bo v svetu na voljo z vrsto motorjev, v Sloveniji pa bodo lahko kupci izbirali med tremi, dvema turbodizelskima motorjema z delovno prostornino 2,0 litra in močmi 125 ali 151 kilovatov ter 3-litrskim turbodizelskim motorjem V6 z močjo 177 kilovatov. Osnovni motor bo na voljo s šeststopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom z ročnim vklopom, ostala dva motorja pa  kombinaciji z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom in elektronsko upravljanim štirikolesnim pogonom z možnostjo funkcije samodejnega razporejanja pogona, pri katerem je večina navora na zadnjih kolesih, po otrebi a se preko lamelne sklopke prerazporeja na sprednji kolesi.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot predstavitev VW Amarok

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.