Naredili smo pregled: Kaj v resnici krije garancija avtomobila?

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Avtomobili so zapleteni tehnični sklopi z množico komponent, pri katerih gre lahko tudi kaj narobe.
Oglej si celoten članek

Odpravi takšnih napak služijo jamstva in garancije, s katerimi proizvajalci kupcem določeno obdobje jamčijo, da bodo njihovi avtomobili delovali pravilno. To pomeni tudi, da garancija in jamstvo krijeta številne napake, ki nastanejo zaradi proizvodnih ali materialnih pomanjkljivosti.

Slovenske zastopnike znamk, katerih avtomobili se pri nas najbolje prodajajo, smo povprašali, za kakšno obdobje svojim kupcem zagotavljajo jamstva in garancije in za koliko lahko te podaljšajo ter kaj vsebujejo jamstva.

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 5008 servis

Pri podjetju Porsche Slovenija, ki zastopa tudi znamke Audi, Škoda in Volkswagen, na nova vozila izdajo garancijo v trajanju dveh let z neomejenimi kilometri. Nova vozila znamke Audi, ki so prodana preko pooblaščene mreže Porsche Slovenija pa prejmejo tudi Podaljšano jamstvo Porsche Slovenija, in sicer dodatno za dve leti ter ravno tako brez omejitev kilometrov. Škoda in Volkswagen tudi zagotavljata podaljšano jamstvo Porsche Slovenija za dodatni dve leti, vendar ga omejita s 160.000 prevoženimi kilometri.

Podjetje Emil Frey za vozila znamk Citroën in Peugeot zagotavlja dve leti tovarniške garancije, ki se lahko podaljša vse do osem let oziroma 200 .000 kilometrov skupne dobe, vključno s tovarniško garancijo. Enako dolžino osnovnega jamstva zagotavlja tudi Ford, ki omogoča še tri leta podaljšanega jamstva, skupno torej pet let jamstva brez omejitve prevoženih kilometrov, ki velja na osebna in lahka gospodarska vozila.

GA Adriatic na avtomobile znamke Renault zagotavlja dve leti tovarniške garancije brez omejitve kilometrov. Kupec se lahko ob nakupu vozila oziroma pred iztekom prvega leta tovarniške garancije odloči za podaljšano jamstvo, ki začne veljati po izteku tovarniške garancije za največ 5 let ali 200.000 skupno prevoženih kilometrov, od dneva začetka veljavnosti in preneha veljati, ko je izpolnjen eden od navedenih pogojev. V okviru posameznih akcij, ki so odvisne od modela, lahko kupec ob nakupu vozila prejme tudi podaljšano jamstvo Real Garant, ki velja od 6. do 8. leta starosti vozila ali 150.000 prevoženih kilometrov.

Osnovna in podaljšana jamstva so pri znamkah načeloma brezplačna z določenimi izjemami. Pri Porsche Slovenija za znamki Škoda in Volkswagen omogočajo ob naročilu avtomobila še dokup za peto in šesto leto oziroma 200.000 prevoženih kilometrov. Ford doplačil po izteku petletnega obdobja ne omogoča, lahko pa ga kupci njihovih avtomobilov uredijo pri zunanjih zavarovalnicah. Pri Renaultu pa je to odvisno od posamezne akcije in posameznega modela.

Kaj pravzaprav garancije in jamstva vsebujejo?

Pri podjetju Porsche Slovenija so nam pojasnili, da garancija zagotavlja brezhibno delovanje vozila za čas dvoletne garancije   Za garancijski primer šteje vsaka okvara vozila, ki se nanaša na pomanjkljivost v materialu ali izdelavi.

Pri podjetju Emil Frey pa so nam pojasnili, da je garancija zakonsko obvezna zaščita, ki jo proizvajalec zagotovi ob nakupu novega vozila, jamstvo pa je prostovoljna dodatna zaščita, ki jo omogočajo poleg tovarniške garancije. Vključuje kritje mehanskih, električnih ali elektronskih okvar z vključenimi stroški dela v okviru pooblaščenih servisov in je ekvivalent tovarniški garanciji. Vključuje tudi brezplačno asistenco, ki je doma ali v tujini na voljo 365 dni na leto, sedem dni na teden in 24 ur na dan.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes servis

Kaj jamstva pri posameznih znamkah vključujejo, je sicer natančneje navedeno v priloženih tabelah, najbolj podrobno pa so nam to pojasnili pri podjetju GA Adriatic oziroma znamki Renault.

Pojasnili so nam, da njihovo podaljšano jamstvo vključuje zamenjavo ali popravilo mehanskih ali električnih delov vozila, katerih okvaro je kupec prijavil v pooblaščeni servisni delavnici Renault in za katere so ugotovili, da so posledica napake proizvajalca. Vključuje tudi odpravo morebitnih posledic, ki bi jih utegnile povzročiti stvarne napake na ostalih delih vozila

Ne vključuje pa kakršnekoli sprememb, vključno s posledicami le teh na drugih delih vozila, odprave posledic uporabe neustreznega goriva, ki ni v skladu s priporočili proizvajalca ter odprave posledic neupoštevanja varnostne signalizacije vozila in proizvajalčevih navodil navedenih v garancijski knjižici in navodilih o uporabi vozila.  

Izključeni so tudi zamenjave platišč, okrasnih pokrovov koles, pnevmatik, sedežev in notranjih oblog, ventilacija, armaturna plošča, ročice in stikala na armaturni plošči, notranje in zunanje okrasne letve, ročica za odpiranje vrat in stekel, pepelnikov, preprog, električni akumulator, vsa stekla, DPF filter, izpušne cevi in dušilci zvoka.

Iz podaljšanega jamstva so izključeni tudi multimedijski sistem, vsa avdio oprema in oprema za telefoniranje, njena dodatna oprema in alarmni sistemi, razen v primeru, da so v vozilo tovarniško vgrajeni, odprave posledic zunanjih vplivov na vozilo, kot so mehanske ali kemične poškodbe in onesnaženja, ne glede na vzrok, odprave posledic naravnih nesreč, požarov, vojn ali političnih nemirov, odprave posledic na vozilu zaradi posegov nepooblaščenih oseb, nespoštovanja predpisanih postopkov popravila, vgrajenih neoriginalnih nadomestnih delov.

Podaljšano jamstvo Real Garant se uporablja za vse trajno vgrajene mehanične in elektronske dele vozila, ne vključuje pa delov, ki niso odobreni s strani proizvajalca, delovnega in pomožnega materiala, potrošnih delov in napeljav.

Veljavnost jamstev

Ali jamstva veljajo zgolj ob rednem servisiranju na pooblaščenem servisu? Kaj je lahko razlog, da se jamstev ne prizna? Pri podjetju Porsche Slovenija pravijo, da je za uveljavljenje zahtevkov iz naslova Podaljšanega jamstva Porsche Slovenija pomembno zgolj to, da se redno opravljanje servisnih pregledov vozila izvaja skladno z navodili proizvajalca.

Pri preučitvi primera se najprej presoja ali so za napako krive pomanjkljivosti v materialu oz. izdelavi in ali je okvarjena komponenta del kritja. To sta dva najbolj pogosta dejavnika, ki vplivata na odločitev o kritju določene komponente.

Foto: Saša Despot MG servis

Pri Fordu so pojasnili, da je eden od osnovnih pogojev za veljavnost garancije in jamstva je redno servisiranje vozila v skladu s priporočili proizvajalca. Če se pogoji ne upoštevajo, lahko to pomeni izgubo pravice do uveljavljanja jamstva.

Pri Renaultu izpostavljajo, da mora kupec njihovega voza v času tovarniške garancije upoštevati priporočila proizvajalca in redno servisirati vozilo v skladu z navodili. Po evropski zakonodaji ni pogoj, da se to opravi v pooblaščeni delavnici, lahko se opravi tudi v servisni delavnici, ki je registrirana za vzdrževanje vozil, po navodilih proizvajalca Renault in z nadomestnimi deli, ki so primerljive kvalitete kot originali.

Podaljšano jamstvo pa je komercialna ponudba, v kateri je navedeno, da mora kupec avtomobil servisirati v pooblaščeni delavnici in se s tem strinja, ko podpiše pogoje.

Jamstvo oz. garancija se ne prizna v primeru, da vozilo ni servisirano v skladu s priporočilom proizvajalca, in v primeru, ko je ugotovljeno, da je za napako kriv lastnik oziroma uporabnik vozila ali da gre za zunanje vplive.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.