Ne počnite tega, če ne želite imeti velikih stroškov

Foto: Pexels
Foto: Pexels
Lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji si gotovo ne želijo, da se jim zamaši DPF filter. Kaj lahko storijo, da se to zgodi čim pozneje?
Oglej si celoten članek

Lastniki dizelskim avtomobilov bi morali vedeti, kaj so in kako delujejo DPF filtri, ki so v avtomobilih obvezni od leta 2009, ko je začela veljati okoljska direktiva Euro 5. Če namreč s filtrom ne ravnajo pravilno , se lahko predčasno zamaši, posledice tega pa lahko zelo drage.

DPF filter

Ponovimo že dolgo znano dejstvo: DPF filtri so namenjeni čiščenju izpušnih plinov, bolj natančno, odstranjevanju trdnih delcev oziroma saj, ki nastanejo pri nepopolnem zgorevanju dizelskega goriva, ki je posledice njegovega režima delovanja. DPF filter je izdelan in keramičnega materiala s satasto notranjo strukturo, ki zadrži saje, ki  jih sistem občasno skuri, da regenerira sam filter.

Potrebna je daljša vožnja

Težave povzročajo predvsem pogoste kratke vožnje z majhnimi hitrostmi, ko se motor ne ogreje dovolj, da bi se začela regeneracija filtra ali pa se ta nikoli povsem ne izvede. Strokovnjaki zato priporočajo, da avtomobil vsakih 150 kilometrov predvsem pozimi odpeljete na daljšo vožnjo po odprti cesti ali avtocesti, ko se bo regeneracija lahko izvedla pasivno, torej brez posredovanja sistema. Ta žal stori le malokdo.

Foto: Walker DPF filter, izpušni sistem

Vendar pogosta vožnja na kratke razdalje ni edini krivec za prehitro zamašitev filtra, To lahko povzroči tudi uporaba napačnega motornega olja, uporaba goriva slabe kakovosti, "chip tuning" motorja ali pa pogosta vožnja z rezervo goriva.

Če se v DPF filtru nabere preveč saj, sistem izvede aktivno regeneracijo filtra. To pomeni, da izvede aktivno regeneracijo, med katero v motor vbrizga dodatno gorivo, ki dvigne temperaturo izpuha na 600 stopinj, ta pa sproži postopek zgorevanja saj v filtru.

Posledice zamašitve

Klub temu pa prej ali slej pride do zamašitve filtra, na katero voznika opozori lučka na armaturni plošči, poleg tega pa lahko pride tudi do izgube moči motorja ter prehoda motorja v zasilni režim delovanja. Tedaj je potrebno čiščenje ali zamenjava filtra, to pa je lahko zelo drag postopek.

Foto: Profimedia avto izpuh

Novi DPF filtri lahko namreč stanejo tudi 1.000 evrov in več, dragi pa so tudi neoriginalni, pri katerih je treba upoštevati tudi stroške vgradnje. Zato obstaja tudi vrsta storitev za čiščenje filtrov s prisilno regeneracijo ali kemičnim pranjem, kar je cenejše, vendar manj učinkovito. Tretja metoda, odstranitev filtra in manipulacija računalnika, pa je nezakonita in je nikakor ne priporočamo, saj avtomobil potem ni tehnično brezhiben in ga je potrebno izločiti iz prometa.

To je še toliko bolj pomembno, ker so saje eden najbolj nevarnih onesnaževalcev okolja. Med drugim povzročajo tudi rakava in srčna obolenja ter bolezni krvnega sistema in po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije ogrožajo kar tri četrtine prebivalcev evropskih mest.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 16

  • 19:22 23. December 2023.

    Nekateri ste ful srečni da date za avto več kot za stanovanje ,bedarija na kvadrat

  • 19:18 23. December 2023.

    Larifari, dpf filter ven takoj, ko začne težit.

  • 12:55 23. December 2023.

    Dizle bi moralmoral v mestu prepovedat. Prekratke voznje. Obupen zrak v ljubljani. Ki se je z radtjo dizlov pozimi vidno …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.