Najbolj trendovski mercedes že na naših cestah

Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQA
EQA je vstopni električni mercedes. A vstopni ne pomeni, da temu kompaktnemu suvu primanjkuje naprednosti in udobja. Zdaj že vozi tudi med nami.
Oglej si celoten članek

Mercedes-Benz je v Slovenijo poslal svojo novo, poleg obstoječih EQC in EQV celo najmočnejše orožje med novo generacijo električnih vozil. Sicer pri nas nimamo velikih metropol, katerim je najbolj namenjen, vseeno pa bo model EQA gotovo zanimiv tudi za številne slovenske kupce obeh spolov, ki hkrati cenijo premijsko vsebino pri vsakdanji uporabnosti, a so tudi ozaveščeni glede prehoda na bolj trajnostni način prevoza. 

Več kot le električni GLA

EQA svojih tesnih povezav s klasičnim GLA ne more skriti, niti jih noče. Tako so zunanje mere podobne (v dolžino 4,46 metra), večina osnov je znanih tudi v notranjosti. Vseeno pa se od brata pomembno razlikuje. Prednji del ima polno masko, odbijač in luči pa so oblikovani tako, da jasno odražajo gene nove družine EQ. Oba žarometa sta povezana s svetlečo letvijo, različica opreme AMG line pa ima še kromirani letvi prek maske in bolj izrazit odbijač. Zanimiv detajl je izboklina na motornem pokrovu, kot da je spodaj nekaj velikega. Od boka razen dodatnega napisa na prednjem stebričku ni razlik z GLA, zadaj pa luči na sredini prav tako povezuje svetlobna letev. Posledično se je nižje na vedno elektrificiranih prtljažnih vratih preselil znak, tudi tablica se je preselila navzdol na odbijač. Avto je bolj aerodinamičen, za osnovno različico navajajo podatek Cd 0,28.

Zanimiva posebnost: ključa lahko dobite v različnih barvah - enega v roza barvi zanjo in drugega črno srebrnega zanj.

Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA

Poleg klasične (progressive) in bolj športno našpičene AMG line opreme je prvo leto proizvodnje v razpolago tudi Edition 1. Gre za AMG line, skrižan z dodatnim Night paketom, kar prinaša več atraktivne črnine in tudi ekskluzivna 20-palčna platišča v bakreni barvi. 

V notranjosti so osnove, torej velika in v eno celoto združena 10,25-palčna zaslona, volan, sredinske tipke in druge lastnosti znane že iz GLA. Novi pa so tipi oblazinjenja in "bakreni" vložki v zračnikih, pri čemer so uporabili tudi reciklirane materiale. AMG line oprema deluje najbolj športno, Edition 1 je najbolj premijska, medtem ko je dodatna "electric art" oprema po sestavi in videzu najbolj okoljsko napredna. Serijska je ambientalna svetloba, novost za znamko pa v "perforirani" svetlobi osvetljen predel pred sovoznikom. 

V primerjavi z GLA pa je nekoliko zmanjšan prtljažnik, osnovnega je 340 litrov, prednjega "frunka" nima.

Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA

EQA bo na voljo v treh različicah pogona. Vstopni in verjetno najbolj razširjeni bo model 250, pri katerem asinhroni motor poganja prednji kolesni par z močjo 140 kilovatov in 375 Nm navora. To je dovolj za pospešek do prvih 100 km/h v 8,5 sekunde, hitrost pa je vedno omejena na 160 km/h. Motor se napaja iz baterije v dnu avta s skupno uporabno kapaciteto 66,5 kWh. Obljubljena poraba je 15,7 kWh na 100 kilometrov, po WLTP ciklu bi z enim polnjenjem prišli 426 kilometrov daleč.

Stopnico višje je EQA 300 4MATIC. Ime pove, da gre za štirikolesni pogon, saj je na zadnjo os nameščen še sinhroni motor. Ta tudi prevzema večino dela pri poganjanju avta. Skupna moč je 168 kW, pospešek pod sedmimi sekundami, certificiran doseg po WLTP pa je celo nekaj kilometrov daljši zaradi boljšega izkoristka motorja. Na vrhu ponudbe pa je še različica EQA 350 4MATIC z 215 kW, pri kateri drugih posebnosti ni, razen večje moči in navora ter šprinta do sto v že 5,8 sekundah.

Avto omogoča hitro polnjenje, kar pomeni, da bi na ultrahitri polnilnici z močjo 100 kW od 10 na 80 odstotkov "skočili" v 30 minutah. Na 11-kilovatni polnilnici se povsem napolni v slabih šestih urah. Junak, ki bi se odločil za šuko vtičnico, bo čakal 30 ur. Velja omeniti, da bodo pri Mercedesu tudi v naši državi kmalu, predvidoma prihodnje leto, začeli tržiti svojo storitev Mercedes Me Charge. Gre za koncept poenostavljenega priklopa na polnilno postajo. Za slovenske stranke bodo sklenili pogodbo z dvema vodilnima upraviteljema javnih polnilnic, Elektro Ljubljana in "podjetjem, ki je sicer bolj znano po naftnih derivatih."

Na baterijo proizvajalca CATL pri Mercedesu dajejo osemletno garancijo ali vsaj 160 tisoč prevoženih kilometrov. Je pa treba avto enkrat na leto pripeljati na servisni pregled. 

Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA

Glede asistenčnih sistemov EQA nudi podobno zmogljive pomočnike kot GLA, pri tem si kupec lahko pomaga s tremi stopnjami tehničnih paketov. Za razliko od brata pa nima opcije matričnih žarometov. Razlog je v vplivu na porabo in ceno. Omeniti je treba navigacijsko napravo, ki preračunava potrebne postanke in doseg na podlagi stanja baterije, pa tudi glede na vremenske okoliščine in slog vožnje voznika. Tako lahko predlaga tudi več krajših postankov namesto enega daljšega, pa bo voznik še vedno prej na oddaljenem cilju. Poudarjajo dodatno zaščito pred zunanjim hrupom, ki pri električnih avtih pride prej do izraza.

EQA bo hvalevredno lahko imel tudi vlečno kljuko. Pri različici 250 bo najtežja prikolica tehtala do 750 kilogramov, pri močnejših dveh pa do 1.800 kilogramov. 

Cena za EQA 250 starta pri 55.200 evrih, kar je še znotraj meja za subvencijo Ekosklada. Močnejši EQA 300 s štirikolesnim pogonom se začne pri 60.200 evrih, EQA 350 pa pri 63.200 evrih.

Glede napovedovanja dobav in prodaje vladajo izrazito neprijazni časi. Pri uvozniku si za začetek želijo prodati 15 najmanjših Mercedesovih naprednežev. 

Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Daimler Mercedes EQA Foto: Andrej Leban Mercedes-benz EQA Foto: Andrej Leban Mercedes-benz EQA Foto: Andrej Leban Mercedes-benz EQA

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.