Največje avtomobilske inovacije zadnjih 10 let

Foto: Toyota
Foto: Toyota
V nemškem inštitutu CAM (Center of Automotive Management) so naredili izbor desetih najbolj pomembnih inovacij v avtomobilski industriji v zadnjih desetih letih (2005- 2015). Na prvo mesto so se zavihteli pri Toyoti.
Oglej si celoten članek

Toyota mirai, serijsko vozilo na gorivne celice, je najbolj pomembna inovacija v svetu avtomobilizma v zadnjih desetih letih, so prepričani v nemškem neodvisnem inštituru CAM.

S prvimi naročili evropskih kupcev, najprej so na vrsto prišli Nemci, Danci in Britanci, mirai, vozilo s pogonom na vodik, z nič emisijami, piše novo poglavje v avtomobilski industriji. Da bi sestavili seznam so pri CAM, na čelu s profesorjem Dr. Stefanom Bratzelom, podrobno pregledali več kot 8.000 novih inovacij v obdobju od leta 2005 do 2015. Ocenjevali so na podlagi sprejemljivosti inovacije za trg in industrijo, kot tudi inovativnost izdelka.

Zmagovalec je torej prva serijska limuzina s pogonom na gorivne celice, ki je na voljo širši javnosti.

Prvo mesto: Toyota mirai

Štirivratno limuzino poganja elektromotor, ki ga žene energija iz gorivnih celic. Ta se pridobiva z reakcijo med vodikom in kisikom, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt pa je voda. Moč pogona je 114 kilovatov (155 KM), z enim polnjenjem pa zmore pot 483 kilometrov. Rezervoar je poln v petih minutah. Pospešek od 0 do 96 km/h je devet sekund, prožnost pa izkazuje pri srednji hitrosti, saj med 40 in 65 km/h minejo le tri sekunde.

Drugo mesto: Tesla model S

Tesla model S v najmočnejši izvedenki požene od 0 do 100 km/h že v 3,2 sekunde, kar je podobno hitro kot to zmore mclaren 650 S. S polnimi baterijami je doseg okoli 450 kilometrov. Na voljo je z naprednim "avtopilotom", kar pomeni, da je sposoben s pomočjo radarja dolgega dosega, kamer in 360-stopinjskega sonarja prepoznavati objekte okoli sebe, vključno znake, otroke in celo pse. Avtomobil lahko v garaži parkira sam brez prisotnega voznika, samodejno prižge klimatsko napravo še pred potovanjem ali pa prepoznava ovire na cesti.

Tretje mesto: Toyota plug-in hibrid

Pri CAM pojasnjujejo, da je priključni hibrid prvi v svojem razredu, saj je bil prvi priključni hibrid v serijski proizvodnji, ki ga je mogoče polniti na katerikoli vtičnici, pri čemer v kombiniranem ciklu porabi vsega 2,1 litra bencina na 100 kilometrov poti, v zrak pa na kilometer poti izpusti vsega 49 gramov CO2.

Četrto mesto: Daimlerjev sistem distronic plus

Tempomat varnostne razdalje distronic plus s krmilnim asistentom je na voljo v novem mercedesu razreda S, še bolj napreden sistem pa lahko prihodnje leto pričakujemo v novem mercedesu razreda E. Razširitev funkcij, ki jih nudita tempomat varnostne razdalje distronic plus in tempomat varnostne razdalje distronic plus s krmilnim asistentom in funkcijo Stop&Go Pilot predstavlja prve korake na poti do avtonomne vožnje: edinstveno omrežje inteligentnih sistemov omogoča, da vozilo vzdržuje optimalno razdaljo do vozila spredaj pri hitrostih od 0 do 200 km/h, poleg tega pa ohranja smer vožnje po sredini voznega pasu v blagih ovinkih ter sledi vozilu spredaj.

Peto mesto: Volkswagen XL1

VW XL1 je predvsem laboratorij naprednih tehnologij, od katerih bo verjetno v naslednjih letih marsikatera prišla v množična vozila.P osebnost serijskega vozila, proizvedli so omejeno serijo 250 avtomobilov, je, da na 100 kilometrov poti porabi zgolj liter goriva. Koeficient zračnega upora je fantastičnih Cx=0,189. 3,97 metra dolg in 1,6 metra širok avto tehta le 795 kilogramov, saj je okvir iz magnezija, oklep pa iz ogljikovih vlaken. Turbodizelski motor z dvema valjema ima prostornino 0,8 litra in proizvede 35 kilovatov (47 KM) moči. Dopolnjuje ga 20-kilovatni električni motor, ki lahko avto poganja tudi samostojno. Baterija se lahko polni prek vtičnice, nekje do 50 kilometrov poti zmore avto le na elektriko.

Šesto mesto: Opozorilo v primeru kritičnega zdravstvenega stanja.

Sistem emergency assist v primeru kritičnega zdravstvenega stanja delno prevzame krmiljenje vozila. Aktivira se, če asistenca za ohranjanje smeri lane assist s strani voznika ne zazna nobenih posegov v krmiljenje in se voznik kljub opozorilu ne odzove. V tem primeru sistem skuša z zavornimi sunki, zvočnimi opozorili, opozorilnimi utripalkami in slalomiranjem po voznem pasu izzvati odziv voznika ter hkrati opozoriti sopotnike in druge udeležence v prometu. Če voznik še vedno ne prevzame krmiljenja vozila, sistem kontrolirano zavira vozilo do zaustavitve. Tako je v okviru sistemskih omejitev mogoče preprečiti trčenje.

Sedmo mesto: Samodejno parkiranje v BMW serije 7

BMW je pri novi generaciji serije 7 med številnimi inovacijami dodal tudi funkcijo daljinskega parkiranja. Ta omogoča vozniku, da izstopi iz vozila in nato vozilo daljinsko parkira naprej na ozko parkirno mesto ali v garažo oziroma vzvratno zapusti svoje parkirno mesto. Voznik aktivira funkcijo daljinskega parkiranja izven vozila s pomočjo ključa z zaslonom. Celoten postopek parkiranja spremljajo nadzor razdalje pri parkiranju (PDC), parkirni asistent in senzorji surround view. Med postopkom parkiranja lahko voznik po potrebi nadzorovano ustavi vozilo.

Osmo mesto: Porsche 918 spyder

Porschejev športni priključni hibrid temelji na sorodniku iz dirkalnika 911 GT3 R hybrid. Za pogon skrbi 4,6-litrski osemvaljni motor z močjo 447 kilovatov (608 KM), v pomoč pa je še hibridni modul z močjo 115 kilovatov na zadnji osi in električni motor z močjo 95 kilovatov na prednji osi. Sistemska moč pogona je 661 kilovatov (887 KM). Pospešek od 0 do 100 km/h je 2,9 sekunde, od 0 do 200 km/h pa 7,9 sekunde, od 0 do 300 km/h pa 23 sekund. Najvišja uradna hitrost je 340 km/h. Do 150 km/h je vožnja mogoča le na električni pogon.

Deveto mesto: Mercedes S 300 bluetec hybrid

Hibridni mercedes S300 bluetec hybrid kombinira dizelski agregat s 150 kilovatov moči (204KM) in elektromotor (pospešek od 0 do 100 km/h v 7,6 sekunde, najvišja hitrost 240 km/h, poraba 4,4 l/100 km, emisije CO2 115 g/km).

Deseto mesto: Lahka gradnja BMW i3

Deseto mesto na lestvici zaseda inteligentni inženiring lahke gradnje pri električnem modelu BMW i3. Inovativna lahka gradnja, ki se pričenja s streho, izdelano iz kompozitnih materialov, kot je plastika ojačana z ogljikovimi vlakni (CFK) pa vse do zavor, zmanjšuje težo in koncentrira mase blizu središča gravitacije.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.