Nad radarje z omejevalniki hitrosti

Foto: Katarina Pernat
Foto: Katarina Pernat
"Voznik, ki ni vajen spremljati kontrolnih naprav v avtomobilu, bo imel s tem velike težave,“ o postavitvi novih radarjev v Mariboru in nadzoru pravilne hitrosti meni inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan.
Oglej si celoten članek

"Govorimo o veščini obvladovanja avtomobila, ki za veliko večino voznikov predstavlja velik problem, saj se morajo osredotočati na to, da spremljajo merilnik hitrosti v avtomobilu,“ meni Brane Legan in dodaja, da so omejitve hitrosti postavljene z razlogom.

"Hitrost v naselju je zmeraj razlog za neko omejitev. Ko govorimo o hitrosti 50 kilometrov na uro (km/h), vemo, da je ta tista, pri katerih lahko voznik pravočasno vidi oziroma prepoznava vse posebnosti ob cesti in na cesti oziroma ulici. Pri tej hitrosti lahko spremlja vse prometne znake, ki ga obveščajo in napovedujejo prometni režim v nadaljevanju vožnje, ter jih zato pravočasno prouči in se v nadaljevanju nanje tudi pravilno odzove,“ pojasnjuje inštruktor AMZS.

Bojazen voznikov ob novih radarskih merilnikih, ki so razgreli ozračje med vozniki v Mariboru, je, da bodo nehote prekoračili hitrost in zato plačali kazen. Legan pravi, da vzrok tiči v tem, da do zdaj nismo znali nadzorovati svoje vožnje, ampak smo vozili po občutku, brez upoštevanja omejitev: "Tukaj se pojavlja kar nekaj problemov. Pri višjih hitrostih je precej težje nadzirati hitrost kot pri nižjih. Pri 50 km/h na uro v naselju voznik lažje spremlja kontrolne naprave in kratek čas posveti preverjanju hitrosti merilnika ter se posveča vožnji v prometu. Ob postavitvi radarjev se pogosto izkaže, da sploh ne znamo voziti po omejitvah,“ dodaja Legan.

Učinkovit nadzor nad hitrostjo je tempomat, pri katerem nastavimo želeno hitrost, avtomobil pa potem to hitrost sam vzdržuje. Drugi učinkovit sistem je omejevalnik hitrosti, pri katerem voznik prav tako določi najvišjo dovoljeno hitrost, sistem pa preprečuje, da bi presegli nastavljeno hitrost. Z obema sistemom je opremljena večina novih vozil; če ne serijsko pa so na voljo za doplačilo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 10:13 7. November 2012.

    on ne zna odgovarjat on zna samo kmetovat pardon, pametovat! Primerjava da je tele, je žalitev za teleta (živalske vrste)!

  • 20:37 24. Oktober 2012.

    legan,bil si tele in ostal si tele.a še nisi v penziji...nakladaš kot maloumen,kar tudi si in si vedno bil..

  • 17:57 24. Oktober 2012.

    Mislim da je ta Legenda(legan) , že enkrat pametoval za varčno vožnjo, da se kao voziš v 5 prestavi 50km, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.