Najhitrejši GM-ov model vseh časov

Foto: Žurnal24 Corvette zr1 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
S prihodom na tržišče prihodnje leto bo corvetta ZR1 postala najhitrejši in hkrati najmočnejši avtomobil v zgodovini General Motorsa.
Oglej si celoten članek

Poganjal jo bo popolnoma nov motor, nova corvetta pa bo predstavljala nekaj več kot le ameriški mišičastni štirikolesnik. Popolnoma nov motor nosi oznako LS9. Gre za 6,2-litrski osemvaljnik podprt z rootsovim kompresorjem (0,72 bara). Motor lahko iztisne najvišjo moč 462 kW/628 KM pri 6.500 vrt/min in kar 807 Nm navora pri 4.000 vrt./min. Tako vsaj kažejo zadnje informacije.

To še ni vse. Gre za prvega v nizu t. i. small block motorjev, ki bodo predstavljeni v bližnji prihodnosti. Podatki kažejo, da motor 224 kW/304 KM doseže pri 3.000 vrt/min, medtem, ko je pri 1.000 vrt/min dostopnih že 434 Nm navora. Dodajmo, da je 90 odstotkov navora dostopnega v širokem razponu od 2.600 do 6.000 vrt/min. To omogoča pospeške primerljive dvokolesnim zverinam, oziroma pospešek do 96 km/h v 3,7 sekunde in najvišjo hitrost 319 km/h.



Da gre za vrhunski proizvod kaže tudi podatek, da proizvodnja motorjev temelji na ročnem delu in to v maloserijski proizvodnji v tovarni v Wixomu (Michigan). Motor je izdelan iz izbranega materiala, pri čemer so uporabili tako aluminij, kot titan. Nov je tudi šeststopenjski ročni menjalnik, tremecov TR6060. Poleg motorja so posebnost ZR1 tudi elementi karoserije izdelani iz karbona. Tu so še močnejše zavore s keramičnimi diski premera 394 mm. Točka na i so sterling silver aluminijasta platišča, 19-palčna spredaj in številko večja zadaj.

Tudi vse to povedano za nekatere ni dovolj. Na številnih spletnih forumih so se oglasili ljubitelji corvette, ki menijo, da 100KM/l ni dovolj, oziroma, da serijska izvedba veliko zaostaja od obljubljenih 750 KM. Njihov zadnji up je še vedno zamisel o corvetti, ki bi imela še močnejši motor. Slednjega naj bi vgradili centralno, takoj za sedeži. O možnosti takšnega modela bodo odločili poslovni rezultati in rezultat raziskave o pripravljenosti ameriškega tržišča, da sprejme še enega od zelo dragih, spet ameriških športnih modelov.



Svetovna premiera različice ZR1 je napovedana za januarski avtomobilski sejem NAIAS v Detroitu. Pričakovana cena za enega od 2.000 predvidenih primerkov je manj kot 100.000 ameriških dolarjev, kar je vseeno dvakrat manj od evropske konkurence.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.